Infolinia: 22 300 51 11  Chcesz założyć firmę? Masz pytania? Zadzwoń!

Jak wybrać agencję marketingową?

Ostatnia aktualizacja: 2020-08-28  |  Średni czas czytania: 02:30
Artykuł promowany
Bank Pekaoad
Jak wybrać dobrą agencję marketingową, której działania będą skuteczne i przyniosą zyski firmie? Zadanie wbrew pozorom nie jest najłatwiejsze, ponieważ firm marketingowych, które deklarują, że skutecznie wypromują swoich klientów, jest wiele. Kłopot w tym, że nie wszystkim warto ufać. Sprawdź, jak szukać i na co zwracać uwagę, by zdecydować się na współpracę z kompetentną agencją marketingową, która zna się na rzeczy.
Jak wybrać agencję marketingową?

Marketing 360, czyli czym zajmują się agencje marketingowe?

Żeby wiedzieć, jak wybrać agencję marketingową, warto orientować się, czego można od niej oczekiwać. I tu właśnie pojawia się pojęcie marketingu 360. Co to takiego? Najprościej rzecz ujmując tzw. 360 Degree Marketing to kompleksowe działania marketingowe, które mają na celu promocję firmy. Nie chodzi tu jednak bynajmniej o stosowanie jednocześnie wszelkich możliwych strategii i promowanie firmy we wszystkich kanałach jednocześnie. Marketing 360 to przede wszystkim zrozumienie marki, jej celów i misji, a także poznanie konsumentów. Wszystko po to, by na tej podstawie opracować skrupulatnie strategie reklamowe i wybrać takie kanały komunikacji z odbiorcami, które będą skuteczne dla danej firmy.

Kompleksowość działań marketingu 360 polega przede wszystkim na wykorzystaniu różnych, ale (podkreślmy to jeszcze raz) precyzyjnie wybranych kanałów komunikacji, formatów reklam oraz innych narzędzi promocji, a także na skrupulatnym określeniu grupy docelowej.

Z jakich narzędzi i metod może korzystać dobra agencja marketingowa? Na to pytanie odpowiemy na przykładzie działalności kompleksowej agencji marketingowej adCookie. Do jej działań należą m.in.:

  • tworzenie stron www - ich projektowanie, optymalizacja, testowanie i wdrażanie,
  • SEO, SEM - pozycjonowanie stron www w wyszukiwarkach, audyty i optymalizacją,
  • kampanie - w tym Google Ads, Facebook Ads, e-mail marketing, Native Ads, Display, niestandardowe kampanie online, retargeting,
  • tworzenie kreacji - kreacje statyczne, dynamiczne i mailingowe, animacje, ilustracje, grafiki, branding, Video explainer, Dynamic Ads, Rich media,
  • content marketing - prowadzenie profili w mediach społecznościowych, prowadzenie firmowych blogów, obsługa e-commerce, analityka i optymalizacja treści.

Reasumując, agencja marketingowa działająca zgodnie z zasadami marketingu 360 nie wykorzysta wszystkich, dostępnych metod i narzędzi, ale spośród nich wybierze te, które będą dopasowane do marki i ułoży z nich doskonale skrojoną strategię promocyjną.

Firma marketingowa vs. Twoja firma - jak przygotować się do poszukiwań?

Zanim zaczniesz poszukiwania agencji marketingowej, przyjrzyj się dokładnie swojej firmie - jakie są jej potrzeby, jakie masz oczekiwania i jakie cele chcesz osiągnąć. Dzięki temu łatwiej będzie Ci wybrać odpowiednią agencję, a potem sprecyzować swoje oczekiwania. Odpowiedz sobie m.in. na następujące pytania:

  • Jaka jest pozycja firmy na rynku?
  • Co wyróżnia Twoją firmę?
  • Jaka jest grupa docelowa - do kogo kierujesz ofertę?
  • Chcesz wypromować konkretny produkt lub usługę? A może zależy Ci na zwiększeniu świadomości marki?
  • Kim jest Twoja konkurencja, co ma w ofercie, jaka jest jej pozycja, jak wyglądają strony www konkurencji i profile w social mediach?
  • Jakim budżetem dysponujesz na działania marketingowe?

Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję marketingową?

Podczas wyboru agencji marketingowej niezwykle ważne jest to, czy nadajecie na tych samych falach - współpraca powinna być bowiem przyjemna dla obu stron. Gdy już rozpoczniesz rozmowy z agencją, zwróć więc uwagę na sposób komunikacji, kulturę osób pracujących w agencji czy rzetelność przekazywanych Ci informacji. Musisz po prostu czuć się dobrze podczas komunikacji z agencją. Oczywiście sympatia nie powinna być jedynym kryterium wyboru. Zanim zdecydujesz się na współpracę, zwróć uwagę na kryteria, takie jak:

  • portfolio - sprawdź, czym chwali się dana agencja i jak wyglądają jej poprzednie realizacje,
  • jakość realizacji - przyjrzyj się efektom działania agencji. Sprawdź, jak wyglądają strony czy aplikacje, które stworzyła - czy są nowoczesne, funkcjonalne i czy zawarte w nich treści Ci odpowiadają,
  • wizerunek agencji - sprawdź, jak wygląda strona www i jak agencja prezentuje się w mediach społecznościowych. Jeśli strona jest kiepska, a media społecznościowe nie istnieją lub są prowadzone w taki sposób, który budzi Twoje wątpliwości, powinna zaświecić Ci się czerwona lampka,
  • doświadczenie - możesz to sprawdzić zarówno poprzez portfolio, jak i przyznane nagrody czy certyfikaty, a także udział agencji w konferencjach czy szkoleniach, prowadzenie firmowego bloga czy publikacje na branżowych portalach,
  • opinie i rekomendacje - sprawdź, co piszą o agencji w internecie, czy w ogóle jest widoczna i czy zamieszcza na swojej stronie rekomendacje klientów. Zwróć uwagę też na to, z kim agencja dotychczas współpracowała.

Oczywiście nie znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania na stronie www agencji marketingowej i w internecie. Pytaj więc o to, co budzi Twoje wątpliwości i zwracaj uwagę na to, jak przedstawiciel agencji udziela Ci odpowiedzi.

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Przydatne linki: