Drukarka do biura - na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Ostatnia aktualizacja: 2021-04-07  |  Średni czas czytania: 01:54
Artykuł promowany
erp-xt
Drukarka w biurze jest obciążona pracą w większym stopniu niż urządzenie przeznaczone do użytku domowego. Biurowe sprzęty codziennie drukują setki dokumentów, dlatego powinny pracować szybko i niezawodnie. Na co zwrócić uwagę przy zakupie drukarki do biura?
Drukarka do biura - na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Drukarka laserowa czy atramentowa?

Drukarki z oferty https://www.komputronik.pl/category/7789/drukarki.html dzielą się na dwie podstawowe grupy. Urządzenia laserowe nie wymagają stosowania tuszów i sprawdzają się dobrze do drukowania dużej liczby dokumentów tekstowych. Drukarki atramentowe są lepszym wyborem, gdy drukuje się nieco mniej. Ich wybór jest polecany również w sytuacji, gdy drukowane dokumenty są bardziej zróżnicowane.

Kolejnym krokiem jest wybór między urządzeniami monochromatycznymi a kolorowymi. Monochromatyczna drukarka umożliwia drukowanie wyłącznie czarno-białych dokumentów. Taki sprzęt jest tańszy, jednak ma ograniczone możliwości. Jednocześnie w przypadku, gdy drukuje się głównie dokumenty tekstowe, wybór monochromatycznego urządzenia jest optymalny.

Drukarka laserowa do biura - zalety

Drukarki atramentowe znakomicie sprawdzają się podczas drukowania grafik i zdjęć. W ofercie https://www.komputronik.pl/search-filter/7789/drukarki-atramentowe znajdzie się sprzęty, dzięki którym zachowa się żywą kolorystykę i wysoki stopień odwzorowania detali obrazu przenoszonego na papier. Drukarka atramentowa jest tańsza w zakupie, jednak wymaga ponoszenia dodatkowych wydatków związanych z częstą wymianą tuszów. Z tego powodu w przypadku intensywnego użytkowania poleca się wybór drukarki laserowej. Korzysta ona z tonera, którego jednorazowy koszt zakupu jest wprawdzie dość wysoki, ale za to wystarczy on na zdecydowanie większą liczbę wydruków.

Laserowa technologia druku cechuje się wysoką wydajnością i niskimi kosztami eksploatacji. Drukarka laserowa jest droższa przy zakupie, jednak dodatkowe wydatki szybko się zwracają. Urządzenie nie wymaga wymieniania tuszów, dlatego pracuje niezawodnie, nawet gdy drukuje kilkaset dokumentów dziennie. Dodatkowo wydruki są tworzone z szybkością kilkudziesięciu kopii na minutę, co ułatwia wykonywanie prac biurowych. Do biura poleca się urządzenia z szybkością drukowania powyżej 40 stron na minutę, zwłaszcza gdy z jednego sprzętu korzysta kilku pracowników lub więcej.

Jakie funkcje drukarki laserowej przydają się w biurze?

W biurze jedną z najważniejszych funkcji drukarki jest duplex. Automatyczny wydruk dwustronny ułatwia szybkie przygotowanie umów i innych dokumentów, bez konieczności samodzielnego obracania kartek w celu zadrukowania ich z obu stron. Drukowanie dwustronne pozwala również na oszczędność papieru. Urządzenia oferujące możliwość drukowania dokumentów dwustronnych.

Równie ważną funkcją w drukarce biurowej jest łączność wi-fi. Komunikacja bezprzewodowa umożliwia korzystanie ze sprzętu za pośrednictwem firmowej sieci i ogranicza liczbę kabli, które łączą ze sobą poszczególne urządzenia.

Urządzenie do biura powinno wydajnie pracować pod dużym obciążeniem, dlatego przed zakupem konkretnego modelu wskazane jest sprawdzenie normatywnego obciążenia drukarki. Modele przeznaczone do drukowania do 10 tysięcy dokumentów miesięcznie sprawdzą się w małych biurach. W większych firmach powinno się postawić na urządzenie z obciążeniem normatywnym powyżej 10 tysięcy wydruków w ciągu miesiąca. Dla korporacji zarezerwowane są sprzęty drukujące ponad 100 tysięcy dokumentów na miesiąc.

Drukarka czy urządzenie wielofunkcyjne?

Drukarka laserowa ze skanerem i ksero, czyli urządzenie wielofunkcyjne, to alternatywa dla klasycznej drukarki. Wielofunkcyjny sprzęt jest praktycznym wyborem do biur, w których często kopiuje się dokumenty dostarczane przez klientów. Skaner może być wykorzystywany do tworzenia elektronicznych kopii dokumentów tożsamości, na przykład podczas udzielania kredytów lub zawierania umów handlowych. Jeśli skanuje się dużą liczbę dokumentów, warto wybrać urządzenie wielofunkcyjne z automatycznym podajnikiem skanera, czyli ADF.

Kupując sprzęt do firmy warto rozważyć skorzystanie z usługi wynajmu długoterminowego sprzętu wraz z oprogramowaniem i pełną opieką serwisową bez konieczności kupowania sprzętu.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Zakładanie
Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: