Czy mała firma potrzebuje wsparcia agencji PR?
Gdzie reklama nie może, tak PR pośle!
W ostatnich latach cienka granica między reklamą a PR-em zaciera się coraz bardziej. Firmy rezygnują z tradycyjnych reklam, na rzecz mniej inwazyjnych, ale bardziej merytorycznych artykułów sponsorowanych. Ta forma reklamy jest pewnego rodzaju hybrydą. Choć w swojej formie przypomina niezależny materiał dziennikarski, to jego treść i wydźwięk dyktuje firma zlecająca jego przygotowanie, co niekoniecznie jest wadą. Artykuły sponsorowane powstają w ścisłej współpracy z doświadczonymi dziennikarzami, którzy ze swojej strony starają się, by publikowany materiał były naprawdę wartościowy dla potencjalnych czytelników.
Kiedyś jedynym narzędziem PR-owym wykorzystywanym przez firmy były informacje prasowe wysyłane do redakcji medialnych. Obecnie każda agencja PR dostarcza mediom materiały bardziej dopasowane do specyfiki ich działalności, żonglując takimi formami jak wywiady, relacje, reportaże, poradniki, teksty eksperckie, konkursy, czy patronaty medialne.Czy każdego stać na własne media?
Powszechny dostęp do internetu sprawił, że obecnie każdy z nas jest wydawcą treści, które mogą osiągnąć milionowe zasięgi. Firmowa strona internetowa, blogi, fora dyskusyjne i profile w mediach społecznościowych docierają do odbiorców na całym świecie, dlatego warto prowadzić je w naprawdę przemyślany sposób.
PR zaczyna się wewnątrz firmy. Warto wykorzystać potęgę internetu do własnych potrzeb i dopasować poszczególne narzędzia do własnych możliwości. Dzięki własnej stronie internetowej oraz profilom w najbardziej popularnych mediach społecznościowych jesteś w stanie zaprezentować się odbiorcom na całym świecie. Możesz pokazać to, w czym się specjalizujesz oraz w interesujący sposób wytłumaczyć zastosowanie oferowanych przez ciebie produktów lub usług. Masz również szansę skutecznie zbudować pozycję eksperta w danej branży.
Pamiętaj, że obraz mówi więcej niż tysiące słów, dlatego nie bój się inwestować w profesjonalnie przygotowywane zdjęcia, grafiki i filmy. Nie zawsze musisz w tym celu zatrudniać specjalistę na pełen etat. Jeżeli reprezentujesz niszową branżę, docierającą do specyficznej grupy odbiorców, znacznie lepszym rozwiązaniem jest podjęcie współpracy z agencją, która ma doświadczenie w prowadzeniu komunikacji na podobnym rynku.
Nie taki kryzys straszny, jak go malują
Jednym z zadań PR jest minimalizowanie negatywnych skutków tzw. kryzysów wizerunkowych. Profesjonalna agencja PR jest w stanie nie tylko przygotować strategię działania i procedury postępowania na wypadek kryzysu, ale także sprawnie i szybko reagować na różnego rodzaju sytuacje nieplanowane. Dysponując doświadczeniem i kontaktami jest w stanie sprawnie zorganizować m.in. konferencję prasową, której celem będzie rzetelne wytłumaczenie sytuacji różnym grupom odbiorców. Specjaliści ds. wizerunku przygotują dodatkowo stosowne informacje prasowe, które nie pozwolą na szerzenie się nieprawdziwych informacji w mediach.
Konferencje prasowe nie są zarezerwowane tylko dla dużych graczy na rynku. Nawet mała firma, wykorzystując potęgę mediów społecznościowych, jest w stanie skutecznie zaprezentować swoje stanowisko w określonej sprawie. Ważne, by komunikację przygotowali i nadzorowali specjaliści od public relations.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: