Jak stworzyć viral? Content marketing wirusowy

Ostatnia aktualizacja: 2022-05-04  |  Średni czas czytania: 01:57
Artykuł promowany
firmino
Nie ma wątpliwości, że 2022 to rok triumfu content marketingu. W jego kompetencji leży tworzenie i publikowanie wartościowych, eksperckich treści. Dzięki temu, że w materiałach znajdują się odpowiedzi na pytania klientów oraz pomoc w rozwiązywaniu różnorakich problemów – przekonujemy użytkowników do zakupu naszych produktów i usług. Ostatecznym celem działań contentowych jest oczywiście sprzedaż, więc każdy przedsiębiorca, który ma apetyt na duże wzrosty zainteresowania swoją firmą, powinien po nie sięgnąć. Zdarzają się jednak działania, które znacznie odbiegają od tradycyjnych form tekstów reklamowych. W poniższym tekście pochylimy się nad tym najbardziej szalonym formatem, czyli viralem. Dowiedz się, na czym polega marketing wirusowy i sprawdź, czy takie rozwiązanie jest dla Ciebie!
Jak stworzyć viral? Content marketing wirusowy

Viral marketing – dlaczego warto go stworzyć?

Na najbardziej podstawowym poziomie, można stwierdzić, że viral to materiał reklamowy, który dzięki swojej oryginalności oraz interesującej formie jest rozpowszechniany w internecie niczym wirus. Proces odbywa się drogą pantoflową, więc nie wymaga specjalnej dystrybucji. Viral może więc być, oprócz promocji danego podmiotu, sposobem na zaistnienie w sieci i sprawienie, że dana marka stanie się doskonale rozpoznawalna, (szczególnie, jeśli treść będzie miała zabawny lub wzruszający charakter).

Podsumowując, tworząc viral marketing, jesteś w stanie niewielkim nakładem pracy, czasu i pieniędzy zapewnić sobie duży rozgłos. Brzmi to kusząco, nieprawdaż? Jednak, czy w praktyce jest to takie łatwe? Niestety nie! Nawet dla doświadczonego content specjalisty, takie wyzwanie może być ponad siły. Marketing wirusowy wymaga ogromnej dozy kreatywności, ale też wyczucia - do tego należy dodać szczyptę szczęścia, gdyż nie mamy kontroli nad tym, do kogo ostatecznie trafi reklama i jaki będzie jej odbiór wśród szerszej publiczności. Ponadto, w czasach, w których każdy użytkownik jest bombardowany treściami, poprzeczka jest zawieszona naprawdę bardzo wysoko.

Jaka forma treści nadaje się na viral?

Zwykle viral występuje w formie video, grafiki lub oryginalnego hasła reklamowego. Nie można też zapominać o memach, które mają szczególny potencjał do błyskawicznej ekspansji przestrzeni internetowej. Tak naprawdę, format nie tworzy zbyt wiele ograniczeń i podczas tworzenia go nie należy trzymać się sztywnych ram. Nie oznacza to jednak, że stworzenie treści można pozostawić przypadkowi. Przeczytaj dalej, a dowiesz się jak wygląda przepis na idealny viral.

Viral marketing — przepis na marketing wirusowy

Oto kilka rad, które pomagają stworzyć świetną kampanię wirusową:

  1. Idź w unikalność! Zaryzykuj i stwórz treść, nad którą trudno przejść obojętnie. Zaintryguj swojego odbiorcę od pierwszego spojrzenia, nie ma wiele czasu!
  2. Zanim opublikujesz treść, wypróbuj ją na swoich bliskich - czy im się podoba? Mają ochotę przesłać ją dalej? Nawet niewielka próba powie Ci wiele o Twoim pomyśle i zbierzesz pierwsze opinie o swoim materiale,
  3. Pamiętaj o jakości! Musi być doskonała. Mimo że treści viralowe są często tworzone „na szybko", w reakcji na wydarzenia na świecie (real time marketing) - nawet spontaniczne dzieło musi być dopracowane, by przykuło uwagę i było chętnie przesyłane dalej,
  4. Pamiętaj, że dobrze, aby Twój content był użyteczny i odpowiadał na realne potrzeby użytkowników.
  5. Używaj codziennego języka, bądź autentyczny i przekazuj prawdziwe emocje.

Jak możesz zauważyć, stworzenie viralu to nie jest bułka z masłem. Na szczęście trudności można zamienić w wyzwania i zlecić stworzenie kampanii contentowej specjalistkom z Content Marketing w Marketing Match. Dla nich działania w zakresie tworzenia treści to codzienność. Warto zainteresować się tym rozwiązaniem, szczególnie jeśli zależy Ci na efektownym i nowoczesnym rozwiązaniu reklamowym, uszytym na miarę Twojej marki!

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Zakładanie
Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: