6korkow.pl
Poradnik jak założyć i prowadzić firmę krok po korku
794-442-662
kontakt@6krokow.pl

Poradnik 6krokow.pl

Co warto wiedzieć
o prowadzeniu własnej firmy

Jak mądrze oszczędzać przy zakupie samochodu używanego dla firmy

Ostatnia aktualizacja: 2017-12-07  |  Średni czas czytania: 02:12
Artykuł promowany
TaxCare Advertisement
Samochód w firmie to narzędzie wysokie kalibru, krótko ujmując zarabia dla nas pieniądze. Jego sprawność jest kluczowa dla prawidłowego funkcjonowania naszego przedsiębiorstwa. Wszystko to sprawia, że zakup samochodu służbowego jest procesem dużej wagi i należy się do niego odpowiednio przygotować. Zważywszy, że nie jest łatwo w dzisiejszych czasach prowadzić własną firmę, każdy szuka oszczędności również w tej dziedzinie. Jeżeli zamierzasz zakupić pojazd używany dla firmy i chcesz zaoszczędzić to postaramy się pomóc.


Charakterystyka pojazdu służbowego

W zależności od tego jakiego rodzaju działalność prowadzimy to taki samochód musimy wybrać. Jedni poszukują wygodnego samochodu na dłuższe trasy, inni woła roboczego, któremu nie straszne ciężkie warunki, korki, czy długie wypady. Kolejni chcą po prostu auto duże, które pomieści jak najwięcej. Niezależnie od tego co wybierasz warto dokładnie przejrzeć oferty zarówno prywatne, jak i handlarzy. Warto też sprawdzić, co dealerzy mają na swoim placu, bo coraz więcej salonów ma w ofercie auta używane, oferując na nie kilkumiesięczną gwarancję, a w przypadku auta służbowego to spory atut. Ponieważ kupujemy samochód do firmy to pierwsza droga to właśnie typowi handlarze, komisy, ktoś kto wystawi nam fakturę, bo przecież trzeba to ująć w kosztach firmy. Kluczowym elementem są negocjacje cenowe, jeżeli nie mamy pełnej historii napraw, wiarygodnych faktur, czy rachunków możemy kolokwialnie ujmując od kopa rozpocząć zbijanie ceny. Wszelkiego rodzaju uszkodzenia, powierzchowne to oczywiście równie dobry powód, ponieważ samochód służbowy to wizytówka firmy, zapewne każde musi zostać naprawione.

Zagrożenia polskiego rynku samochodów używanych

Musimy zdać sobie sprawę, że mimo wszelkiego rodzaju środków masowego przekazu, które demaskują oszustwa nadal jest to plaga. Ryzyko zakupu auta powypadkowego z ukrytymi wadami, z podmienionymi częściami, przekręconym licznikiem czy kradzionego jest ogromne! A to może przysporzyć kłopotów nam i naszej firmie. Niesprawny pojazd, tudzież z niepewną dokumentacją sparaliżuje naszą pracę, a co za tym idzie pozbawi nas pieniędzy! Tak więc strata jest podwójna, bo nie dość, że będziemy musieli przeznaczyć dodatkowe środki na doprowadzenie pojazdu do stanu używalności, to jeszcze każdy dzień bez samochodu zmusza nas do korzystania z naszego prywatnego pojazdu naszego lub pracownika, auta z wypożyczalni, przez co koszty rosną, a zyski maleją. Po zakupie pojazdu używanego czekają nas zawsze wydatki, coś po prostu trzeba wymienić, a jak kupić dobrze? Jak w tej kwestii oszczędzać? Trzeba bardzo mocno prześwietlić przeszłość, bo historia pojazdu to klucz do oszczędzania. Po pierwsze – znając ją mamy pewność, co kupujemy, po drugie – ewentualne gafy i niedomówienia ze strony sprzedającego są na naszą korzyść w przypadku negocjacji cen, po trzecie – możemy oszacować wydatki, jakie czekają nas po sfinalizowaniu transakcji.

Specjaliści z Grupy ONET pomogą Twojej firmie zaistnieć na rynku

Numer VIN – to on identyfikuje pojazd, a także pod nim zbierane są informacje z przeszłości, dlatego sprawdzanie VIN jest tak ważne zanim zakupimy pojazd. Jeżeli mamy do niego dostęp to używamy Autoraport.pl – narzędzia, które przedstawi prawdziwą historię pojazdu, oryginalne dane techniczne, ewentualną dokumentację powypadkową wraz ze zdjęciami. Dzięki temu wszelkie zagrożenia i zagadki związane z zakupem pojazdu dla firmy zostaną rozwiązane, zanim staniemy się jego właścicielami. Ogromny plus, że możemy mieć przed sobą pełny Autoraport nie wychodząc z biura, a także na poczekaniu, podczas oględzin pojazdu, wystarczy telefon i dostęp do internetu.

Finalizujemy transakcję

Gdy mamy pełną wiedzę na temat pojazdu możemy podejść do tematu dużo konkretniej, a nawet iść o krok dalej. Poinformować sprzedającego, że wiemy o sprzedawanym samochodzie bardzo dużo i mamy chęć sfinalizować transakcję, ale na naszych warunkach, takie podejście umożliwia nam sprawdzenie VIN. Sprzedający z dużo większym respektem i powagą traktuje świadomego klienta, niechętnie sprzeda mu trefny pojazd, bo przecież taki kontrahent może mu narobić problemów. Dlatego nie warto tutaj długo się zastanawiać, nie pozwólmy, aby pieniądze ciężko zarobione przez nasze przedsiębiorstwo były trwonione, a nieuczciwy sprzedawca na tym korzystał.

Sprawdź VIN wtedy zyskasz pewność siebie przy zakupie pojazdu używanego dla swojej firmy.

Oceń ten artykuł:

Partnerem serwisu jest:

Taxcare

Znajdź urząd

Lista urzędów dla wybranych miejscowości

Baza kodów PKD

(Aktualna Polska Klasyfikacja Działalności)

Kody PKD ›
Onet. Mój Biznes + bonus

eBook:
Jak założyć własną firmę? w 2018 roku

Wszystkie aktualne informacje o zakładaniu własnej firmy zebrane w jednym miejscu!

zobacz więcej ›

Publikacja dostępna w formacie PDF

Podaj e-mail

Trwa generowanie dokumentu, może to potrwać około 10 sekund.