Czy content marketing to dobra inwestycja?

Ostatnia aktualizacja: 2022-03-31  |  Średni czas czytania: 02:22
Artykuł reklamowy
Prowadzisz działalność i zastanawiasz się, jaki sposób będzie najlepszy, aby rozpromować własną markę? Odpowiednio zaplanowane i wdrożone działania marketingowe mogą przynieść Ci szereg korzyści, przede wszystkim w postaci nowych leadów. Jedną z najbardziej uniwersalnych gałęzi marketingu jest content marketing. Przekonaj się, co możesz zyskać, wdrażając w swojej firmie odpowiednią strategię z tego zakresu.
Czy content marketing to dobra inwestycja?

Co to jest content marketing?

Content marketing to rodzaj strategii marketingowej, której głównym założeniem jest dotarcie do jak najszerszego grona klientów przy pomocy unikalnych treści. Esencją content marketingu jest budowanie z odbiorcami długotrwałych relacji, które w efekcie przełożą się na zwiększoną sprzedaż. Działania podejmowane w zakresie content marketingu to przede wszystkim tworzenie i dystrybucja różnego rodzaju treści.

Dobry content marketing powinien zaintrygować potencjalnych klientów. Ważne, aby publikacje realizowane w ramach marketingu treści, odpowiadały na potrzeby odbiorców i niwelowały ich obawy związane z daną usługą czy produktem. Działania realizowane w ramach content marketingu powinny mieć cykliczny i eklektyczny charakter. Tylko wtedy przyniosą Twojej marce wymierne korzyści.

Rodzaje content marketingu

Marketing treści to szereg działań, które przybierają różne formy. Do najważniejszych z nich można zaliczyć:

  • Prowadzenia bloga - na pierwszy rzut oka, ta forma promocji może wydać Ci się nieco przestarzała. Nic bardziej mylnego! Publikowanie profesjonalnych artykułów blogowych przyczyni się do lepszego pozycjonowania Twojej witryny. Ponadto, jeśli treści będą na wysokim poziomie, zbudujesz wizerunek eksperta w swojej dziedzinie. Szczególnie w niszowych branżach taka forma marketingu jest niezwykle pożądana, gdyż pozwala zbudować świadomą i wierną grupę odbiorców.

  • Opisy produktów i kategorii - to bardzo ważne działanie w zakresie SEO. Jeśli chcesz, aby pozycjonowanie Twojej strony było wysokie, zadbaj o profesjonalne opisy produktów i kategorii w swoim sklepie. To zadanie najlepiej powierzyć agencji content marketingowej. Roboty wyszukiwarek z miesiąca na miesiąc stają się coraz inteligentniejsze, dlatego warto raz na jakiś czas odświeżyć opisy produktów. Oczywiście nie należy zapominać o aspekcie ludzkim. Dobry opis powinien odpowiadać na kluczowe pytania klientów dotyczące danego produktu i zachęcać ich do szybkiego zakupu.

  • Artykuły sponsorowane - ich forma jest zbliżona do artykułów blogowych, jednak mają inne przeznaczenie. Treści sponsorowane tworzone są w celu rozpromowania danej marki, usługi czy produktu. Artykuły tego typu publikowane są odpłatnie na portalach zewnętrznych. Ważne, aby treści tego rodzaju były wyważone. Aspekt reklamowy nie powinien przykrywać warstwy merytorycznej tekstu.

  • Wywiady - to doskonały sposób na zwiększenie wiarygodności marki. Merytoryczna rozmowa z ekspertem czy cenioną postacią z danej branży sprawi, że zaufania do Twojej marki wśród odbiorców wzrośnie.

Ponadto w ramach content marketingu można realizować m.in. e-booki, poradniki, a także treści graficzne i wideo. 

Jakie korzyści przynosi content marketing?

Tworzenie unikalnych treści, które jednocześnie spełniają bieżące wymogi SEO i wyróżniają się wysoką wartością merytoryczną, przynosi szereg korzyści. Co ważne, są one odczuwalne zarówno podczas trwania kampanii, jak i po jej zakończeniu. Co możesz zyskać, inwestując w content marketing?

Większy ruch na stronie

Odpowiednio skonstruowane treści pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie Twojej strony w Google. To z kolei przełoży się na zwiększony ruch na stronie. Dobry tekst powinien być zrównoważony. Frazy kluczowe nie mogą kolidować z wartością merytoryczną i na odwrót! Postaraj się, aby teksty na Twojej stronie odpowiadały na pytania najczęściej zadawane przez użytkowników. 

Wizerunek eksperta

Jeśli treści na Twojej stronie będą cechowały się profesjonalnym i kompleksowym podejściem do poruszanych zagadnień, zyskasz renomę wśród odbiorców. To duża wartość, którą ciężko zbudować, a łatwo stracić. W związku z tym nie spoczywaj na laurach! Jeden czy dwa dobre artykuły nie wystarczą, aby być postrzeganym jako profesjonalista w swojej branży. Upewnij się, że treści publikowane na Twojej stronie są zgodne ze stanem faktycznym.

Długotrwałe relacje z klientami

Dysponujesz dużym gronem odbiorców? Pamiętaj, że klienci, którzy nie czują więzi z marką, mogą szybko zapomnieć o Twojej ofercie. W celu utrzymania swojej grupy docelowej musisz zbudować długotrwałą relację, opartą na zaufaniu. Content marketing jest w tym przypadku doskonałym narzędziem. Wysokojakościowe treści sprawią, że zainteresowanie klientów ofertą będzie stopniowo rosło wraz z zaufaniem do Twojej marki.

Chcesz zainwestować w content marketing? Agencja Kreatywna Kohai pomoże Ci stworzyć spójne i angażujące treści, które z pewnością przełożą się na wzrost sprzedaży! 

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: