Infolinia: 22 300 51 11  Chcesz założyć firmę? Masz pytania? Zadzwoń!

Linkowanie - jakie są zasady dobrego link buildingu?

Ostatnia aktualizacja: 2020-12-31  |  Średni czas czytania: 01:27
Artykuł promowany
Link building jest jedną z integralnych części procesu SEO - odpowiednio prowadzony może przyczynić się do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarce. Jak więc robić to “dobrze”? Jak linkować, aby wesprzeć pozycjonowanie Twojej witryny?
Linkowanie - jakie są zasady dobrego link buildingu?

Linkowanie, inaczej link building, to proces pozyskiwania linków prowadzących do strony internetowej. Odpowiednia liczba i jakość domen linkujących oraz odnośników z nich wychodzących może pomóc w uplasowaniu Twojej strony na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce. Niewłaściwe techniki link buildingu (pozyskiwanie linków bez wartości, ze słabej jakości źródeł), mogą natomiast sprawić, że Twoja widoczność w sieci znacznie zmaleje.

Jak więc linkować, aby wesprzeć proces pozycjonowania witryny? Jakie cechy mają dobre odnośniki i skąd je pozyskiwać?

Linkowanie, które wesprze Twoje SEO. Podstawowe zasady

  1. Opracuj odpowiednią strategię - przede wszystkim nie działaj “po omacku”. Przemyśl dobrze i zaplanuj swoją strategię link buildingu, a następnie realizuj ją konsekwentnie. 
  2. Wybieraj domeny o wysokich parametrach - jeszcze bardziej niż do samych odnośników Google przywiązuje wagę do jakości domen linkujących. Dlatego zadbaj o to, aby miały one wysokie - najlepiej wyższe niż Twoja strona - parametry. 
  3. Dywersyfikuj źródła - nie linkuj tylko z jednego kanału - staraj się dywersyfikować miejsca, na których umieszczasz odnośniki do swojej witryny. Do wyboru masz m.in. katalogi stron, blogi, fora, social media, ogłoszenia, zaplecza czy, umieszczane na wartościowych serwisach, artykuły sponsorowane.
  4. Nie zapominaj o tematyce - Google zwraca dużą uwagę na to, czy pozyskiwane odnośniki są tematyczne. Dlatego wybieraj źródła, które powiązane są tematycznie z Twoją stroną i branżą, w której działasz.
  5. Zadbaj o anchory - a dokładniej o ich umiejętne stosowanie. Postaw się na miejscu czytelnika i sprawdź, czy, w danym kontekście, wybrany anchor wygląda naturalnie i niesie za sobą realną wartość. Zadbaj też o odpowiedni rozkład anchorów - zbyt wiele linków na jeden anchor jest złą praktyką, dlatego staraj się jej unikać.
  6. Twórz unikalne, dobrej jakości linki - absolutnie nie kopiuj treści. Skup się na tworzeniu unikatowego, naturalnego i wartościowego dla czytelnika contentu, a Google na pewno to doceni. Co więcej, jeśli użytkownicy odbiorą Twoje treści jako te dobrej jakości, istnieje duża szansa, że będą się nimi dzielić, co dodatkowo pozytywnie wpłynie na ruch na Twojej stronie.

Kilka słów na zakończenie

Dobrej jakości, naturalne, tematyczne i pochodzące z mocnych domen odnośniki z pewnością pomogą wywindować Twoją stronę na najwyższe pozycje w Google. Nie ma więc na co czekać  - zaplanuj strategię linkowania i działaj! Więcej możesz przeczytać w artykule: https://delante.pl/linkowanie-stron-zasady/

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Infolinia

Chcesz założyć firmę?
Masz pytania? Zadzwoń!

22 300 51 11

Bezpłatne doradztwo zapewnia:

Warto wiedzieć

zobacz wszystkie artykuły ›

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: