6krokow.pl -

Poradnik 6krokow.pl

Co warto wiedzieć
o prowadzeniu własnej firmy

Co powinieneś wiedzieć o omnichannel, jeśli chodzi o Magento

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-30  |  Średni czas czytania: 02:38
Artykuł promowany
Polska bezgotowkowa - konkurs
Obecnie klienci mają coraz większe wymagania oraz świadomość tego, jakie korzyści może przynosić im technologia. Z tego powodu skupianie się na kliencie w e-commerce jest szczególnie istotne. Coraz większe znaczenie urządzeń mobilnych, mediów społecznościowych oraz innych form komunikacji wpłynęły także na sprzedaż internetową.
Co powinieneś wiedzieć o omnichannel, jeśli chodzi o Magento

Z tego powodu przedsiębiorcy korzystający z Magento muszą odpowiednio dostosować się do obecnych trendów. Jednym z rozwiązań, które pod tym względem okazuje się bardzo przydatne, jest omnichannel. Czym ono jest i dlaczego sklepy wdrożone na Magento szczególnie mogą na nim skorzystać?

Omnichannel w e-commerce - dlaczego jest potrzebne?

Jeszcze 15-20 lat temu kupno jakichkolwiek produktów realizowano przede wszystkim w tradycyjny sposób - wizytą w sklepie. Jednak już wtedy branża e-commerce dynamicznie się rozwijała, co zmieniło w widoczny sposób to, jak dokonujemy zakupów. Klienci mogli po prostu nie ruszać się z domu, a praktycznie wszystko, co chcieli, dało się zamówić pod swój adres.

Jednak na tym ta rewolucja się nie skończyła. Zakupy internetowe są już codziennością, jednak ich natura dalej się rozwija. Możemy je realizować już nie tylko na specjalnie przeznaczonych do tego witrynach internetowych, ale również poprzez media społecznościowe czy aplikacje mobilne. Do komputerów stacjonarnych dołączyły także urządzenia przenośne, które także pozwoliły na robienie zakupów w dowolnym miejscu i czasie.

Kupujący korzystają zatem z różnych kanałów sprzedaży internetowej, jak i dalej z tych starych. Z tego powodu coraz więcej firm przestaje koncentrować się na pojedynczym kanale (lub kilku rozproszonych i luźno powiązanych), a stara się raczej przyłożyć odpowiednią uwagę do integracji ich wszystkich.

Omnichannel - na czym polega?

Omnichannel to model w sprzedaży, w którym wszystkie kanały sprzedażowe są integrowane w jeden, oferując przy tym kupującym uniwersalne doświadczenie. Strategia tego rodzaju jest wspierana dzięki centralizowaniu zarządzaniem danych, dzięki czemu wszystkie różnice między poszczególnymi kanałami (internetowymi i fizycznymi) zacierają się.

Należy także zaznaczyć, że omnichannel i multichannel to nie to samo.

W przypadku multichannel mamy do czynienia z wieloma niezależnymi od siebie kanałami, gdzie klient może kupować ten sam produkt. Załóżmy, że mamy sklep internetowy, media społecznościowe, katalogi oraz sklep stacjonarny. Wszystkie te kanały istnieją na równi i pozwalają na zakup tych samych produktów. Różnica polega na tym, jak są sprzedawane.

W przypadku omnichannel dochodzi do połączenia tych różnych kanałów, dzięki czemu działają wspólnie. W rezultacie klienci otrzymują bardziej ujednolicone doświadczenie zakupowe zarówno w przypadku online, jak i offline. Korzyści odnosi także sam przedsiębiorca dzięki systemowi sprzedaży, który jest przystępniejszy w zarządzaniu.

Rozważmy pewien przykład:
Tous to marka, która skupia się na sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, torebek oraz akcesoriów. W pewnym momencie firma posiadała 700 sklepów w 53 krajach oraz 14 sklepów internetowych na różne rynki. Jest to oczywiście wielki sukces, jednak ten czynnik generował także liczne problemy.

Otóż sklepy fizyczne oraz internetowe nie były ze sobą mocno powiązane. Z tego powodu w wielu przypadkach dochodziło do problemów z dostępnością ponad 6 500 różnych produktów.

Internetowe sklepy Tous zostały w 2015 roku wdrożone na Magento Open Source. Z czasem zostały ulepszone do Magento 2.3 oraz skorzystały z takich funkcjonalności jak MSI (Multi-source Inventory) oraz MOM (Magento Order Management). Oba te rozwiązania pomogły we wdrożeniu scentralizowanego sposobu na zarządzanie zasobami towarów w licznych fizycznych lokalizacjach sklepów, jak i w szybszemu realizowaniu zamówień internetowych.

W efekcie:

  • Współczynnik konwersji wzrósł o 13,6%.
  • Liczba transakcji wzrosła o 20,15%.
  • Średnia wartość zamówienia wzrosła o 7,96%.
Konto firmowe PKO BP

Dlaczego Magento 2 świetnie nadaje się do strategii omnichannel?

Sklepy wdrożone na Magento 2 mogą odnieść liczne korzyści dzięki funkcjonowaniu na tej jakościowej platformie. Jeśli interesuje Cię zastosowanie rozwiązania omnichannel, Magento pomoże Ci w tym z następujących powodów:

1. Magento to platforma stworzona dla e-commerce

Magento jest obecnie jednym z najpopularniejszych rozwiązań e-commerce dla sprzedawców z wysokimi wymaganiami, a do tego od początku funkcjonuje jako open source. Z tego powodu otrzymujesz dostęp nie tylko do już gotowych, świetnych funkcjonalności (jak wspomniane MSI i MOM), ale otwarta struktura pozwala na liczne ingerencje w platformę, aby dostosować ją do Twoich planów związanych z omnichannel.

2. Przystępne zarządzanie danymi

Magento wspiera możliwość funkcjonowania licznych kont sprzedawców, stosowania różnych walut, języków czy zaawansowane opcje zarządzania produktami. Wszystkie te cechy przydają się przy tworzeniu ujednoliconego kanału sprzedaży.

3. Bogaty Marketplace

Magento Marketplace to oficjalny sklep z rozszerzeniami do Magento. Można na nim znaleźć naprawdę liczne rozwiązania, które pomogą Ci wprowadzić w swoim sklepie takie funkcjonalności, jakie będą potrzebne akurat w przypadku omnichannel.

Podsumowanie

Strategia omnichannel to świetne rozwiązanie w e-commerce. Jeśli chciałbyś zatem bardziej połączyć obecne kanały sprzedaży, jej wdrożenie w Magento będzie świetnym rozwiązaniem.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 49 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 49 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

Nasze poradniki:

Przydatne linki: