‹ Wróć do lista kodów PKD
Klient dokonuje wyboru towaru w oparciu o ogłoszenia, katalogi, informacje dostarczone na stronie internetowej, modele albo inny środek reklamy i składa swoje zamówienie za pośrednictwem poczty, telefonu lub przez Internet (zwykle poprzez specjalne środki zapewnione w ramach takiej strony internetowej). Nabyte towary mogą być albo bezpośrednio ściągnięte z Internetu lub fizycznie dostarczone do klienta.
Podklasa ta obejmuje sprzedaż detaliczną:
Kod PKD: Sekcja ,
Podklasa ta obejmuje sprzedaż detaliczną:
- dowolnego towaru drogą zamówienia pocztowego,
- dowolnego produktu przez Internet,
- bezpośrednią przez telewizję, radio i telefon,
- prowadzoną na aukcjach internetowych.
Zobacz gotowe biznesplany dla tego kodu PKD
sekcja-G, PKD-47: Handel detaliczny, z wyłączeniem handlu detalicznego pojazdami samochodowymi
Dział ten obejmuje:- odsprzedaż (sprzedaż bez przetwarzania) nowych i używanych artykułów użytku osobistego i artykułów gospodarstwa domowego prowadzoną przez sklepy, domy towarowe, domy sprzedaży wysyłkowej, na straganach, przez domokrążców i akwizytorów, spółdzielnie konsumenckie, domy aukcyjne, Internet itp.,
- jednostki zaangażowane głównie w sprzedaż na rzecz ludności, takich towarów jak: komputery, materiały piśmienne, farba lub tarcica, pomimo, że towary te przeznaczone są nie tylko do użytku osobistego lub dla potrzeb gospodarstw domowych,
- wykonywanie czynności związanych zwykle z handlem, ale nie zmieniających podstawowego charakteru towaru, np.: sortowanie, rozdzielanie, mieszanie i pakowanie,
- sprzedaż detaliczną prowadzoną przez agentów komisowych.