Poradnik 6krokow.pl

Co warto wiedzieć
o prowadzeniu własnej firmy

Advertisement

3 sposoby na zwiększenie sprzedaży na stronach www

Ostatnia aktualizacja: 2017-06-15
Artykuł promowany
Gemius podaje, że 12,5 mln Polaków kupuje w Internecie. Liczba ta wciąż rośnie. Dla konsumentów Sieć to raj zakupowy: oszczędność czasu, okazje cenowe i wybór spośród niezliczonej liczby ofert. Dla sprzedawców te same czynniki oznaczają hiperkonkurencję i nie zawsze przekładają się na oczekiwane konwersje. Gdzie szukać przyczyn i jak wykorzystać sprzedażowy potencjał Internetu? Podpowiadamy, jakie możliwości na zwiększenie transakcji daje Google.

Widoczność – ruch – zaangażowanie

Podstawą sprzedaży, zarówno prowadzonej online, jak i stacjonarnie, jest ruch. Z kolei podstawą pozyskania ruchu dla większości biznesów pozostaje widoczność w wyszukiwarce internetowej: nikt nie trafi do sklepu i nie zainteresuje się ofertą, jeśli nie znajdzie go w wynikach wyszukiwania.

Dane Gemius wskazują, że w Polsce aż 98% internautów korzysta z Google. Oznacza to, że mamy możliwość pokazania swojej oferty ok. 25 mln osób. Chociaż nie wszyscy będą znajdować się w grupie zainteresowanych, szansa na dotarcie do potencjalnych klientów zwiększy się diametralnie.


Widoczność nie gwarantuje jednak ruchu. Rezultat wyszukiwania musi zainteresować użytkownika i zachęcić go do kliknięcia. Wyniki Google funkcjonują bardzo podobnie jak witryny sklepów stacjonarnych. Jeśli przykują naszą uwagę chwytliwym hasłem, dopasowaną ofertą – wejdziemy. Jeśli nie, pominiemy je w poszukiwaniu trafniejszych. Angażowanie użytkownika konieczne jest na każdym etapie sprzedaży, od momentu pozyskania zainteresowania przez każdy krok, prowadzący do koszyka zakupowego.

By móc mówić o wzroście sprzedaży z Google, należy zwrócić uwagę na to, by widoczność w rankingach przynosiła oczekiwane sesje, a sesje kończyły się konwersją.

Jakie działania marketingowe powinniśmy wykorzystać w tym celu?

SEO

Obecność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, zwłaszcza pierwszej ich dziesiątce, to podstawa, zarówno jeśli chodzi o widoczność, jak i pozyskiwanie ruchu. O konieczności pozycjonowania i związanych z nim korzyściach nie trzeba nikogo przekonywać. Aby jednak osiągnąć wymierne efekty, należy rozsądnie podejść do zbudowania strategii SEO.

Stawanie w szranki z gigantami i walka o mocno konkurencyjne frazy rzadko przynosi spodziewane rezultaty. Na ogólne słowa kluczowe często też wyświetlają się rozszerzenia o charakterze informacyjnym, czy też bezpośrednie odpowiedzi, spychając wyniki organiczne w dół. Pierwszym krokiem powinno być zatem dokładne przeanalizowanie własnych potrzeb i możliwości, a także porównanie ich z działaniami konkurencji.

Przyjrzenie się konwertującym produktom, a także tym, których sprzedaż jest niższa od pozostałych, zdecydowanie pomoże w wyznaczeniu kierunku optymalizacji. Pozycjonowanie strony, jak każda strategia marketingowa, wymaga zbudowania profilu kupującego i zbadania, czego szuka w Internecie. Frazy, na które witryna chciałaby pozyskać widoczność, powinny być zatem dobrze dopasowane do oferty produktowej, wyszukiwane przez użytkowników w obrębie grupy docelowej i nie charakteryzować się wysoką konkurencyjnością.

Optymalizacja stron internetowych pod wybrane słowa kluczowe to zarówno wprowadzenie zmian w kodzie podstrony, jak również odpowiednia rozbudowa treści – tu wkraczamy już na etap angażowania użytkownika w proces zakupowy. Kolejnym krokiem jest budowanie sieci wartościowych linków dochodzących do witryny, które przełożą się na wzrost jej atrakcyjności w ocenie Google.

Google AdWords i reklama pay per click

PPC, w przeciwieństwie do SEO, pozwala na osiągnięcie szybkich efektów. Płatna reklama w wynikach wyszukiwania to niemal natychmiastowa widoczność w wyszukiwarce i wzrost ruchu możliwy do osiągnięcia także na słowa kluczowe o wyższym poziomie konkurencyjności. To również promowanie witryny na nieograniczoną liczbę fraz, podczas gdy pozycjonowanie ogranicza się do określonej ich grupy, zależnej od zawartości witryny.

PPC doskonale sprawdza się w przypadku wprowadzania na rynek nowych produktów. O ile na rezultaty pozycjonowania musielibyśmy czekać, tak tu możemy od razu przetestować na ile produkt trafił w gusta odbiorców, jak konwertuje, czy zakup wiąże się ze sprzedażą produktów dodatkowych itp. Jeśli chcemy uzyskać widoczność na trudne frazy, cechujące się wysoką konkurencyjnością, które nie są możliwe do wypromowania wyłącznie poprzez działania SEO, PPC także spełni swoje zadanie.

Ruch ogranicza jednak budżet przeznaczony na reklamę. Po wyczerpaniu środków kampanii, strona traci widoczność. W przypadku SEO efekty widoczne są nawet po zaprzestaniu działań. Kampanie PPC wymagają również bieżącego monitorowania i optymalizowania w celu osiągnięcia wymiernych efektów: testowania nowych zestawów reklam, zmian stawek za kliknięcie, rozbudowy zasobu słów kluczowych, bieżącego wyłączania i wykluczania fraz, na które reklama wyświetla się.

Badania pokazują, że najlepsze wyniki przynosi umiejętne łączenie SEO i PPC. Według Bright Oak, rozbudowanie strategii SEO o płatną reklamę w wynikach wyszukiwania, daje o 25% więcej kliknięć i o 27% większy zysk z reklamy!


Content (marketing)

Ani SEO, ani PPC nie przyniosą oczekiwanych efektów, jeśli nie będą sprzężone z działaniami contentowymi (content = treści). Zmiany algorytmów Google, oceniających witryny, wyznaczyły kierunek rozwoju: prezentowanie użytkownikowi treści wysokiej jakości, możliwie najlepiej dopasowanej do zapytania stawianego wyszukiwarce.

Rola contentu rozpoczyna się już w momencie wyświetlenia wyniku użytkownikowi. Tytuł i opis naszej  strony w rezultatach wyszukiwania powinny być na tyle zachęcające, aby skłonić do wejścia.
Zadaniem treści w witrynie jest ciągłe podtrzymywanie zaangażowania. Istotne będą zarówno opisy produktów, jak sposób ich prezentacji: zdjęcia, materiały dodatkowe, np. w postaci filmów instruktażowych, a także sam układ treści.

Poza częścią produktową, warto zadbać również o rozbudowę contentu w formie bloga lub poradnika dla klientów. HubSpot udowodnił, że posiadanie bloga w witrynie wpływa zarówno na wzrost ruchu, jak i liczby leadów. 15 wpisów blogowych w ciągu miesiąca daje aż 5-krotnie większą liczbę sesji i 11,5 razy więcej leadów niż zyskują witryny nie prowadzące takiej aktywności.


Wartościowy content powinno się również publikować w serwisach zewnętrznych. Budowanie w ten sposób sieci wartościowych linków, prowadzących do witryny, ma bezpośrednie przełożenie na czynniki rankingowe Google i poprawę widoczności w wyszukiwarce, a więc wspiera również działania SEO.

Potrzeby użytkowników + zawartość witryny + standardy Google = widoczność
Widoczność + zaangażowanie = ruch
Ruch + zaangażowanie = konwersja
SEO + PPC + content = transakcje!

Agencja SEMTEC – świadczy kompleksowe usługi SEM, łącząc strategię SEO z content marketingiem i reklamą PPC.

Oceń ten artykuł:

Znajdź urząd

Lista urzędów dla wybranych miejscowości

Baza kodów PKD

(Aktualna Polska Klasyfikacja Działalności)

Kody PKD ›

eBook:
Jak założyć własną firmę? w 2017 roku

Wszystkie aktualne informacje o zakładaniu własnej firmy zebrane w jednym miejscu!

zobacz więcej ›

Publikacja dostępna w formacie PDF


Podaj e-mail

Trwa generowanie dokumentu, może to potrwać około 10 sekund.