Dlaczego Twoja firma potrzebuje Google Ads, aby się rozwijać?
Co to jest reklama Google Ads?
Reklama Google Ads (wcześniej Google AdWords) jest skierowana do użytkowników, którzy wpisywali do wyszukiwarki wybrane przez Ciebie słowa kluczowe. Oznacza to, że szukali informacji na temat produktów lub usług, które masz w swojej ofercie.
Kampanie Google Ads są realizowane w:
- sieci wyszukiwania (wyszukiwarce Google)
- i sieci reklamowej Google – na stronach, w aplikacjach, na YouTube, w skrzynce Gmail.
Reklamy w wyszukiwarce mogą mieć m.in. formę linków sponsorowanych, prowadzących do Twojej witryny. Pojawiają się w wynikach wyszukiwania – nad i pod wynikami organicznymi. Można powiedzieć, że je „imitują”. Rozpoznasz je m.in. po pogrubionym napisie „Reklama”. Nagłówki z opisem można uzupełnić o dane kontaktowe albo dodatkowe informacje dotyczące firmy lub usług. Jej treść zależy od tego, co chcesz przekazać odbiorcy.
Dlaczego reklama Google Ads to to, czego szukasz? Plusy Ads-ów
Nienachalność – to podstawowa zaleta Google Ads, oczywiście zaraz po skuteczności. Po pierwsze, idealnie wtapia się w swoje otoczenie, czyli wyniki wyszukiwania i nie „atakuje” użytkowników. Po drugie, widzą ją tylko te osoby, które i tak szukają informacji o danym produkcie. W związku z tym reklama dobrze wpisuje się w ich potrzeby. Co istotne, reklamę Google Ads można bardzo precyzyjnie targetować. Oprócz standardowych parametrów, jak wyszukiwana fraza czy płeć, wiek i miejsce zamieszkania, pod uwagę brane są także zachowania użytkownika w internecie. Dzięki temu można stworzyć taką grupę odbiorców, w której prawdopodobieństwo konwersji będzie naprawdę wysokie.
Kolejny plus to możliwość dostosowania reklam do swojego budżetu. Możesz rozpocząć działania reklamowe, przeznaczając na to zaledwie kilkaset złotych. Podczas trwania kampanii otrzymujesz dokładne raporty z jej wynikami oraz poniesionymi wydatkami.
Do tego dochodzi natychmiastowa widoczność Ads-ów. Zaczynają „działać” w momencie startu kampanii (w związku z tym efekty są widoczne w krótkim czasie). Podobnie z ich wyłączeniem – potrzebne jest zaledwie jedno kliknięcie. Poza tym możesz je łatwo edytować, jeżeli tylko wyniki nie będą satysfakcjonujące.
Z uwagi na powyższe reklamy Google Ads to jedna z najefektywniejszych i najbardziej opłacalnych form reklamowania w internecie.
Ile kosztuje Google Ads?
Odpowiedź brzmi: to zależy. Rozwińmy ją nieco.
Reklamy Google Ads działają na zasadzie aukcji, w ramach których licytuje się koszt jednego kliknięcia. Jednak to, czy Twoja reklama pojawi się na dobrej pozycji w wyszukiwarce, zależy nie tylko od zaproponowanej przez Ciebie stawki. Pod uwagę są brane także takie kwestie, jak jakość reklamy oraz Twojej strony czy kryteria wyszukiwania.
Poza tym obowiązuje tu m.in. model PPC (ang. Pay Per Click). Oznacza to, że reklama rozliczana jest za kliknięcie, a Ty ponosisz koszty dopiero wtedy, kiedy przynosi rezultaty — wtedy, gdy użytkownicy kilkają w reklamę i odwiedzają Twoją stronę internetową.
To, ile finalnie wydasz na reklamę Google Ads, zależy od kilku czynników:
- prawidłowy dobór słów kluczowych,
- odpowiednie skonfigurowanie kampanii,
- konkurencja, która również inwestuje w Google Ads,
- jakość reklamy, a także strony, do której kieruje.
Dlaczego kampanię Google Ads należy zlecić specjaliście?
Wielu przedsiębiorców decyduje się na samodzielne prowadzenie kampanii Google Ads, szczególnie przy bardzo małym budżecie. Konto jest darmowe, a system maksymalnie intuicyjny w konfiguracji i obsłudze. Dzięki temu Twoja reklama może pojawić się w internecie nawet w ciągu piętnastu minut. Trzeba jednak pamiętać, że samo uruchomienie kampanii wcale nie gwarantuje, że będzie przynosiła zyski.
Reklama Google Ads może dać Twojej firmie naprawdę dużo korzyści. Pod warunkiem, że jej realizacją zajmie się osoba mająca wiedzę i doświadczenie w tym temacie. Jeżeli wiesz, że potrzebujesz Ads-ów i chcesz zrobić to dobrze, masz dwa wyjścia. Albo poświęcisz czas i środki na szczegółowe zgłębienie tematu, albo zlecisz to profesjonalistom.
Oddając kampanię Google Ads w ręce specjalistów, zyskujesz pewność, że zostanie ona idealnie skonfigurowana. Dzięki temu znacznie dawać rezultaty wkrótce po uruchomieniu. Do zadań agencji należy nie tylko „wypuszczenie” reklamy, ale także analiza, monitoring, reagowanie i optymalizacja. Profesjonalna firma prowadziła już tego typu działania, w związku z czym wie, jakie zmiany wprowadzić, aby zobaczyć efekty. Działania reklamowe na pewno warto powierzyć agencji z certyfikatem Premier Partnera Google Ads, jak np. Sempai. Gwarantuje to znajomość aktualnych wytycznych, specyfiki oraz trendów w prowadzeniu kampanii.
Jeżeli masz wydać pieniądze na reklamę, zrób to w internecie. Dotrzyj do potencjalnych użytkowników w najlepszy możliwy sposób: szybko i skutecznie, ale nieinwazyjnie. Takie efekty na pewno zapewnią Ci Google Ads.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: