Infolinia: 22 300 51 11  Chcesz założyć firmę? Masz pytania? Zadzwoń!

Pozyskuj klientów skuteczniej z Verseo!

Ostatnia aktualizacja: 2020-05-30  |  Średni czas czytania: 02:16
Artykuł promowany
finea
Nowe czasy przynoszą nowe potrzeby marketingowe. Krajobraz po wirusie wskazuje jednoznacznie, że klientów musisz szukać w internecie i z odpowiednią reklamą jest to wykonalne, a wyniki będą satysfakcjonujące. Jak zatem działać online?
Pozyskuj klientów skuteczniej z Verseo!

Google Ads

Najszybszą, najbardziej mierzalną i w zdecydowanej większości przypadków NAJSKUTECZNIEJSZĄ metodą pozyskiwania klientów w Internecie są kampanie Google Ads. Najczęściej utożsamiane z reklamami tekstowymi widocznymi nad wynikami organicznymi po wpisaniu danego zapytania w wyszukiwarkę. Jest ich jednak znacznie więcej i obejmują również banery reklamowe na witrynach jak wp czy onet, jak również reklamy na Youtube w różnych formatach.

Google Ads to - pod kątem budżetu i ilości kampanii - najczęściej wybierany format reklamowy w internecie. Przewyższa on reklamy z influencerami, reklamy w social mediach, artykułu sponsorowane kupowane przez działu PR czy SEO. Na pewno by tak nie było, gdyby reklamy te nie przynosiły korzyści swoim “mocodawcom”. :)

Facebook Ads

Reklamy na Facebooku, w niektórych branżach powinny być pierwszym wyborem, a w wielu innych, doskonale uzupełniają inne kanały reklamowe. Branża modowa czy inne, które i tak “kupujemy oczami” sprawdzą się tam doskonale. Facebook to również dobra płaszczyzna dla wyświetlania remarketingu. Tzn. że jeżeli dany kupujący był na naszej stronie, ale np. nie sfinalizował swojej transakcji możesz śledzić go reklamą. Oczywiście podobne rozwiązanie oferuje również system Google Ads.

Remarketing dobrze uzupełnia klasyczne formy reklamowe ponieważ dociera to osób, które JUŻ wyraziły zainteresowanie Twoją ofertą, ale np. coś je rozproszyło na tyle, że nie udało im się dokończyć zakupów, czy np. uznały, że może warto na coś jeszcze poczekać. Dobrze takim osobom, co jakiś czas się przypominać. Możesz to zrobić szybko lub odczekać nawet rok - wszystko zależy od procesu zakupowego jaki towarzyszy Twoim produktom lub usłudze.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest prawdopodobnie najlepiej znaną aktywnością reklamową w internecie. Wielu ludzi np. myli reklamy Google Ads z pozycjonowaniem. Wielu innych pisze o pozycjonowaniu firmy na Facebooku mając na myśli reklamowanie. Wynika z tego, że wiele osób - przynajmniej na poziomie semantycznym utożsamia pozycjonowanie z reklamą.

Pozycjonowanie jednak to praca nad tym, by Twoja strona internetowa była możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania na interesujące Cię frazy. Osiąga się to pracą nad szeregiem zmiennych - począwszy od szybkości ładowania się strony, po dostarczanie stronie odpowiednich jakościowo treści czy pozyskiwaniu linków z mocnych źródeł.

Przykład:

Przypuśćmy, że jesteś producentem i sprzedawcą przydomowych oczyszczalni. Twoi klienci często zadają pytanie w wyszukiwarce: “jak wybrać przydomową oczyszczalnię na 4 domowników?”

Hipotetycznie możesz założyć, że ktoś zadający takie pytanie po pierwsze rozważa zakup oczyszczalni, a po drugie już ma w jakimś sensie określone potrzeby. To dobry trop i dlatego warto, byś na to pytanie udzielił odpowiedzi na swojej stronie. Jeżeli to zrobisz i sprawisz pozycjonowaniem, że pojawisz się jako jeden z pierwszych wyników wyszukiwania, jest spora szansa, że ten kontakt kliknie w Twój link i przeczyta dobry artykuł, który odpowie holistycznie na jego pytanie. Ty możesz zyskać z automatu opinię “eksperta” w oczach takiej osoby i będzie ona bardziej skłonna zakupić oczyszczalnię u Ciebie (zakładając, że spełniasz i inne kryteria, których akurat potrzebuje dana osoba).

Ten uproszczony przykład pokazuje, że po prostu warto być wysoko NA NAJLEPSZE FRAZY dla Twojego biznesu. Najlepsze frazy i słowa kluczowe to te, które zapewnią Ci odpowiednio jakościowy ruch i klientów. Pozycjonowanie firmy z oczyszczalniami na słowa związane z zakładaniem trawników będzie kiepskim pomysłem. Niejednokrotnie też pozycjonowanie się na szerokie (często wyszukiwane frazy) wymaga sporo czasu, ale nie generuje wielu zamówień, ponieważ wpisują je głównie “oglądacze”. Dlatego przy ograniczonym budżecie, trzeba celować w grupy bardziej zdecydowane i frazy, które będą prostsze do zdobycia.

Podsumowanie

Przewaga reklamowania w internecie - biznesów online i offline - to elastyczność budżetowa (możesz wydać 100, jak i 100.000 złotych), jak również mierzalność (dokładnie wiesz ile wydałeś na pozyskanie jednego klienta). Nie mniej ważna jest możliwość szybkiego uruchomienia większości kampanii, jak również reagowanie na sezonowe potrzeby. To wszystko robi różnicę.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:

program do wystawiania faktur

Zobacz także artykuły podobne:

Infolinia

Chcesz założyć firmę?
Masz pytania? Zadzwoń!

22 300 51 11

Bezpłatne doradztwo zapewnia:

Warto wiedzieć

zobacz wszystkie artykuły ›

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: