Bezpieczny sklep internetowy - co to oznacza?
Sklep z certyfikatem SSL
Każdy profesjonalny, bezpieczny sklep internetowy powinien być szyfrowany i posiadać certyfikat SSL. Jak to rozpoznać? Użytkownik witryny można sprawdzić pasek adresu, w którym powinna pojawić się szara bądź zielona kłódka. Sam adres powinien z kolei zostać poprzedzony prefiksem https://. Warto zatem kliknąć kłódkę i sprawdzić, czy certyfikat jest aktualny oraz dla jakiej firmy został wydany – to pozwoli się upewnić, że nie został skradziony. Obecność certyfikatu SSL jest bardzo istotna, gdyż zapewnia poufność danych przez ich szyfrowanie. Pokazuje też, że sklep jest godny zaufania, rzetelny i dba o bezpieczeństwo klientów dokonujących w nim transakcji.
Bezpieczne metody płatności
Bezpieczny sklep internetowy oferuje również szereg bezpiecznych metod płatności. Według statystyk niemal 80% klientów sklepów online przyznaje, że czuje się bezpieczniej, kiedy rozpoznaje podmioty przetwarzające płatności w e-commerce. To wpływa na poczucie bezpieczeństwa i zaufania klientów do sklepu, a w efekcie zapewnia większe szanse dokonania przez nich zakupów w e-sklepie. Wybór właściwego partnera obsługującego płatności w sklepie może w istotny sposób przełożyć się na pozytywne doświadczenia konsumentów, a w rezultacie także na efektywność zakupową. Warto przy tym podkreślić, że klienci doceniają również mnogość metod płatności. Już dawno skończyły się czasy, gdy jedynym wybieranym przez klientów sposobem płatności był tradycyjny przelew. Dziś klienci lubią i chcą mieć do wyboru inne metody, m.in. PayU, PayPall i inne szybkie płatności bankowe czy Blik.
Godny zaufania sprzedawca
Zarówno w Polsce, jak i na świecie każdego dnia powstają nowe sklepy internetowe. Tylko część z nich może się poszczycić renomą i bardzo dobrą znajomością internautów. Dobrze znane marki wydają się klientom godne zaufania i bezpieczniejsze. Jednak również mniej znane sklepy internetowe mogą stać się bardziej godne zaufania w oczach klientów. Można to zrobić m.in. poprzez udostępnianie danych sprzedawcy. Każdy bezpieczny sklep internetowy i uczciwy przedsiębiorca powinien opublikować na stronie swojego e-sklepu takie informacje jak m.in. pełna nazwa firmy, adres jej siedziby, REGON, NIP czy dane kontaktowe. Można je umieścić w regulaminie sklepu, w stopce albo/i w zakładce „Kontakt”.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: