6krokow.pl -

Poradnik 6krokow.pl

Co warto wiedzieć
o prowadzeniu własnej firmy

Performance Marketing – podstawowe narzędzia każdego specjalisty

Ostatnia aktualizacja: 2019-04-07  |  Średni czas czytania: 02:11
Artykuł promowany
TaxCareAdvertisement
Podejmując jakiekolwiek działania, zawsze liczymy na określone efekty. W branży marketingowej jest to szczególnie istotne, ponieważ z reguły każde działanie reklamowe, generuje koszt. Aby reklamodawca wyszedł na swoje, koszt ten nie tylko powinien się zwrócić, ale musi to zrobić z nawiązką, którą jest uzyskanie tego, o co zabiegamy.
Performance Marketing – podstawowe narzędzia każdego specjalisty

I tutaj największe pole do popisu ma tzw. marketing efektywnościowy - inaczej Performance Marketing. Stanowi on jeden z najskuteczniejszych modelów reklamy internetowej, gdzie rozliczenie z reklamodawcą opiera się na zapłacie za osiągnięcie wyznaczonych wcześniej celów.

Fundamentem sprawnie przeprowadzonych akcji reklamowych w marketingu efektywnościowym jest analiza i optymalizacja kampanii, pozwalające tworzyć takie treści reklamowe, które przekładają się na konkretne i realne efekty - czyli na konwersję.

Niezależnie od tego, jaką postać przyjmuje konwersja - czy jest to ruch na stronie, kliknięcie, pozyskanie leada czy zakup - musi być ona na plusie, a żeby tak było, potrzebne są narzędzia, które umożliwią przeprowadzenie skutecznej kampanii reklamowej.

Zanim przejdziemy do podstawowych narzędzi każdego specjalisty marketingu efektywnościowego, warto jeszcze wspomnieć, jakie formy rozliczenia za konkretne aktywności są w nim stosowane.

Najpopularniejsze modele rozliczeń w Performance Marketing

Podstawą rozliczenia w modelu marketingu efektywnościowego jest walidacja, czyli weryfikacja przez reklamodawcę uzyskanych wyników kampanii marketingowych. Forma rozliczenia może mieć następującą postać:

  • Cost Per Action (CPA) - reklamodawca płaci za wykonanie konkretnej akcji, może być nią pozyskanie lub zapytanie o produkt czy ofertę;
  • Cost Per Lead (CPL) - zapłata za uzyskanie leadów, czyli danych klientów np. poprzez rejestrację w systemie czy zapisanie się do newslettera;
  • Cost Per Order (CPO) - do uzyskania zapłaty potrzebne jest złożenie zamówienia;
  • Cost Per Sale (CPS) - reklamodawca płaci prowizję z dokonanej sprzedaży;
  • Cost Per Click (CPC) - jest to koszt za kliknięcie, często stosowane jest tutaj rozliczenie za kliknięcia unikalne (uCPC), czyli kliknięcia z różnych źródeł, te z jednego są liczone tylko raz.

Google Ads - wszystko pod kontrolą!

Google Ads to prawdziwa machina optymalizacyjna, stworzona po to, aby znaleźć najbardziej efektywne rozwiązania dla kampanii reklamowych. Narzędzie to służy do tworzenia linków sponsorowanych, sprzedawanych w dwóch modelach rozliczeniowych CPC oraz CPM. Użytkownik może kreować kampanie w oparciu o słowa kluczowe lub poprzez selekcję tematyczną stron internetowych, na których ma wyświetlać się reklama Google Ads.

Wyniki generowane są na podstawie wysokości maksymalnej stawki CPC, jaką ustawił reklamodawca oraz Wyniku Jakości reklamy - w tym przypadku wchodzi w grę kilka czynników, takich jak CTR (współczynnik klikalności słów kluczowych), a także jakość witryny i strony docelowej reklamy oraz poziom tekstu reklamowego.

Google Ads wraz z Google Analytics i wyświetlającym reklamy kontekstowe serwisem Google AdSense, to podstawowe i niezwykle skuteczne narzędzia, bez których ani rusz!

Adservery na przykładzie DoubleClick

Adservery to zaawansowane systemy informatyczne, które pozwalają na emisję reklam i efektywne zarządzanie oraz monitorowanie kampanii reklamowych. Przykładem takiego narzędzia jest wchodzący w skład Google Ads - DoubleClick.

Adserver ten pozwala na wyświetlanie animacji i banerów reklamowych w sposób zoptymalizowany pod konkretny profil użytkownika. Co istotne, DoubleClick posiada dynamiczną alokację z AdSense, co pozwala na maksymalizację zysków z reklamy.

Performance Marketing w Social Mediach

Współczesne Social Media to kombajny marketingowe, które świetnie nadają się do realizacji efektywnych kampanii reklamowych. Facebook, Twitter czy LinkedIn posiadają wbudowane narzędzia do targetowania reklam, ich analizy i raportowania o skuteczności kampanii. Są stosunkowo proste w obsłudze. A ze względu na szerokie zasięgi, mogą skutecznie zwiększać sprzedaż czy generować inne zadane aktywności.

Sieci afiliacyjne

Sieci afiliacyjne, bazujące na rozległych programach partnerskich, to jedne z istotniejszych narzędzi w Performance Marketingu. Ich zaawansowane zaplecze technologiczne pozwala na prowadzenie szeroko zakrojonych kampanii reklamowych oraz analizę ich efektywności. Natomiast duża liczba wydawców zwiększa szansę na konwersję.

Wymienione narzędzia, pomimo że są uważane za podstawowe, charakteryzują się dużą skutecznością. Specjalista od Performance Marketingu może za ich pomocą zdziałać prawdziwe cuda.

Artykuł powstał przy współpracy z agencją Ideo Force.

Oceń ten artykuł:

Partnerem serwisu jest:

Taxcare

Nasze poradniki:

Przydatne linki: