6krokow.pl -

Poradnik 6krokow.pl

Co warto wiedzieć
o prowadzeniu własnej firmy

3 działania CSR-owe, z których warto brać przykład

Ostatnia aktualizacja: 2019-02-07  |  Średni czas czytania: 02:00
Artykuł promowany
TaxCareAdvertisement
Skuteczne działania CSR-owe to korzyści dla wielu stron – zyskują na nich zarówno potrzebujący czy środowisko, jak i konkretna firma angażująca się w tego typu akcje. Inicjatywy wyrosłe na gruncie przekonania, że biznes powinien być odpowiedzialny za najbliższe otoczenie i zasoby ludzkie, znane są już od dekad. Popularność akcji odpowiedzialnych społecznie rośnie z każdym rokiem i coraz więcej firm dostrzega potrzebę wprowadzania ich do własnej polityki. Zobacz, z kogo warto brać przykład.
3 działania CSR-owe, z których warto brać przykład

Team for Kids

Polska firma rodzinna LPP ma już spore doświadczenie w działaniach z zakresu CSR (więcej o prowadzonych akcjach można przeczytać na stronie firmy https://www.lppsa.com). O tym, jak ważną częścią polityki spółki są inicjatywy odpowiedzialne społecznie, świadczy fakt, że od końca 2017 roku przy przedsiębiorstwie działa Fundacja LPP. Jedną z akcji, która zasługuje na szczególne wyróżnienie, jest m.in. „LPP Team for Kids” – wydarzenie to umożliwiło pracownikom przełożenie ich sportowych zainteresowań na pomoc najbardziej potrzebującym. Wystarczyły 3 miesiące, aby 135 zatrudnionych w spółce osób z drużyny LPP Team pokonało na rowerach i biegając prawie 60 tys. kilometrów! Dzięki temu wcześniej wspomniana Fundacja przekazała na rzecz domów dziecka z Gdańska i Krakowa (Fundacji Rodzinny Gdańsk oraz Stowarzyszeniu SIEMACHA z Krakowa) 39 tys. złotych. Takie działania pokazują, jak dużo obie strony zyskują na takich przedsięwzięciach. Pracownicy mogli spełniać swoje pasje (w ramach zbiórki pieniędzy zorganizowano też bieg charytatywny) i dodatkowo pomóc potrzebującym, a fundacje zajmujące się dziećmi otrzymały pieniądze na rozwój najmłodszych. Tego typu akcje w firmie mają miejsce już od blisko 20 lat i skupiają się głównie na pomocy lokalnej społeczności z Małopolski i Pomorza.

Fundusz Kropli Beskidu

Kropla Beskidu to marka, która należy do Coca-Cola HBC Polska i Coca-Cola Poland Services. Jako producent firma czuje się odpowiedzialna za stan zasobów wodnych regionu, z którego wydobywana jest woda. Z potrzeby ich wsparcia we współpracy z Fundacją Partnerstwo dla Środowiska i Funduszem Partnerstwa w 2005 roku założono Fundusz Kropli Beskidu, czyli konkurs małych grantów, które przeznaczane są na liczne projekty proekologiczne. Wydarzenie odbywa się co roku, a informacja o nim rozsyłana jest do różnych organizacji pozarządowych oraz urzędów miejskich. Zaproponowane pomysły rozpatrywane są przez Radę Programową, która wybiera najlepsze z nich. Twórcy konkretnego projektu w trakcie jego realizacji wspierani są merytorycznie przez Radę Programową oraz sam Fundusz Partnerstwa. Co więcej, otrzymują oni także pomoc finansową umożliwiającą im wdrożenie zaproponowanych przez siebie zmian. Nadrzędnym celem Funduszu Kropli Beskidu jest nie tylko poprawa zasobów wodnych regionu, ale także edukacja lokalnej społeczności w tym zakresie oraz poprawa wizerunku miejscowości Beskid Sądecki. Wraz z biegiem lat zasięg wydarzenia poszerzał się, a w 2007 roku inicjatywę wzbogaciło wsparcie Unii Europejskiej. Przez cały okres trwania konkursu Fundusz Kropli Beskidu oferuje doradztwo i szkolenia w ramach przygotowywania projektów.

„Mam Haka na Raka”

Jeden z liderów na polskim rynku farmaceutycznym, czyli firma GlaxoSmithKline, co roku organizuje akcje mające na celu polepszenie stanu zdrowia Polaków i promocję profilaktyki zdrowotnej. Jedną z takich inicjatyw jest „Mam Haka na Raka” – ogólnopolski program skierowany do młodzieży (uczniów szkół ponadgimnazjalnych), którego głównym celem jest edukacja w zakresie chorób nowotworowych i działań profilaktycznych wśród lokalnej społeczności. Pierwsza edycja skupiła się na zapobieganiu rakowi piersi, druga rakowi szyjki macicy, a trzecia – rakowi prostaty. Młodzież w trakcie spotkań zorganizowanych w ramach akcji mogła uczestniczyć w warsztatach i szkoleniach, a następnie wykorzystywać zdobytą wiedzę do uświadamiania najbliższych i znajomych. Akcja uzyskała wiele pozytywnych głosów, a sama firma kontynuowała ją przez wiele lat.

Oceń ten artykuł:

Partnerem serwisu jest:

Taxcare

Nasze poradniki:

Przydatne linki: