Infolinia: 22 300 51 11  Chcesz założyć firmę? Masz pytania? Zadzwoń!

Jak skutecznie pozyskać nowych klientów przez internet?

Ostatnia aktualizacja: 2020-08-16  |  Średni czas czytania: 02:28
Artykuł promowany
Bank Pekaoad
Wszystko dookoła nas zmienia się w błyskawicznym tempie. Coś, co było popularne, skuteczne i wystarczające wcale nie musi takie być za pół roku czy pięć lat. Warto starać się nadążyć za zmianami, ponieważ oprócz tego, że są one czasami zatrważające, to przynoszą także nowe korzyści i możliwości. Jest to szczególnie ważne, jeśli kogoś interesuje założenie i prowadzenie firmy lub też efektywny rozwój firmy już istniejącej.
Jak skutecznie pozyskać nowych klientów przez internet?

Obecnie w dobie internetu właściciel ma więcej obowiązków, jednak może, a nawet powinien korzystać z dostępnych, niezwykle skutecznych narzędzi. Jest to oczywiście reklama w internecie, optymalizacja strony oraz działania  SEO związane z pozycjonowaniem stron. Jak zgodnie twierdzą eksperci z agencji marketingu internetowego BrandBay.pl, łącząc ze sobą powyższe elementy zyskujemy najlepszy przepis na rozwój i sukces, na których powinno opierać się prowadzenie firmy. Na czym dokładnie polega każdy z nich i dlaczego warto się na niego zdecydować? Na co warto zwrócić szczególną uwagę?

Reklama firmy w internecie, czyli skuteczny sposób na jej promowanie

Reklama jest już bardzo starym, dobrze znanym i wypracowanym sposobem na to, aby dane przedsiębiorstwo mogło pozyskać nowych klientów, w dobie internetu nabiera jednak zupełnie innego charakteru. Oczywiście w przestrzeni miejskiej nadal można spotkać billboardy i banery, a w prasie, radiu i telewizji ogłoszenia reklamowe. Ludzie zbytnio jednak się do nich przyzwyczaili, poza tym badania jasno pokazują, że obecnie spędzamy w internecie średnio kilka godzin. To więc właśnie on staje się najlepszym kanałem do tego, aby reklama firmy była skuteczna i prowadziła do pozyskania nowych klientów.

Prowadzenie firmy opiera się również na poszukiwaniu efektywnych sposobów na jej rozwój, a profesjonalnie przeprowadzona reklama w internecie właśnie do nich należy. Obecnie są to płatne reklamy w mediach społecznościowych, szczególnie na Facebook’u, a także w wynikach wyszukiwania. Są one dostosowane do treści, które polubili lub wyszukali użytkownicy, są więc dopasowane do ich potrzeb. Daje to jeszcze większe prawdopodobieństwo, że wejdą oni na stronę firmy, zapoznają się z ich ofertą i w danej chwili lub w przyszłości zakupią ich towary lub usługi – tłumaczą eksperci z agencji BrandBay.pl.

Skuteczna reklama firmy w internecie polega również na publikowaniu artykułów sponsorowanych lub/oraz wyświetlaniu banerów na różnego rodzaju stronach związanych z rodzajem jej działalności.

Wszystkie powyżej opisane działania, na których opiera się reklama w internecie muszą zostać wykonane przez osoby wykwalifikowane i doświadczone, ponieważ wymagają wyczucia, znajomości specjalistycznych programów, przygotowania odpowiednich grafik i tekstów oraz ogromnej wiedzy.

finea

Na czym polega optymalizacja strony i po co się ją przeprowadza?

Prowadzenie firmy obecnie wymaga, aby posiadała ona własną stronę internetową, która będzie zawierała najważniejsze informacje, dane kontaktowe, przedstawienie oferty i tak dalej. Tak więc optymalizacja strony dąży do tego, aby była ona poprawnie stworzona i rozbudowana – obejmuje to właśnie powyższe elementy oraz wszystkie niezbędne opisy, obecność podstron oraz to, czy użytkownik jest po niej odpowiednio nawigowany. Profesjonalna optymalizacja strony to także sprawienie, aby ładowała się ona szybko i sprawnie na każdym możliwym urządzeniu.

Jest to ważne przede wszystkim ze względu na komfort użytkowników, na tego typu parametry zwracają jednak uwagę również algorytmy Google, czyli najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej. Im szybciej i sprawniej będzie się ona ładowała na urządzeniach użytkowników, tym lepiej zostanie oceniona i w połączeniu ze spełnieniem innych kryteriów będzie prowadziło do uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja strony wpływa więc również na działania SEO, które są niezwykle ważne.

Prowadzenie firmy a pozycjonowanie stron internetowych

W nieustannym procesie rozwoju firmy bardzo ważną rolę pełni pozycjonowanie. Odnosi się ono do pozycji, jakie osiągnie strona w wyszukiwarce po wpisaniu określonych haseł, związanych bezpośrednio lub pośrednio z rodzajem jej działalności. SEO obejmuje właśnie działania, które mają na celu sprawienie, że będą to wysokie miejsca, dzięki czemu więcej osób zobaczy daną stronę i będzie mogło na nią wejść, zapoznając się z daną firmą oraz jej ofertą. Kluczowe jest to, że pozycjonowanie samo w sobie jest bezpłatne, w odróżnieniu od opłacanych reklam.

- Prowadzenie firmy obecnie zdecydowanie powinno uwzględniać pozycjonowanie stron internetowych. Pozwala ono na skuteczne promowanie swojej działalności i zdobycie nowych klientów. Ważne jest jednak to, że działania SEO muszą być prowadzone cały czas, ponieważ raz osiągniętych pozycji nie można utrzymać. Zatem pozycjonowanie powinno być systematycznie prowadzone przez profesjonalistów, którzy mają ogromną wiedzę i doświadczenie – dodają eksperci z agencji reklamowej BrandBay.pl.

Oceń ten artykuł:

program do wystawiania faktur

Zobacz także artykuły podobne:

Infolinia

Chcesz założyć firmę?
Masz pytania? Zadzwoń!

22 300 51 11

Bezpłatne doradztwo zapewnia:

Warto wiedzieć

zobacz wszystkie artykuły ›

Przydatne linki: