Poradnik 6krokow.pl

Co warto wiedzieć
o prowadzeniu własnej firmy

One click payment pomoże zwiększyć sprzedaż internetową

Ostatnia aktualizacja: 2017-01-21  |  Średni czas czytania: 01:38
Artykuł promowany
Motywacją do robienia zakupów przez internet są nie tylko bardziej atrakcyjne ceny produktów, większy asortyment, ale także różne formy płatności, które oferują e-sklepy. Najbardziej aktywną grupą kupującą w sieci są konsumenci w wieku od 15-34 lat – wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016”. Zakupy w sieci robią już najmłodsi, ale także i starsi, którzy coraz częściej nie mają oporów przed wykorzystaniem internetu do załatwienia ważnych spraw – przyznaje Marek Molicki, ekspert firmy Gemius. Internauci, obok zakupów – opłacają rachunki i faktury oraz porównują ceny produktów.

Użytkownikom sieci poniżej 35. roku życia, zależy na zrealizowaniu usługi w jak najkrótszym czasie. Najpopularniejszą formą płatności są przelewy realizowane przy użyciu kart płatniczych. W tym przypadku sprawdza się więc płatność one-click, którą oferuje m. in. Dotpay.

Płatność one-click pozwala na zachowanie danych karty w systemie, po uprzedniej zgodzie klienta. Zakupy zatwierdzane są tylko jednym kliknięciem.

W praktyce oznacza to, że klient nie musi podawać pełnych danych karty podczas dokonywania kolejnych płatności w systemie. Dzieje się tak dlatego, że sprzedawca w zleceniu płatności przekazuje odpowiednie parametry, a kupujący wyraża zgodę na zapisanie danych karty przez np. system Dotpay. Warto zaznaczyć, że dane przechowywane są zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa, co potwierdzają odpowiednie certyfikaty. Po zapisaniu danych karty, konsument może dokonywać kolejnych płatności za pomocą jednego kliknięcia. Takie rozwiązanie maksymalnie skraca czas w ścieżce płatności.

Istnieje też jednak możliwość wykonania integracji, w której dane karty kupującego wprowadzane są po stronie sklepu. W tym przypadku sprzedawca powinien przejść jednak dodatkowe certyfikacje. W niektórych bankach natomiast może wystąpić dodatkowe uwierzytelnienie specjalnym kodem.

System, w którym zakupy zatwierdzane są tylko jednym kliknięciem jest idealnym rozwiązaniem dla sklepów, których klienci wracają w nieregularnych odstępach czasu, płacąc za każdym razem inną kwotę. Chodzi o tzw. zakupy impulsywne, dokonywane spontaniczne, za niewielkie kwoty.

Specjaliści z Grupy ONET pomogą Twojej firmie zaistnieć na rynku

E-sklepy, które nie udostępniają takich rozwiązań płatniczych, muszą często liczyć się z tym, że ich klient będzie w stanie zrezygnować z usługi. Wzrośnie więc liczba porzuconych e-koszyków.

Inwestor musi mieć świadomość, że nowoczesny konsument ceni sobie szybkość, przejrzystość, czas i wygodę. Ważne, by dostęp do oferty możliwy był przez całą dobę, oraz by zakupy można było zrobić bez wychodzenia z domu. Istotny jest także możliwie jak najkrótszy czas oczekiwania na zamówienie. Internauci chętniej wracają do sprzedawcy, który w porę zdiagnozuje ich potrzeby. To bardzo istotne, bo w świetle badań, aż 7 na 10 użytkowników e-sklepów nie finalizuje swoich zamówień.

Dzieje się tak m. in. z powodu zbyt skomplikowanego procesu składania zamówienia. Chodzi o dużą liczbę kroków dzielącą użytkownika od finalizacji transakcji. W przypadku zakupów impulsywnych, na które internauci wydają mniejsze środki, znacznie lepiej postrzegany jest krótki jednoetapowy formularz, a co za tym idzie, sprawny proces płatności. Kolejnym powodem porzucania koszyka jest zbyt długi czas oczekiwania na dostawę towaru. Jeśli czas dostawy nie jest określony lub jest za długi, klienci wybierają konkurencję.

Oceń ten artykuł:

Znajdź urząd

Lista urzędów dla wybranych miejscowości
Onet. Mój Biznes + bonus

Baza kodów PKD

(Aktualna Polska Klasyfikacja Działalności)

Kody PKD ›

eBook:
Jak założyć własną firmę? w 2017 roku

Wszystkie aktualne informacje o zakładaniu własnej firmy zebrane w jednym miejscu!

zobacz więcej ›

Publikacja dostępna w formacie PDF

Podaj e-mail

Trwa generowanie dokumentu, może to potrwać około 10 sekund.