Jak kreować pozytywny wizerunek firmy?
Kreowanie wizerunku firmy - porady
Wybierz odpowiednią siedzibę
Każda dzielnica ma swoją renomę. Dlatego poszukując siedziby firmy, staraj się wybrać taką, która kojarzy się dobrze, a w jej pobliżu masz szansę na wyłowienie potencjalnych klientów. Prowadząc standardowy salon fryzjerski, poszukaj lokalu na osiedlu, a budując restaurację, wybierz obszar aktywny turystycznie.
Zadbaj o wystrój wnętrz
Wybierz kolory wnętrz, w których klient poczuje się dobrze. Prowadząc prywatny gabinet psychiatryczny lepiej wybrać uspokajającą zieleń, będąc właścicielem biura podróży niebieski kolor przypominający ocean i bezchmurne niebo. Klimat podsycą lampy LED z odpowiednią barwą światła.
Zapewnij klientowi miłe powitanie
Klienci chcą czuć się ważni. Uzyskasz ich szacunek, oferując wygodne siedzenia w poczekalni, poczęstunek w postaci np. cukierków. W recepcji zawsze powinien stać baniak z wodą oraz powinien pojawić się ktoś, kto zaoferuje klientowi kawę czy herbatę.
Dbaj o porządek
Porządek nie wpłynie znacząco na zbudowanie pierwszego wrażenia, ale jego brak już tak. Dlatego w budynku zawsze powinno być czysto, a w powietrzu powinien utrzymywać się świeży zapach.
Nie pozwól by klient się nudził
W poczekalni zamontuj telewizor, na stoliku rozłóż czasopisma oraz ulotki firmy. Możesz połączyć to z autopromocją, rozkładając w pomieszczeniu wizytówki. Klient musi czuć, że jest ważny i zwracasz się bezpośrednio do niego, dlatego komunikaty na ścianach z napisami w stylu “Miło Cię widzieć” na pewno wywołają uśmiech na jego twarzy.
Identyfikacja wizualna firmy kluczem do sukcesu
Przykuwające uwagę logo potrafi działać cuda. Znak graficzny uwydatnisz inwestując w projektory logo. Postaraj się powielać barwy logo, tak by Twoja działalność się z nimi kojarzyła. Używaj barw i loga do oklejania aut, tworzenia papierów firmowych, czy projektowania prezentów dla klientów - długopisów czy notesów, które rozsławiają firmę.
Wizerunek w sieci
Ludzie obecnie zwracają dużą uwagę na przejrzystość strony internetowej firmy, dostępność informacji oraz opinie w sieci. Skup się na zbudowaniu dobrej witryny, zaangażuj się w Buzz Marketing oraz stale komunikuj się z klientami w mediach społecznościowych.
Oświetlenie LED a wizerunek firmy
Oświetlenie LED cechują szerokie możliwości dostosowania do potrzeb. Jedną z nich jest wybór barwy światła. Ma ona ogromne znaczenie w kreowaniu pierwszego wrażenia. Jak dobrać barwę światła do działalności?
- Barwa biała ciepła
Barwa ciepła mieści się w zakresie temperatur 2700K - 3500K. Charakteryzuje się żółtym kolorem zbliżonym do płomienia świecy. Jest to przyjemny strumień światła, który wprawia ciało w relaks i pomaga się wyciszyć. Żarówki LED z barwą ciepłą polecamy więc do restauracji, czy kawiarni, w których klienci szukają ukojenia.
- Barwa biała naturalna
Jest to barwa najbardziej zbliżona do dziennego światła dnia. Utrzymuje rześkość umysłu, ale jednocześnie wpływa na pozytywne samopoczucie człowieka, nie drażniąc. Barwa 4000-4500K sprawdzi się w pomieszczeniach formalnych, biurowych takich jak salon ubezpieczeń czy poczekalnia przed gabinetem.
- Barwa biała zimna
Barwa zimna silnie pobudza umysł, zwiększając koncentrację. Niestety po dłuższym czasie może zacząć drażnić. Najlepiej więc wybierać lampy LED z zimną barwą światła do miejsc rozrywkowych, takich jak np. salon gier gdzie zbudują nowoczesną aranżację.
Pozytywny wizerunek firmy to podstawa w budowaniu swojej pozycji na rynku zalanym konkurencją. Skorzystaj więc z powyższych wskazówek, by przyciągnąć klientów i liczyć na wzrost zysków firmy.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: