Poradnik 6krokow.pl

Co warto wiedzieć
o prowadzeniu własnej firmy

Jak zachęcić klientów do wizyty w Twoim sklepie?

Ostatnia aktualizacja: 2017-01-06
Artykuł promowany
Wśród licznej i silnej konkurencji trzeba mocno się postarać, aby zwrócić na siebie uwagę klientów i zachęcić ich do wizyty w sklepie. Czasem wystarczy zmienić niewiele elementów, a niekiedy konieczna jest pomoc fachowców. Wysiłek jednak jest opłacalny – większa liczba osób odwiedzających sklep to gwarancja sukcesu finansowego.

Pierwsze wrażenie

Bardzo często o tym czy klient odwiedzi sklep, czy też przejdzie obok niego obojętnie decyduje wygląd witryny. Wielu sprzedawców nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne jest to miejsce. A nawet jeśli ma tego świadomość, próbuje umieścić na oknie wystawowym jak najwięcej asortymentu świadczącego o szerokim wyborze. Takie postępowanie zazwyczaj zniechęca potencjalnych klientów zamiast ich przyciągać. Podczas planowania aranżacji witryny zwracajmy uwagę na to, aby była ona skierowana do określonej grupy docelowej, prezentowała produkty należące do jednej kategorii, była spójna kolorystycznie i ciekawa. Realizacje projektów łączących wszystkie te cechy można obejrzeć w portfolio firmy Canvas. Oprócz tego pamiętajmy, że okno wystawowe powinno być zawsze czyste i schludne, a umieszczane na nich informacje dotyczące promocji – aktualne. Klient zachęcony obietnicą niskich cen z pewnością będzie niezadowolony, jeśli po wejściu do sklepu okaże się, że przestały one obowiązywać.

Daj się znaleźć

Trudno o klientów w sklepie, który ukryty jest w bocznej uliczce, a w pobliżu brakuje jakichkolwiek wskazówek jak go znaleźć. Odpowiednio rozmieszczone bannery informacyjne, plakaty, potykacze, czy kasetony to idealny sposób, aby poinformować potencjalnych klientów o naszym istnieniu. Jeśli dojazd do sklepu jest mało oczywisty, można pokusić się o niewielką mapkę ze wskazówkami (zazwyczaj wystarcza prosty schemat ulic ze strzałką). W przypadku sklepów dopiero rozpoczynających swoje istnienie na rynku, rozwiązanie to bywa konieczne. Zanim więc zdobędziemy stałych klientów, zróbmy wszystko, aby mogli oni do nas dotrzeć i poznać oferowany asortyment.

Materiały POS

Pod tym określeniem kryją się materiały reklamowe, których zadaniem jest wsparcie sprzedaży. Mogą one pełnić różną funkcję, a więc informować o atrakcyjnych cenach, produktach wyprzedażowych, czy promocjach; przyciągać uwagę klientów, oraz sprawić, że na dłużej zatrzymają się w konkretnym miejscu na terenie sklepu. Zazwyczaj stosuje się podział na nośniki twarde i miękkie. Pierwsze z wymienionych wykonane są z trwałych materiałów, jak tworzywa sztuczne, metal czy drewno i należą do nich m.in. stojaki na ulotki oraz wszelkiego rodzaju półki i regały. Nośniki miękkie to najczęściej elementy wykonane z papieru, czyli ulotki, kiwacze, plakaty itp.

Ciekawie zaaranżowana witryna oraz widoczny z daleka baner reklamujący sklep to świetny sposób, aby zwrócić uwagę przechodniów. Pamiętajmy, że przede wszystkim liczy się pierwsze wrażenie, stąd zadbane okno wystawowe może znacznie poprawić wyniki sprzedażowe. Jeśli nie mamy pomysłu na aranżację witryny, warto skorzystać z pomocy fachowców.

Oceń ten artykuł:

Znajdź urząd

Lista urzędów dla wybranych miejscowości

Baza kodów PKD

(Aktualna Polska Klasyfikacja Działalności)

Kody PKD ›

Chcesz założyć firmę?

Poznaj swoją branżę i weź udział w targach branżowych.
Zobacz ›

Nasze poradniki:

Podaj e-mail

Trwa generowanie dokumentu, może to potrwać około 10 sekund.