6krokow.pl - Jak porównać hostingi WWW?

Poradnik 6krokow.pl

Co warto wiedzieć
o prowadzeniu własnej firmy

Jak porównać hostingi WWW?

Ostatnia aktualizacja: 2018-07-06  |  Średni czas czytania: 02:14
TaxCareAdvertisement
Artykuł promowany
Zakup pierwszego konta hostingowego nie jest prostym zadaniem. Oczywiście - możemy zarezerwować pierwszą lepszą usługę, którą np. zobaczyliśmy w reklamie. Tylko jak wtedy mamy ocenić, czy aby na pewno jest ona wysokiej jakości? Skąd mamy wiedzieć, czy nie przepłacamy za hosting? Rozsądek podpowiada, żeby klient najpierw porównał usługi z kilku firm. Tylko na co ma zwracać uwagę?
Jak porównać hostingi WWW?

Cena nie zawsze czyni cuda

Oferty firm hostingowych są mocno zróżnicowane. Jedna firma może oferować pakiet usług w kwocie kilkudziesięciu złotych za rok, a druga może oczekiwać za to samo 10 razy więcej. Czy o tyle wyższa cena będzie stanowiła gwarancję jakości? Oczywiście, że nie. Tak naprawdę cena zupełnie niczego nie musi sugerować. Bardzo tani hosting WWW może być lepszy od drogiego i na odwrót. Zatem na co powinien zwracać swoją uwagę klient, który chce znaleźć usługę o zadowalającej jakości? Co jeszcze powinno mieć dla niego znaczenie przy zakupie? Oto kilka kluczowych wskazówek.

  1. Uptime serwera - jest to wskaźnik podawany w procentach, który pokazuje nam, przez jaki czas serwer działał bezawaryjnie. Wcale jednak nie spodziewajmy się, że usługa będzie mieć uptime wynoszący 100 proc. Wprawdzie na świecie znane są wyniki takie jak serwera firmy Stratus Technologies, który działał nieprzerwanie przez ponad 20 lat, ale został on skonstruowany tak, aby można było wymieniać w nim części bez jego resetowania. Realnie jednak uptime wynoszący 100 proc. można uznać nawet za nie do końca bezpieczny, bo przecież serwer musi mieć m.in. aktualizowane oprogramowanie. Szukajmy hostingów, których uptime wynosi minimum 99 proc. Gdzie szukać takiej informacji? Jeśli wynik danego hostingu jest dobry, to na pewno firma zadba o to, żebyśmy łatwo się o tym dowiedzieli jako potencjalni klienci.
  2. Działanie BOK - w przypadku hostingu biuro obsługi klienta ma kluczowe znaczenie, tym bardziej dla początkującego użytkownika. Najlepiej jeśli suport działa codziennie, optymalnie - 24h na dobę. Oczywiście nie wierzmy w same deklaracje znalezione na stronie hostingu. Najskuteczniejszym sposobem sprawdzenia jakości działania usługi jest po prostu wysłanie kilku wiadomości do BOK. Widzimy wtedy, jak długo czeka się na odpowiedź i jaka jest jej jakość. Użytkownikowi hostingu pomoc potrzebna jest tu i teraz. Bo jeśli mamy problem z serwisem, to żadnej wartości nie będzie mieć dla nas odpowiedź, która nadejdzie po kilku dniach. Sprawdzajmy również dostępność telefoniczną. Jeśli firma nie daje możliwości kontaktu telefonicznego, to nie warto brać jej na poważnie. Warto również sprawdzić, na jakiej zasadzie działa BOK - na systemie ticketów czy na zwyczajnych wiadomościach e-mail. Jedno i drugie rozwiązanie ma swoich zwolenników i przeciwników.
  3. Limity w ramach usługi hostingowej - firmy chwalą się plusami swoich usług, ale jeśli chcemy znaleźć stawiane limity i ograniczenia, to musimy się już naszukać. Ograniczeń może być mnóstwo, a ten podstawowy to transfer i powierzchnia serwera. Pamiętajmy, że w tym przypadku brak limitów jest trochę zagraniem reklamowym. Nie istnieją dyski z nieograniczoną pojemnością. Co do transferu - być może ograniczeń nie ma, ale co z tego, skoro popularna strona może generować bardzo duże obciążenie dla procesora, pamięci RAM czy też po prostu zbyt dużą liczbę zapytań do bazy danych. Częste ograniczenia dotyczą liczby wiadomości e-mail z konta na dzień, liczby baz danych, liczby dodanych domen, subdomen, obsługiwanej wersji PHP. Oczywiście - im mniej ograniczeń, tym lepiej.
  4. Kopie bezpieczeństwa - to, że firma hostingowa musi robić kopie bezpieczeństwa, jest oczywiste. Pytanie, jak często je robi, jak długo je zachowuje i na jakiej zasadzie można z nich korzystać. Często za dopłatą możliwe jest, że firma będzie dla nas trzymać kopie zapasowe nawet sprzed 30 dni. Oczywiście każdy użytkownik powinien mieć zapisaną na dysku komputera czy w chmurze własną kopię bezpieczeństwa danej strony.

A i tak decyduje okres testowy

Firma hostingowa powinna oferować klientowi darmowy okres testowy. Np. hosting Az.pl, firmy z szybką wyszukiwarką wolnych domen, oferuje 14 dni darmowego testu. Test do niczego nie zobowiązuje, a mamy wtedy czas, który pozwoli nam ocenić działanie usługi. Wykorzystajmy go optymalnie.

Oceń ten artykuł:

Partnerem serwisu jest:

Taxcare

Znajdź urząd

Lista urzędów dla wybranych miejscowości

Baza kodów PKD

(Aktualna Polska Klasyfikacja Działalności)

Kody PKD ›
eBook: Jak założyć własną firmę

eBook:
Jak założyć własną firmę? w 2018 roku

Wszystkie aktualne informacje o zakładaniu własnej firmy zebrane w jednym miejscu!

zobacz więcej ›

Publikacja dostępna w formacie PDF

Nasze poradniki:

Przydatne linki: