Infolinia: 22 300 51 11  Chcesz założyć firmę? Masz pytania? Zadzwoń!

Najnowsze trendy w marketingu online - co warto wiedzieć?

Ostatnia aktualizacja: 2020-05-20  |  Średni czas czytania: 02:44
Artykuł promowany
JPK COMARCH
Trendy w marketingu online dynamicznie się zmieniają - kolejne aktualizacje algorytmów Facebooka i Google’a, wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości oraz nowe narzędzia wymuszają na nas stałe dostosowywanie działań marketingowych. Przeobrażeniu ulega również popularność danych mediów społecznościowych. Jak zatem nadążyć za trendami w bieżącym roku, by nie zostać w tyle?
Najnowsze trendy w marketingu online - co warto wiedzieć?

Wyszukiwanie za pomocą głosu

Wyszukiwanie głosowe nie jest nowością, jednak dopiero w 2020 roku stało się powszechnie wykorzystywane. Dla użytkowników jest ono sposobem na podniesienie komfortu. Znalezienie potrzebnych informacji w internecie nie wymaga już używania rąk. Wystarczy skorzystać z Asystenta Google, Siri, czy też Alexa. Tutaj pojawia się kolejne wyzwanie dla specjalistów ds. SEO. Strona musi zostać dostosowana do wyszukiwania głosowego, które zazwyczaj charakteryzuje się dłuższymi i konkretniejszymi zapytaniami niż „hasłowe” wyszukiwanie ręczne.

SEO

Dla osób specjalizujących się w pozycjonowaniu stron, wyzwaniem na 2020 rok będzie przede wszystkim dostosowanie swoich działań do rosnącego trendu, jakim jest wspomniane już wyszukiwanie głosowe. Pozostałe zmiany w SEO mają ten sam kierunek od lat. Najważniejsze elementy to dobra jakość linkowania, profesjonalne, wartościowe i dobrze sformatowane treści oraz szybkość działania serwisu, który staje się coraz ważniejszym czynnikiem (co jest niejako odpowiedzią na rosnące wymagania użytkowników). Ponadto specjaliści od SEO coraz częściej za cel stawiają sobie pozycję zerową, która daje możliwość wyświetlenia się nad reklamami Google ADS.

Wyższa jakość content marketingu

Każdy marketingowiec powinien wiedzieć, że era bezużytecznych treści minęła bezpowrotnie. W nadchodzącym czasie liczyć się będą przede wszystkim materiały eksperckie, które są wartościowe dla odbiorcy. Muszą one nieść za sobą konkretne informacje, które można realnie wykorzystać. Jak wskazuje Google, zamiast obserwować działania konkurencji pod względem SEO, lepiej zainwestować w dobrze zredagowane treści.

Podcasty i content video

Podcasty nieśmiało wkroczyły na rynek marketingu internetowego, jednak okazały się prawdziwym hitem. Treści głosowe mogą być odtwarzane wszędzie tam, gdzie z różnych powodów nie możemy czytać artykułów. Rozwiązanie doskonale sprawdza się np. podczas jazdy samochodem, wizyty na siłowni, czy też długiego spaceru. Marka ma szansę na to, aby poprawić swoją renomę. Inwestując w content połóżmy nacisk również na video. 

„Zmiany algorytmu Facebooka, faworyzujące wideo, pokazują nam wyraźnie jaki dominuje trend. Młode pokolenie preferuje interaktywne doświadczenia, dlatego coraz chętniej korzystają z TikToka i Instagramu, stawiając Facebooka w drugim rzędzie” - wskazuje Arkadiusz Stachowicz, ekspert ds. marketingu online.

Źródło: https://keep-going.pl/

finea

Wyszukiwanie wizualne

Pinterest oraz Google Lens umożliwiają wyszukiwanie wizualne. Dzięki temu można szybko wyszukać podobne produkty oraz dowiedzieć się, gdzie je kupić. Ich popularność stale rośnie, dlatego warto dowiedzieć się więcej o optymalizacji wyszukiwania wizualnego.

Przetasowanie w social mediach

Facebook nie jest już podstawowym medium społecznościowym. Coraz większa liczba jego użytkowników i użytkowniczek to osoby powyżej pięćdziesiątego roku życia. Chcąc docierać do młodszych ludzi, skupmy swoją aktywność w odpowiednim miejscu.

Zakupy przez social media

Do łączenia ecommerce z mediami społecznościowymi w ostatnim czasie przyczynił się Pinterest i Facebook. Zakupy przez Facebook’a to funkcja, która została przyjęta z dużym entuzjazmem. Znaczenie kampanii produktowych zdecydowanie zyska na znaczeniu. Przewiduje się, że ich skuteczność będzie o wiele wyższa, niż w ubiegłych latach. Z tego względu obecność marki w social mediach wymaga dostosowania do nowych, większych możliwości.

Chatboty

Od dawna rośnie popularność chatbotów, które wykorzystywane są na większą skalę od 2018 roku. Chatboty ułatwiają komunikację, a także zmniejszają koszty związane z obsługą klienta i zasobami ludzkimi. Co więcej - jak wskazują badania, wiele klientów czuje się swobodniej uzyskując informacje od chatbota, niż od pracownika firmy. W kontakcie najważniejsza jest dla nich natychmiastowa odpowiedź. Współczesny klient, to osoba która nie chce czekać, a dla oszczędzenia czasu czy wyższego standardu obsługi jest w stanie zapłacić więcej.

Społeczna odpowiedzialność biznesu

„W marketingu online do głosu doszedł klient, którego wymagania, świadomość konsumencka, a także społeczna, stale rośnie. Nie możemy o tym zapomnieć, planując działania marketingowe. Coraz więcej czasu poświęcamy ekologii, chętniej angażujemy się w działania charytatywne, czy zbiórki crowdfundingowe, które nie są już obce żadnemu internaucie i internautce. Tak samo rośnie ilość osób interesujących się zmianami klimatycznymi, czy prawami zwierząt. Budując markę, musimy mówić tym samym językiem i posługiwać się tymi samymi wartościami, co nasi odbiorcy.” - mówi Arkadiusz Stachowicz.

Zgodnie z tymi przewidywaniami, kampanie odnoszące się do społecznej odpowiedzialności biznesu będą na topie, a związana z tym aktywność przyczyni się do wzrostu uznania wśród odbiorców. Profesjonalni analitycy prognozują, że jest to trend, który nie zniknie przez kilka nadchodzących lat. Warto zatem wesprzeć pozytywne zmiany, a jednocześnie zakomunikować to światu.

Przede wszystkim interakcja

Jak widzimy, w 2020 roku zwiększana jest jakość contentu i komfort użytkownika. Rośnie rola mediów społecznościowych o charakterze wizualnym. Nie zapomnijmy zatem o wszelkich innych możliwościach interaktywnych, czyli o quizach, czy działaniach w rozszerzonej rzeczywistości. Stale aktualizujmy wiedzę o zachowaniach, preferencjach i wartościach ważnych dla naszego klienta.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:

Bank PekaoAd

Zobacz także artykuły podobne:

Infolinia

Chcesz założyć firmę?
Masz pytania? Zadzwoń!

22 300 51 11

Bezpłatne doradztwo zapewnia:

Warto wiedzieć

zobacz wszystkie artykuły ›

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: