6krokow.pl - Kursy online
Twoje pierwsze kroki w biznesie
Czyli wszystko co powinieneś wiedzieć o zakładaniu oraz skutecznym prowadzeniu własnej firmy

Kurs Maya - od interfejsu do modelowania

Kurs Maya - od interfejsu do modelowania
Cena: 89.00 zł
Strefa Kursów - partner
Kategoria kursu:
Poziom trudności: Podstawowy
Ocena:
4.7

Informacje na temat kursu:

Kurs zawiera podstawy najważniejszych narzędzi i technik pracy w programie Maya. Zawarte z nim są informacje z zakresu interfejsu, modelowania i nie tylko.

Poziom podstawowy, 76 wykładów.

Dla kogo jest ten kurs?

Jeśli chcesz nauczyć się wszystkiego od podstaw, poznać najważniejsze narzędzia programu Maya oraz poznać techniki modelowania, to trafiłeś idealnie. Pokażemy Ci również umiejętności, które pozwolą Ci rozszerzyć zdobytą dotychczas wiedzę. To szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie, jeśli:

  • dopiero zaczynasz pracę z programem Maya lecz nie do końca wiesz jakie są najistotniejsze narzędzia pracy
  • potrzebujesz klarownego objaśnienia wszystkich technik, niezbędnych do modelowania każdego obiektu
  • potrzebujesz konkretnego podsumowania swojej wiedzy i jej utrwalenia lub jej rozbudowania aby zdobyć nowe umiejętności

Czego nauczysz się z kursu?

Kurs pozwoli Ci na pracę z dowolnym narzędziem do modelowania programu Maya w sposób łatwy i wygodny. Pokażemy Ci jak w najlepszy sposób rozwiązać problemy, które możesz napotkać podczas pracy oraz jak ją przyspieszyć. Interfejs tego oprogramowania nie będzie Ci straszny. Poznasz wszystkie potrzebne skróty, które ułatwią Ci pracę. Umiejętności, które zdobędziesz na naszym kursie są niezbędne do dalszego rozwoju i pomagają na rozwój w praktyczny sposób.

W kursie znajdziesz ponad 70 filmów instruktażowych wraz z komentarzami lektora, który dodatkowo pomoże Ci zrozumieć niejasne pojęcia. Pliki dołączone do kursu pomogą Ci na rozwianie wszelkich wątpliwości, ponieważ w każdej chwili możesz do nich zajrzeć.

Dowiesz się jak oszczędzać czas i unikać podstawowych błędów. Za pomocą bogatych narzędzi, będziesz w stanie stworzyć wszystko co podpowie Ci Twoja wyobraźnia. Przy pomocy dodatkowych narzędzi, których korzystają profesjonaliści na co dzień będziesz mógł modelować z Polygon.

Krzywa i powierzchnia NURBS pomoże Ci w tworzeniu idealnie gładkie obiekty.

Kurs jest oparty na programie Autodesk Maya 2013, który jest wykorzystywany przez największe firmy w branży. Całą wiedzę możesz wykorzystać również w pracy z wcześniejszymi wersjami oprogramowania.

Dla ułatwienia podzieliliśmy ten kurs na siedem kategorii, które są szczegółowo rozwinięte:

  • interfejs - przegląd interfejsu
  • obiekty - obiekty polygon, NURBS, subdiv i krzywe
  • komponenty - komponenty polygonów, NURBS’ów, krzywych, Subdivów
  • zaznaczanie i przyciąganie - strategia i narzędzia zaznaczania, wyrównywanie i przyciąganie
  • modelowanie z Polygonami - łączenie brył z Combine i komponentów z Bridge
  • praca z krzywymi NURBS - cięcie krzywej, łączenie krzywych i ich parametry
  • praca z powierzchniami NURBS - Loft i Planar, Boundary i Square

Na wstępie naszego szkolenia przejrzymy interfejs programu Maya. Następnie opowiemy o siatce podłoża, nawigacji i View Cube. Dowiesz się czym są zdefiniowane widoki oraz Marking Menu. Będziesz potrafił pracować z półkami a także jakie są opcje paneli i widoków. Dodatkowo zrozumiesz czym jest projekt i scena a także HUD.

Na obiekty programu Maya składa się wiele czynników, takich jak składniki domyślnej sceny, atrybuty obiektów, obiekty polygon, obiekty NURBS, obiekty Subdiv i krzywe. Poznasz niezbędne opcje tworzenia obiektów i wyświetlania obiektów. Dodatkowo załączymy filmik instruktażowy o atrybutach - Smooth Mesh. Takie czynności jak przekształcanie, ukrywanie, grupowanie czy powielanie obiektów będą dla Ciebie banalnie proste. Dowiesz się czym jest uniwersalny manipulator, Pivot Point oraz orientacja przekształceń. Dodatkowo będzie potrafił tworzyć obiekty z Marking Menu.

Komponenty są kolejnym ważnym zagadnieniem, dlatego omówimy komponenty: polygonów, NURBS’ów, krzywych i Subdivów. Zrozumiesz jak wyświetlać i przekształcać komponenty oraz tworzyć konwersję siatek.

Warto wiedzieć jak zaznaczać i przyciągać. Szczegółowo omówimy strategie, filtry, izolację zaznaczania oraz narzędzia zaznaczania polygonów. Dowiesz się czym są Lasso i Paint Select. Będziesz potrafił zaznaczać z Marking Menu a także wyrównywać i przyciągać.

Modelowanie polygonami jest kolejną istotną kwestią. Dlatego wyjaśnimy co będziemy modelować i metodę łączenia: brył z Combine oraz komponentów z Bridge. Powiemy Ci czym jest zagęszczanie z Insert Egde Loop. Dodatkowo na poglądowym filmiku zobrazujemy jak wykorzystać Detal z Extrude. Wyjaśnimy także kwestie takie jak: zaokrąglanie z Bevel, wycinanie siatki z Extract i Separate, czubek z Cut Faces Tool, Scalenie vertexów z Merge. Zdobędziesz umiejętności wypełniania polygonami z Append, kopiowania z Mirror Geometry a także finalizowania obiektu. Opowiemy również co nieco o krawędziach z Interactive Split.

Nie zabranie na naszym kursie pracy z krzywymi NURBS. Znajdziesz tam informacje z zakresu: Image Plane, konturu z CV Curve, nowych punktów z Insert Knot, kontynuowania i zamykania krzywej a także Offsetowania krzywej. Dodatkowo taka wiedza jak cięcie krzywej z Detach Curve, łączenie krzywych z Attach Curve oraz parametry krzywej z Rebuild Curve znajdzie swoje miejsce w tym szkoleniu.

Ostatnim, ale nie mniej ważnym omówionym aspektem na naszym szkoleniu jest praca z powierzchniami NURBS. Na wstępie zaprezentujemy Ci filmik z tworzenia geometrii z Revolve, który ułatwi Ci lepsze zrozumienie tego zagadnienia. Dodatkowo takie kwestie jak Loft i Planar oraz Boundary i Square a także Extrude znajdą tam swoje miejsce. Opowiemy o Birailu w teorii, tworzeniu krzywych dla Birail 3+, przyciąganiu komponentów a także Birail 3+ i Rebuild Surface. Dowiesz się jak wstawiać Isoparmy, powielać i łączyć powierzchnie, zamykać otwór, Offsetować powierzchnie. Na zakończenie będą omówione zagadnienia jak: szyjka, Project Curve i Trim Tool oraz NURBS do Polygon.

Co zyskasz dzięki temu szkoleniu?

To szkolenie w pełni wyczerpuje wszystkie niezbędne zagadnienia, które będą bardzo pomocne w Twojej dalszej pracy i rozwoju. Z najważniejszych kwestii, będziesz potrafił:

  • korzystać z interfejsu programu Maya
  • używać przydatnych skrótów
  • tworzyć obiekty wykorzystując niezawodne techniki
  • wykorzystać komponenty
  • modelować z użyciem polygonów
  • pracować z krzywymi NURBS
  • pracować z powierzchniami NURBS

Przydatne linki: