6krokow.pl -

Poradnik 6krokow.pl

Co warto wiedzieć
o prowadzeniu własnej firmy

Szukasz biura do wynajęcia? Wybierz Śródmieście Warszawy!

Ostatnia aktualizacja: 2019-05-13  |  Średni czas czytania: 03:29
Artykuł promowany
Wybór lokalizacji na wynajęcie biura to kluczowa sprawa, która często wpływa na działanie całego przedsiębiorstwa. Sporo właścicieli firm decyduje się na ścisłe centrum miast. Jakie są zalety i wady takiego rozwiązania? Czy biuro w śródmieściu Warszawy to dobry pomysł.
Szukasz biura do wynajęcia? Wybierz Śródmieście Warszawy!

Zapotrzebowanie na lokale biurowe w Polsce jest coraz większe, a dynamika wzrostu jest większa niż w niektórych miastach Europy Zachodniej. Firmy w dużych ośrodkach, takich jak Kraków, Wrocław, Warszawa coraz bardziej zainteresowane są luksusowymi lokalami biurowymi klasy A.

Biuro świadczy o firmie

To parafraza znanego powiedzenia „Mój wygląd świadczy o mnie”. Bardzo trafna, bo standard biura znacząco wpływa na prestiż firmy. Klient spodziewa się, że za wysokim standardem pomieszczeń biurowych idzie wysoki stopień obsługi kontrahentów.

Luksusowych pomieszczeń biurowych szukają przede wszystkim firmy z branży BPO/SSC, czyli świadczących usługi dla biznesu, zwłaszcza korporacyjnego. Główni zainteresowani to kancelarie prawne, firmy obsługujące księgowość, z branży IT, gabinety lekarskie. Od 2 lat pierwsze miejsce w wynajmowaniu luksusowych biur zajmuje Kraków z udziałem 64% w rynku wynajmu powierzchni biurowych, ale coraz większym zainteresowaniem cieszą się luksusowe biura w centrum Warszawy.

Luksusowe biura, czyli jakie?

Nie ma zdefiniowanej klasyfikacji lokali biurowych, ale deweloperzy podzielili je na cztery kategorie: A, B, B+, C, przy czym A jest najwyższą. Przy ocenie wzięto pod uwagę 16 kryteriów m.in.

  • standard wykończenia pomieszczeń,
  • lokalizacja z dobrymi połączeniami komunikacyjnym,
  • miejsca parkingowe dla klientów i pracowników,
  • połączenia telekomunikacyjne w budynku,
  • rezerwowe zasilanie,
  • klimatyzacja,
  • okna izolujące od czynników zewnętrznych,
  • zaplecze socjalne.

Lokale zaliczane do klasy A muszą spełniać minimum 13 kryteriów. Wynajęcie biura spełniającego takie kryteria na pewno znacząco wpłynie na postrzeganie firmy przez klientów.

Powierzchnie biurowe do wynajęcia w opcji premium muszą też spełniać wiele dodatkowych warunków. Dotyczą one nie tylko standardów samego biura, ale także obsługi klientów od momentu wjazdu na parking (strzeżony, ze wskazaniem miejsca postoju), poprzez recepcję i drogę do biura (winda, dojście do odpowiedniego pokoju) i miejsce oczekiwania na przyjęcie. Na każdym etapie powinien mieć zapewnioną pomoc i rzetelną informację.

Czym kierować się przy szukaniu lokalu biurowego?

Większość osób odpowie, że czynszem. To niestety odpowiedź błędna. Powierzchnie biurowe do wynajęcia różnią się standardem, lokalizacją, wielkością i ceną wynajmu.

Szukając powierzchni biurowej trzeba przede wszystkim określić potrzeby swoje i firmy, klientów, pracowników oraz perspektywy rozwojowe.

Wynajęcie taniego biura w złej lokalizacji nie tylko nie przysporzy nowych klientów, ale może także zniechęcić stałych. Lokalizacje w centrach miast do niedawna uchodziły za najbardziej atrakcyjne, biura w zabytkowych kamienicach wyglądają bardzo dostojnie i są bardzo drogie. Warunkiem jest jednak dobry dojazd i miejsca do parkowania. W miastach takich jak Warszawa jest dużo miejsca dla nowoczesnych biurowców z lokalami na wynajem.

Biurowce klasy A mogą zaoferować także dodatkowe usługi jak apartamenty, hotel, restauracje, zaplecze rekreacyjne. Najlepsze transakcje finalizowane są w przyjaznej atmosferze.

Wybór lokalizacji na wynajęcie biura to kluczowa sprawa, która często wpływa na działanie całego przedsiębiorstwa. Sporo właścicieli firm decyduje się na ścisłe centrum miast, a na rynku przybywa portali pośredniczących w wynajmie biur. Na jednym z nich, można znaleźć wiele biur do wynajęcia w śródmieściu Warszawy: https://www.biura-mokotow.com/biura/do-wynajecia/warszawa/srodmiescie/ Jakie są zalety i wady takiego rozwiązania? Czy biuro w śródmieściu Warszawy to dobry pomysł?

Podstawowe atuty biura w centrum

Biuro w centrum dużego miasta to pragnienie wielu przedsiębiorców. Na pewno wariant taki ma sporo atutów. Jeden z najistotniejszych dotyczy połączeń komunikacyjnych. Biura do wynajęcia w centrum Warszawy posiadają atut w postaci bezproblemowego dojazdu. Można do nich dotrzeć wieloma liniami autobusowymi, tramwajowymi, metrem, a także pociągiem czy kolejką WKD. Dzięki temu nie traci się zbyt wiele czasu na podróż i unika spóźnień.

Dla wielu właścicieli firm, jak również dla zatrudnianego personelu, to duży komfort i spore ułatwienie codzienności. Na pewno również docenią to kontrahenci czy klienci, którzy chcą złożyć wizytę w siedzibie firmy, a nie będą zmuszeni jechać na peryferie, odległą dzielnicę czy poza teren miasta.

Swobodne dotarcie ze Śródmieścia Warszawy do kluczowych obiektów

Poza wieloma środkami transportu i prostym dojazdem, wynajęcie biura w centrum to również bardzo swobodny i łatwy dostęp do wielu miejsc, które często trzeba odwiedzić w sprawach formalnych, bezpośrednio związanych z pracą. Chodzi tu o rozmaite instytucje, urzędy, pocztę, sklepy, banki, ale także punkty, w których można zorganizować spotkanie biznesowe (renomowane restauracje, eleganckie kawiarnie, sale konferencyjne itp.). Wystarczy rzucić okiem choćby na internetową mapę stolicy, by przekonać się, że biuro w śródmieściu Warszawy to sąsiedztwo wielu różnorodnych obiektów, do których dotarcie zajmie dosłownie chwilę.

Więcej potencjalnych klientów

Warto pamiętać, że centrum każdego miasta to okolica, w której pojawiają się ogromne rzesze ludzi. W przypadku Warszawy jest ich szczególnie dużo. Wynajęcie biura w takiej lokalizacji sprawia, że sporo potencjalnych klientów zauważa firmę, przez co zyskuje ona coraz większą rozpoznawalność i uznanie. Dzięki temu przedsiębiorstwo ma szansę na szybszy rozwój, gromadzenie dużych ilości zainteresowanych, a przy okazji zdobycie renomy i wymiernych zysków.

Czy biura do wynajęcia w centrum Warszawy to same korzyści?

Choć ilość zalet takiego rozwiązania jest dość duża, to jednak warto wspomnieć również o jego wadach. Pierwszą sprawą są często spore ceny. Trzeba wziąć pod uwagę, że wynajęcie biura w takiej okolicy to koszty o wiele wyższe niż w przypadku podobnego metrażu w odleglejszych i mniej prestiżowych dzielnicach. Śródmieście Warszawy to jednak i tak konkurencyjna dzielnica patrząc na to ile zapłacić można za wynajem biura np. na Mokotowie.

Choć wspomniany dojazd jest szybki i prosty w przypadku korzystania z komunikacji miejskiej, to sprawa komplikuje się, gdy chodzi o transport własnym autem. Ilość samochodów w większych miastach jest ogromna, co powoduje liczne korki, zwłaszcza w samym centrum. Trzeba liczyć się z tym, że może pojawić się problem z dotarciem do pracy na czas. Dodatkowym utrudnieniem w centrum bywają również miejsca parkingowe – nie dość, że zazwyczaj są płatne, to zazwyczaj także zajęte.

Każdy, kto decyduje się na biuro w śródmieściu Warszawy, raczej nie powinien też oczekiwać ciszy i spokoju. Minusem tej lokalizacji jest ciągły hałas powodowany dużą ilością ludzi, pojazdów, organizowanych wydarzeń publicznych. Może to niekiedy dekoncentrować lub utrudniać prowadzenie spotkań czy rozmów.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 49 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

Oceń ten artykuł:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 49 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

Nasze poradniki:

Przydatne linki: