Reklama w Internecie - jakich błędów nie popełniać?

Brak celu dla kampanii reklamowej w sieci
Działania reklamowe w sieci muszą mieć swój jasno określony cel. Powinien on określać budżet kampanii reklamowej oraz sposób reklamowania się firmy. Poza tym opisuje on oczekiwania reklamodawcy, jakie zapewnić ma sprawnie przeprowadzona kampania marketingowa. Tu wiele zależy od zasięgu marki czy wieku firmy. Przedsiębiorstwa, które dopiero pojawiły się na rynku, powinny dążyć do tego, aby przedstawić się światu i zachęcić odbiorców do zapoznania się z ofertą. Biznesy o większym stażu za cel postawić sobie mogą przypomnienie się konsumentom czy przedstawienie nowego produktu.
Źle dobrana grupa docelowa
Najprościej działania promocyjne skierować jest na wszystkich możliwych odbiorców. Jest to jednak reklama nieskuteczna o niewielkiej efektywności. Co gorsza, pociąga ze sobą duże środki, przez co budżet przeznaczony na kampanię reklamową może się wyczerpać bez osiągnięcia z tego większych korzyści.
Materiały reklamowe powinny być kierowane do osób zainteresowanych produktami czy usługami danej firmy, do czego niezbędne jest określenie słów kluczowych. Jest to niezwykle istotne zwłaszcza w przypadku linków sponsorowanych wyświetlanych w wynikach wyszukiwania Google. Dlatego wcześniej należy przeprowadzić Audyt Google AdWords, który pozwoli określić dokładną grupę docelową z podziałem na wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy inne ważne z punktu widzenia reklamodawcy czynniki. Oczywiście w późniejszym czasie ustawienia takich kampanii można dowolnie modyfikować, dzięki czemu reklamodawca ma możliwość sprawdzenia, która grupa odbiorców jest najbardziej zaangażowana i przynosi firmie największe korzyści.
Tylko jeden kanał promocji
Ważny jest też odpowiedni kanał reklamowy. Na pewno nie warto ograniczać się tylko do jednej formy promocji. Wybór uzależniony musi być od grupy odbiorców czy przeznaczonego na reklamę budżetu, ale ograniczanie się do reklamy jednym kanałem jest błędem.
Brak kierowania do strony docelowej
Wielu niedoświadczonych reklamodawców odbiorcę swojego przekazu reklamowego odsyła na główną stronę firmy. To błąd. Na witrynie głównej znajduje się zazwyczaj zbyt duża ilość informacji, przez co odbiorca może poczuć się zagubiony i zrezygnować z dalszego poruszania się po witrynie, przenosząc się do konkurencji.
O wiele lepsze rezultaty dają tzw. landing page, a więc strony docelowe, na których znajdują się informacje przydatne dla odbiorcy. Witryny takie mają zachęcić do zakupu lub przynajmniej pozostawienia kontaktu w formie adresu e-mail bądź numeru telefonu.
Ignorowanie statystyk reklamowych
Nawet najlepsi specjaliści od reklamy w sieci nie bazują tylko na własnym doświadczeniu. Bezcenną pomocą dla wykreowania skutecznej i efektywnej kampanii reklamowej jest też umiejętność korzystania ze statystyk. Dzięki nim reklamodawca może przeanalizować, które materiały reklamowe przynoszą największe zyski czy określić najchętniej reagującą na nie grupę docelową. Jest to również najlepszy sposób na to, aby niepotrzebnie nie tracić środków, a przeznaczyć je na najbardziej rentowny kanał dystrybucji materiałów promocyjnych. Analizę statystyk przeprowadzać trzeba jak najczęściej, a działania takie rozpocząć możliwie jak najwcześniej.
Wszystkie powyższe błędy mogą sprowadzać się do obniżenia efektywności kampanii reklamowych i spadku ich rentowności. Jednak największym błędem jest samodzielne zajmowanie się reklamą w Internecie, bez choćby podstawowej wiedzy na temat. Dlatego przedsiębiorcy, którzy nie chcą powierzyć tego specjalistom z agencji interaktywnych — co zresztą jest wskazane — przed wdrożeniem jakichkolwiek działań, powinni jak najdokładniej przestudiować opisujące reklamę internetową kursy i webinary.
Więcej o błędach, ale również o dobrych praktykach reklamy online warto przeczytać na blogu adpeak.pl/blog

Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: