Dlaczego pozycjonowanie daje tyle korzyści? Oto kilka powodów, dlaczego warto się tym zająć!
Jak wygląda i czym właściwie jest pozycjonowanie stron?
To szereg działań, które prowadzą do zwiększenia widoczności strony internetowej w sieci, oraz podbijają pozycję witryny w wyszukiwaniach słów kluczowych (ang. Search Engine Results Page).
Pozycjonowanie stron pozwala również na zmaksymalizowanie konwersji ruchu wokół witryny. Aby zrealizować ten cel, potrzebny jest określona strategia, bo działania rozgrywają się na wielu płaszczyznach.
Jak przedstawiają się główne procesy w obszarze pozycjonowania stron?
- Publikacja unikalnych treści, zawierających słowa kluczowe, których będą poszukiwać użytkownicy
- Link building, a więc pozyskiwanie linków zewnętrznych, dzięki czemu strona stanie się wartościowsza dla wyszukiwarki
- Optymalizacja SEO - poprawa struktury, kodu strony oraz znajdujących się na niej treści
- Analiza konkurencji oraz danych - pozwoli to być o krok do przodu, a także wyłapywać ewentualne błędy
- Działania są dostosowane do trendów, które się zmieniają (dlatego trzeba mieć rękę na pulsie)
Jakie wyróżniamy dziedziny pozycjonowania stron?
Przede wszystkim: pozycjonowanie lokalne oraz pozycjonowanie sklepów. Jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne, mówimy tu o dotarciu do najbliższego otoczenia, w jakim zlokalizowany jest na przykład sklep lub miejsce świadczenia usługi. To ważne dla takich lokali, jak salony urody, salony fryzjerskie, sklepy stacjonarne itp. Dzięki pozycjonowaniu możemy dotrzeć do mieszkańców osiedla lub zataczać szersze kręgi - na przykład na dzielnicę, miasto, a nawet całe województwo. Aby działać skutecznie, najlepiej wykorzystać stronę www oraz Google Moja Firma. To szczególnie ważny etap w momencie, kiedy marka chce zaistnieć, budować swój wizerunek i pozyskiwać nowych klientów.
W przypadku pozycjonowania sklepów pozycja słów kluczowych w sieci ma ogromne znaczenie, ale liczy się także dotarcie do jak największego grona odbiorców. A jak podaje globalny raport Meltwater z 2023 roku, w Polsce z sieci korzysta 88,4% populacji (a więc 36,68 mln osób). Szkoda marnować taki potencjał, dlatego pozycjonowanie stron to dla marek, które chcą się rozwijać w zasadzie obowiązek. Całe szczęście, za wartościowe treści i odpowiednio skonstruowane kampanie mogą zadbać specjaliści - świetnym przykładem jest agencja Ministerstwo Reklamy.
Korzyści z pozycjonowania stron dla każdego biznesu
Pozycjonowanie stron to sprawna machina, która napędza biznes online. Nie są to czcze słowa - jak podaje firma Borrell, amerykańskie marki wydają rocznie średnio 79 miliardów właśnie na SEO. A rynek ten wciąż się rozwija!
Co daje zwrócenie się do specjalistów od pozycjonowania?
- Strona jest widoczna w Google
Lepsza widoczność w przeglądarce bardzo konkretnie przekłada się na pozyskiwanie nowych klientów, dzięki czemu marka może się rozwijać i maksymalizować zyski. Warto wiedzieć, że aż 91% rynku wyszukiwań należy właśnie do Google (dane za WebFX).
- Rośnie rozpoznawalność marki
Budowanie popularności marki jest procesem czasochłonnym, ale bez wątpienia pozycjonowanie stron mocno się do tego przyczynia. Aby osiągnąć cel, przyda się również obecność (i aktywność) w social mediach, sprawna komunikacja z klientami oraz świadczenie usług na jak najwyższym poziomie.
- Przewaga nad konkurencją
Bycie o krok przed innymi naprawdę ma znaczenie, dlatego lepiej nie zwlekać z pozycjonowaniem stron. Cały proces wymaga przecież czasu, więc im wcześniej ruszy, tym szybciej będą widoczne efekty. Google przetwarza ponad 3,5 miliarda wyszukiwań każdego dnia (dane za Internet Live Stat), a SEO generuje o 1000% większy ruch niż media społecznościowe (dane za Brighttedge Reaserch). Pozycjonowanie stron jest więc narzędziem, które daje realnie przewagę.
- Oszczędności płynące z pozycjonowanie stron internetowych
Budżet przeznaczony na tego typu działania może być elastyczny. To oznacza, że właściwie każdego będzie stać na pozycjonowanie strony www, a branża i wielkość firmy nie mają znaczenia. Każdy może zaistnieć i korzystać z możliwości, jakie daje Google. Środki przeznaczone na pozycjonowanie stron będą dobrze ulokowane, a koszty będą niższe niż w przypadku innych działań marketingowych. Według danych amerykańskiej agencji Terakeetm działania SEO mają szansę obniżyć koszt pozyskania nowego klienta nawet o 87,41%.
- Pozycjonowanie stron daje marce możliwość analizowania strategii i wyników
To bardzo cenna wiedza, która pozwoli jeszcze precyzyjniej trafiać do docelowej grupy odbiorców. Dzięki analizie danych sklep online może dowiedzieć się, co warto poprawić i jak powinna wyglądać kolejna kampania.
- SEO lokalnie - bezcenne narzędzie
Wspominaliśmy już o pozycjonowaniu lokalnym, które umożliwia klientom szybkie znalezienie najbliższego fryzjera, kosmetyczki czy restauracji. Algorytm Google podsunie najbliższą lokalizację, pokaże opinie i określi trasę dojazdu. To bardzo wygodne i jednocześnie praktyczne. Z roku na rok liczba zapytań Google „gdzie kupić“ oraz „blisko mnie“ wzrasta o kilkaset procent! To ogromny potencjał, który nie przestanie rosnąć.
Które firmy powinny postawić na pozycjonowanie stron?
Jak już wspominaliśmy, obecnie każda firma powinna zainwestować określony budżet na pozycjonowanie. Jak podaje najnowszy raport Gemius „E-commerce w Polsce 2023”, aż 79% internautów dokonuje zakupów w sieci, wydając na nie średnio 573 zł miesięcznie. Jak więc widać, biznes online, tak samo jak promocja w sieci, będą się nieustająco rozwijać, a kto pozostanie w tyle, na pewno utrudni sobie zadanie - budowanie marki będzie o wiele bardziej mozolne i mniej efektywne.
Profesjonalna agencja marketingowa - dlaczego warto na nią postawić?
Pozycjonowanie nie jest czarną magią, ale wymaga dużej wiedzy, doświadczenia i szerokiego spojrzenia. Prowadząc biznes raczej nie skupisz się odpowiednio na tym zajęciu, a po drodze możesz popełnić masę poważnych błędów.
Współpraca z agencją zagwarantuje między innymi:
- oszczędność czasu i właściwe zainwestowanie środków
- bieżące monitorowanie postępów i trendów
- treści będą tworzone w oparciu u dane, a nie „na wyczucie“
- profesjonaliści pomogą wybrać najlepsze działania reklamowe w oparciu o swoją wiedzę
- efekty pozycjonowania strony będą widoczne, firma będzie mogła się rozwijać
Podsumowując - patrząc na statystyki nie ma wątpliwości, że pozycjonowanie stron jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do grupy nowych klientów. To szereg korzyści dla każdej firmy, bez względu na wielkość:
- marka buduje swoją widoczność w sieci
- to stosunkowo niedrogi sposób na skuteczną i opłacalną promocję
- aby profesjonalnie zająć się pozycjonowaniem strony, warto zwrócić się do specjalistów, którzy w oparciu o najnowsze trendy potrafią operować słowami kluczowymi, pozyskiwać linki, dokonywać audytów strony, optymalizacji treści i o wiele, wiele więcej
- skuteczna strategia pozycjonowania sprawi, że efekty będą przekładały się na rozwój firmy
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: