Na co zwrócić uwagę podczas wybierania biura na wynajem?

Ostatnia aktualizacja: 2021-10-05  |  Średni czas czytania: 02:15
Artykuł reklamowy
Wynajem biura jest dla wielu firm bardziej opłacalny niż kupienie lokalu na własność. Najem daje więcej możliwości. Dzięki niemu w razie potrzeby bez dużych nakładów finansowych przenosi się siedzibę firmy do większej lub inaczej zaaranżowanej nieruchomości. Sprawdź, na co powinno się zwrócić uwagę, gdy szuka się biura do wynajęcia.
Na co zwrócić uwagę podczas wybierania biura na wynajem?

Obecne i przyszłe potrzeby firmy

Na początku działalności firma zwykle potrzebuje jedynie niewielkiego biura, w którym zmieści się kilkoro pracowników. Z czasem jej potrzeby mogą się zmienić. Zachodzi wtedy konieczność wynajęcia lokalu o większym metrażu lub dostosowanego do prowadzenia działalności o nieco innym charakterze.

Rozbudowa własnego budynku biurowego lub sprzedaż posiadanego na własność lokalu zajmują dużo czasu. Wynajęcie większego biura jest szybsze. Wraz z rozwojem działalności łatwo znajdzie się lokal, który odpowiada na bieżące potrzeby firmy.

Biura na wynajem znajdziesz w ofercie np.: https://www.ipdevelopment.pl

Jednocześnie powinno się pamiętać, by unikać zbyt częstych przeprowadzek. Przenoszenie siedziby firmy może negatywnie odbić się na zainteresowaniu klientów ofertą oraz skutkować utratą ich zaufania. Wybór biura odpowiedniej wielkości powinno się przemyśleć już na etapie planowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa.

Aranżacja przestrzeni - open space czy oddzielne biura?

Biura typu open space są popularne, jednak sprawdzają się dobrze tylko w określonych branżach. Powierzchnie open space dają poczucie przestrzeni, lecz utrudniają skupienie się wyłącznie na swoich obowiązkach. Hałasy dochodzące z sąsiednich stanowisk sprawiają, że wiele osób wciąż preferuje tradycyjne biura. Otwarte przestrzenie sprawdzają się w przypadku pracy zespołowej, gdy nad jednym projektem pracuje większa grupa osób. Dodatkowo w biurze mieści się więcej stanowisk, gdyż biurka wystarczy oddzielić od siebie cienkimi parawanami.

Oddzielne, mniejsze gabinety są dobrym wyborem, gdy w biurze przyjmuje się klientów i prowadzi się z nimi dłuższe rozmowy. Zamknięte pomieszczenie gwarantuje prywatność. Klienci mogą swobodnie rozmawiać o tematach istotnych dla ich firmy bądź związanych z ich życiem osobistym. Ponadto oddzielne biura sprawdzają się, gdy organizuje się dłuższe spotkania.

Lokalizacja biura

Lokalizacja jest kluczowym czynnikiem, który wpływa nie tylko na cenę najmu, ale i na powodzenie biznesu. Jeśli planuje się przyjmowanie klientów w biurze, lokale z utrudnionym dojazdem i mieszczące się w odległych dzielnicach miasta są złym wyborem. Klienci rezygnują z odwiedzania miejsc, do których trudno im dotrzeć. Nieodpowiednia lokalizacja biura zwiększa przewagę konkurencji.

Jeśli biuro jest przeznaczone głównie dla pracowników i jedynie sporadycznie przyjeżdżają do niego klienci, można pozwolić sobie na wynajem lokalu na peryferiach i w tanich dzielnicach. Takie rozwiązanie generuje spore oszczędności i jednocześnie ogranicza problemy z miejscem postojowym, które trudno znaleźć w centrum. Pracownicy o każdej porze dnia zaparkują samochód pod biurem.

Biuro zlokalizowane w centrum kosztuje więcej, jednak łatwo dotrze się do niego komunikacją miejską. Dodatkowo adres w modnej dzielnicy zwiększa prestiż marki i przyciąga do niej więcej klientów.

Możliwości aranżacji

Wynajem biura wiąże się z przystosowaniem go do potrzeb działalności na własny koszt. Użytkownik powinien zakupić meble i sprzęty, a także zająć się odnowieniem ścian, podłóg i innych elementów. Przed podpisaniem umowy najmu lokalu użytkowego, powinno się sprawdzić, jakich zmian można w nim dokonać. Jest to ważne zwłaszcza w przypadku, gdy chce się zmienić układ istniejących pomieszczeń. Właściciel biura może odmówić wydania zgody na wyburzenie ścianek działowych lub przeniesienie sanitariatów.

Równie istotne jest sprawdzenie, czy po zakończeniu umowy najmu biura lokal należy doprowadzić na własny koszt do pierwotnego stanu. Są to dodatkowe wydatki, na które firma powinna być przygotowana, jeśli zechce zmienić swoją siedzibę lub zakończyć działalność.

Biuro i hale na działalność produkcyjną

Jeśli zamierza się otworzyć firmę produkcyjną, nie trzeba od razu budować własnej hali. Biura zlokalizowane tuż przy halach umożliwią stworzenie stanowisk pracy dla przełożonych oraz punktów obsługi klienta, w których wydaje się towary i faktury. Dodatkowo na powierzchni biurowej w wydzielonej części można stworzyć zaplecze socjalne dla pracowników magazynowych i produkcji.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: