Dlaczego warto założyć bloga firmowego?

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-26  |  Średni czas czytania: 01:30
Artykuł reklamowy
Blog jest znakomitą formą promocji dla każdej firmy. Wartościowe publikacje, merytoryczne wypowiedzi oraz ciekawe case studies sugerują obecność specjalistów w przedsiębiorstwie. Aby jednak stworzyć przemyślane i właściwie zoptymalizowane teksty, należy poświęcić trochę czasu. Czy to oznacza, że lepiej jednak zająć się czymś skuteczniejszym, co w krótkim czasie przyniesie zyski? Nic bardziej mylnego. Jest kilka korzyści z prowadzenia bloga, które trudno odnieść, skupiając się na innych działaniach.
Dlaczego warto założyć bloga firmowego?

Po pierwsze – zaufanie

Wartościowe informacje są bardzo istotne dla obecnych lub potencjalnych odbiorców. Nie ulega wątpliwości, że warto systematycznie przedstawiać im skondensowane treści, pełne wąskiej, fachowej wiedzy, wyróżniające się na tle konkurencji. Dodatkowo, bazując w nich na własnych przykładach i studiach przypadku, wzrasta zaufanie do marki, która oferuje dane produkty lub usługi. Klienci lubią wiedzieć, z kim mają do czynienia – w jaki sposób przebiega praca w firmie i jakimi wartościami się kieruje. 

Po drugie – relacje z klientami

Możliwość komentowania każdego wpisu oraz promowanie ich w mediach społecznościowych zwiększa sposobność na kontakt z klientem. Odbiorcy treści mogą zacząć zadawać pytania dotyczące oferty, a także podzielić się swoją opinią na temat zakupów. Paradoksalnie również negatywne oceny lub uwagi mogą wpłynąć na usprawnienie czynników związanych z realizacją i jakością oferowanych usług bądź produktów. Warto wziąć je pod uwagę podczas planowania asortymentu na przyszłość. Oczywiście należy również pamiętać o odpowiedniej komunikacji – odpowiadaniu na komentarze oraz moderowaniu dyskusji.

Po trzecie – większa widoczność

Dzięki wartościowym artykułom można w prosty sposób zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce, co przekłada się na większe szanse sprzedaży produktu lub usługi. Treści stworzone zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki trafiają bowiem nie tylko do stałych odbiorców, ale również do użytkowników szukających haseł w Internecie. Warto jednak pamiętać, aby brać pod uwagę frazy „długiego ogona”, które są bardziej precyzyjne i zawierają konkretne nazwy. Przy dużej popularności słów kluczowych, systematycznych publikacjach i wysokiej jakości treściach na określony temat, pozytywne efekty pozycjonowania to kwestia czasu. Tym bardziej, jeżeli będą to artykuły użyteczne, udostępniane przez użytkowników mediów społecznościowych. Google docenia bowiem nie tylko eksperckie treści, ale również takie, które są „w ciągłym ruchu”.

Po czwarte – sprzedaż

Gotowe treści na blogu, dotyczące danej usługi lub produktu, mogą być bardzo dobrym rozwiązaniem dla potencjalnych klientów, którzy chcieliby sprawdzić, czym się charakteryzują. Nawet w przypadku zapytania ofertowego – telefonicznego lub mailowego – można odnieść się do konkretnych artykułów ze szczegółowymi informacjami na dany temat na stronie internetowej. Jak widać, prowadzenie bloga firmowego to oszczędność czasu oraz prezentacja firmy w jednym. W przypadku braku pomysłów warto jednak zaangażować do współpracy Marketing Match – agencję, która oferuje wsparcie w zakresie opracowywania wpisów zoptymalizowanych pod SEO.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: