Jak utworzyć logo online w kilka minut
Kluczowe elementy loga
- Ikona
Ważnym jest, aby wybrać ikonę pasującą do Twojej branży zarówno w kwestii motywu jak i stylu. W innym wypadku narażasz się na nieprawidłowy przekaz i wprowadzanie w błąd odbiorców. Nim zaczniesz pracować nad swoim designem, poświęć czas na określenie, co reprezentuje Twoja branża i jakie są Twoje cele i wartości. Upewnij się, że Twoja ikona odzwierciedla te informacje.
- Kolor
Do kolorów popularnych przy projektowaniu loga należą czerwony, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony, fioletowy oraz kolory achromatyczne. Przy takiej różnorodności odcieni, wybór kolorystyki może być trudny jednak weź pod uwagę, że kolory mają swoje znaczenie.
- Nazwa i slogan
Posługując się nazwą lub sloganem swojej firmy, jesteś w stanie przekazywać informacje w bardziej bezpośredni sposób. Dodanie dodatkowego tekstu do swego loga to efektywny sposób na poinformowanie potencjalnych klientów, jakie produkty i usługi oferujesz. Upewnij się, że jest on zwięzły i na temat.
- Czcionka
Wybrana czcionka musi pasować do grafiki i wspomagać tożsamość Twojego loga. Nie przesadzaj z ozdobnymi czcionkami. Większość z nich staje się nieczytelna po przeskalowaniu, co oznacza problemy przy mniejszych nadrukach.
Jak stworzyć logo firmowe
Istnieje aż 5 sposobów na stworzenie loga reprezentującego Twoją markę:
Zrób je samodzielnie
Jeśli pragniesz mieć logo za darmo, przygotuj się na poświecenie 10-20 godzin na samodzielne jego projektowanie - oczywiście jeśli umiesz posługiwać się programem graficznym. Najlepsze w takim rozwiązaniu jest to, że możesz mieć wszystko pod kontrolą i stworzyć design wyglądający dokładnie tak, jak tego chcesz. Jeśli jednak Twoja wizja artystyczna i umiejętności graficzne nie są dość dobre, istnieje ryzyko uzyskania amatorskiego loga. Kiepsko wykonane logo może uniemożliwić potencjalnym klientom i partnerom poważne postrzeganie Twojej firmy.
Wynajmij projektanta
Ta metoda wymaga znacznego nakładu czasu i pieniędzy. W zależności od kompetencji projektanta, logo będzie kosztować Cię od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Przygotuj się na nawet kilka tygodni oczekiwania na rezultaty. Pamiętaj jednak, że nie będziesz mieć mikro-kontroli nad procesem twórczym. Nie możesz mieć pewności, że Twoje logo będzie wyglądać dokładnie tak, jak sobie je wyobrażasz, ponieważ będzie ono efektem pracy twórczej grafika, który może nie do końca zrozumieć Twoje intenecje. Dodatkowo ryzykujesz, że zleceniobiorca Cię zawiedzie wycofując się ze zlecenia lub po prostu zrywając kontakt.
Zleć zadanie studiu projektowemu
Jeśli pieniądze nie są dla Ciebie problemem, możesz powierzyć tworzenie swej ikony studiu projektowemu. Podczas gdy ceny w mniejszych studiach zaczynają się od 1000 zł, cenione firmy mogą zażądać kwoty o wiele wyższej. Okaż cierpliwość. Czas realizacja waha się od jednego tygodnia do dwóch miesięcy. W przeciwieństwie do samodzielnych projektantów, tutaj możesz mieć pewność, że studio zatroszczy się o wszystkie Twoje potrzeby i zapewni jak najlepsze możliwe rezultaty.
Crowdsourcing
Budżet crowdsourcingowy w międzynarodowych serwisach waha się od 100$ do 200$. Chociaż metoda ta sugeruje brak ostatecznego terminu jako takiego, gotowe logo możesz otrzymać już w dwa do czterech dni. Internet ma do zaoferowania różnorodne strony crowdsourcingowe, jak DesignCrowd (od 240$ za unikatowy design) i 99designs (99$, chociaż ikony nie są unikatowe). Zarejestruj konto, przedstaw swoje wymagania i ustal budżet. Otrzymasz loga od projektantów z całego świata. Możesz wybrać jedną lub kilka opcji. Jeśli żadne z oferowanych logotypów Ci nie odpowiada, nadal musisz wybrać najlepszy projekt i za niego zapłacić.
Skorzystaj z programów online do samodzielnego tworzenia loga
Do najpopularniejszych usług online należy Logaster. Tworzenie loga zajmie Ci jedynie parę minut. Najlepsze w tej metodzie jest to, że nie potrzeba Ci znajomości Photoshopa czy designu aby stworzyć efektywne, dobrze wyglądające logo.
Jak Działa Logaster?
Logaster jest przykładem platformy do samodzielnego tworzenia loga w prosty sposób i bez konieczności posiadania zdolności graficznych.
W pierwszym kroku musisz wprowadzić tekst, który pragniesz wykorzystać w swym logo.
Następnie klikasz “Utwórz logo,” po czym Logaster zacznie przetwarzać dane. Po zakończeniu tego procesu uzyskasz długą na całe strony listę różnych propozycji. Szybko znajdziesz logo, które Ci będzie odpowiadać.
Kiedy już zdecydujesz się na swój design, możesz go zapisać lub edytować. Edytor pozwala zmienić ikonę, czcionkę, kolorystykę, dodawać lub usuwać slogan itp.
Aby zachować logo, musisz utworzyć konto. Następnie możesz pobrać niewielkie logo za darmo lub wykupić logo w wysokiej rozdzielczości.
Po utworzeniu loga z Logaster, możesz wygenerować wizytówkę dla swojej firmy. Wkrótce będziesz też w stanie stworzyć na stronie całą tożsamość marki. Jeśli pragniesz utworzyć niezłe logo szybko i za darmo, powinieneś zajrzeć na kreator logo Logaster.
Przydatne rady
- Nie używaj wielu czcionek. Jedna czcionka to najlepszy wybór. Dwie czcionki są akceptowalne tylko wtedy, gdy tekst dominuje Twoje logo.
- Nie zaśmiecaj loga. Rozpoznawalna ikona i czytelna nazwa (lub krótkie motto) to jedyne, czego Twoje logo tak naprawdę potrzebuje.
- Nie przesadzaj z kolorami. Najlepiej wykorzystać jeden lub dwa kolory. Nawet, jeśli tworzysz jasne logo, unikaj stosowania powyżej 4 kolorów.
- Pozostaw dość wolnej przestrzeni przy krawędziach.
- Pamiętaj, aby Twoje logo było dostępne w wersji wektorowej i rastrowej.
Przykłady kreatywnych logotypów firmowych
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: