Firmowa bramka SMS - czy warto z niej skorzystać?

Ostatnia aktualizacja: 2022-05-04  |  Średni czas czytania: 01:33
Artykuł reklamowy
Nie ma działalności bez marketingu. Brak dobrej reklamy powoduje, że firmy znikają w tłumie swoich konkurentów. Nawet popularne kanały marketingowe mogą stwarzać problemy z pozyskiwaniem klientów, jeśli zostaną nieodpowiednio wykorzystane. Jak na tej płaszczyźnie wygląda marketing mobilny, a w szczególności bramka SMS?
Firmowa bramka SMS - czy warto z niej skorzystać?

Czym jest bramka SMS?

To oprogramowanie lub aplikacja, która umożliwia wysyłanie wiadomości SMS do jednego lub wielu odbiorców jednocześnie. Pozwala na swobodne zarządzanie kampaniami, tworzenie baz odbiorców oraz powiązania z zewnętrznymi systemami. I jest niemożliwie skuteczna, ale pod trzema warunkami:

  • zbudowania bazy odbiorców zgodnie z przepisami o RODO,
  • wysyłania atrakcyjnych komunikatów z korzyścią dla klientów,
  • niezasypywania skrzynki odbiorczej zbyt częstymi treściami.

Dzięki temu błyskawicznie skierujesz wzrok klienta na Twoją firmę. W końcu statystyki nie kłamią - wiadomości SMS mają największy współczynnik otwarcia treści i wynosi on ponad 97%.

Skuteczne sposoby wykorzystania bramki SMS w Twojej firmie

Spełnienie wskazanych powyżej trzech warunków wcale nie należy do najprostszych. O ile dwa z nich dość łatwo jest przejść, firmy jednak nadal mają kłopoty z konstruowaniem wiadomości, które wprost zwalają klienta z nóg. Warto pamiętać, że to, co atrakcyjne dla właściciela firmy, niekoniecznie będzie ciekawe również dla grupy docelowej.

Dlatego pierwszym krokiem przed wdrożeniem marketingu SMS powinno być dokładne prześwietlenie potrzeb, pragnień i wątpliwości swoich klientów. I na tej podstawie powinniśmy tworzyć spójne, krótkie komunikaty. Warto przy tym urozmaicać treści i dodawać do nich linki lub kody rabatowe na zakupy. A praktycznie, bramka SMS może być wykorzystywana do:

  • promocji firmy przy pomocy kodów rabatowych i specjalnych promocji dla wybranych,
  • informowania o statutach zamówienia w sklepie internetowym,
  • organizacji konkursów, wpływających na wizerunek marki przy pomocy wiadomości odbiorczych,
  • wysyłki SMS powiązanej z zachowaniami użytkowników w zewnętrznych systemach, np. w sklepie internetowym lub aplikacji do księgowości,
  • badania jakości obsługi klienta poprzez wysyłanie SMS-owych ankiet.

Bliskość z klientami to klucz do sukcesu

Odbiorcy uwielbiają, gdy firmy stawiają ich na pierwszym miejscu, świadcząc swoje usługi. Dzięki temu czują się wyróżnieni, a między marką i odbiorcą tworzy się relacja, którą trudno rozerwać. Niezaprzeczalnie pomaga w tym dobrze skonstruowany marketing SMS. I nie ma się czemu dziwić - wiadomości, które otrzymujemy na komórkę, traktujemy niezwykle intymnie i osobiście.

Czy warto korzystać z firmowej bramki SMS? Oczywiście, że tak. Kluczem do sukcesu jest jedynie opracowanie szczegółowej strategii, dotyczącej treści wiadomości, które będziesz wysyłać jako firma. Jednak przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na marketing mobilny w tej formie:

  • poprawiają jakość świadczonych przez siebie usług;
  • budują z klientami relacje i wpływają pozytywnie na swój wizerunek firmowy;
  • zwiększają sprzedaż.

Takie wiadomości możesz wysyłać do klientów na całym świecie, o każdej porze dnia i nocy - od razu lub w formie zaplanowanej.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: