5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego z odzieżą
Poznaj 5 sposobów na to jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy z odzieżą i przekonaj się sam, że efektywna reklama w Internecie jest w zasięgu ręki!
1. Content, czyli słowa kluczowe, które najlepiej określą Twój sklep internetowy
Jeżeli rozpoczynasz pozycjonowanie sklepu internetowego w branży odzieżowej , pamiętaj o tym, aby określić dobrze zakres Twojej działalności i tym samym stwórz bazę słów kluczowych, które najlepiej opiszą Twój biznes. Korzystaj z nich podczas tworzenia treści na stronę. Gdzie publikować takie treści?
- Sekcja z blogiem na stronie Twojego sklepu, w której będziesz publikować porady, tipy, nowości z branży czy wpisy na temat nowych trendów modowych;
- Sekcja „aktualności”, w której będziesz opisywać minione wydarzenia i eventy związane z Twoją firmą, bądź światem mody.
Pamiętaj o tym, że branża odzieżowa charakteryzuje się dużą konkurencyjnością nie tylko stacjonarnie, ale i w wyszukiwarce Google. W związku z tym pamiętaj, że wybrane przez Ciebie słowa kluczowe powinny być takie, jak Twoje kolekcje - aktualne, świeże i na topie. Podczas określania fraz kluczowych skorzystaj z dedykowanych do tego narzędzi, takich jak Google Trends czy też SEMSTORM.
2. Określ precyzujące hasła kluczowe, które dokładnie opiszą Twoje produkty
Pozycjonowanie sklepu internetowego z ubraniami nie jest łatwym zadaniem. Poza określeniem bazowych słów kluczowych dla naszego biznesu, powinieneś skupić się także nad stworzeniem fraz „precyzujących wyszukiwanie”. To właśnie takie frazy wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę Google. Zastanów się nad asortymentem w Twoim sklepie - w jaki sposób mógłby on zostać odnaleziony przez użytkowników w wyszukiwarce. Pamiętaj, że każdy kto szuka nowego ubrania w Internecie, nie wpisuje „sukienka”, a raczej „czerwona sukienka maxi na lato”, więc właśnie w ten sposób opisuj swoje produkty, szukając najlepszego połączenia między potrzebą, a intencją użytkowników Google.
3. Pisz po swojemu - nie kopiuj
Jeżeli ubrania, które sprzedajesz nie są ręcznie wykonywane i szyte przez Ciebie, bądź Twoją pracownię, zapewne sprowadzasz swój asortyment z hurtowni. Hurtownia poza ubraniami, udostępnia również ich opisy. Nigdy, przenigdy, nie wstawiaj tych opisów, nie zmieniając ich wcale. Niestety jeżeli algorytmy Google zobaczą ten sam opis na innej stronie, negatywnie ocenią Twoją stronę internetową. Pisz własne treści, posiłkując się opisami producenta.
4. SEO, czyli optymalizacja kodu źródłowego strony
Content na Twojej stronie jest niezwykle ważny, aczkolwiek równie istotne jest to, czego na niej nie widać, a mianowicie jej kod źródłowy. W nim ukryte są elementy, dzięki którym również wpłyniesz na lepsze pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego z odzieżą. Aby przeprowadzić skuteczną optymalizację SEO strony, najlepiej jest przeprowadzić audyt SEO, gdyż to właśnie dzięki niemu dowiesz się, które elementy na stronie Twojego sklepu, wymagają szczególnej uwagi i poprawy. W ramach optymalizacji SEO Twojej witryny:
- Zoptymalizuj znaczniki title i meta tagi (powinny zawierać słowa kluczowe dla Twojej witryny);
- Popraw prędkość ładowania Twojego sklepu internetowego w przeglądarce
- Sprawdź przekierowania 301;
- Zobacz, czy błędy 404 na Twojej stronie są ustawione prawidłowo;
- Zmniejsz wagę zdjęć Twoich produktów oraz oznacz je parametrami „alt” (niech zawierają precyzujące frazy kluczowe).
5. Link building i wartościowe linki dla sklepu internetowego z odzieżą
Pozycjonowanie sklepu internetowego z odzieżą to proces złożony, wewnątrz którego zawiera się istotne zadanie, jakim jest link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących na witrynę Twojego sklepu internetowego. Pozyskuj zdywersyfikowane linki, czyli takie, które pochodzą z różnych źródeł, takich jak: gościnne wpisy na blogach, artykuły sponsorowane, katalogi stron, posty na forach internetowych oraz media społecznościowe. Unikaj tak zwanych „farm linkowych”, ponieważ za umieszczanie w nich odnośnika na Twoją stronę, możesz dostać karę od Google i znacząco obniżyć pozycję strony w wyszukiwarce.
Czy warto przeprowadzić pozycjonowanie sklepu internetowego z odzieżą?
Zdecydowanie! Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego z ubraniami znacznie zwiększy liczbę wejść na stronę Twojego sklepu internetowego, co wpłynie na większy potencjał sprzedaży Twoich produktów. Pamiętaj, że pozycjonowanie sklepu internetowego nie jest łatwym zadaniem, a żeby osiągnąć zamierzone efekty, należy poświęcić na ten proces sporo czasu i energii. Jeżeli nie masz czasu, skorzystaj z pomocy specjalistów od pozycjonowania, którzy prowadzą takie działania na co dzień.
Dobrym przykładem na skutecznie przeprowadzone pozycjonowanie sklepu internetowego z odzieżą, jest historia jednego z klientów agencji interaktywnej home.pl. Ruch na stronie jego sklepu internetowego z odzieżą wzrósł o 100%, efektem czego znacznie wzrosła sprzedaż kolekcji, a internauci zaczęli rozpoznawać i pozytywnie kojarzyć markę sklepu.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: