Jak wybrać agencję reklamową?

Ostatnia aktualizacja: 2021-10-26  |  Średni czas czytania: 02:28
Artykuł reklamowy
Reklama to w wielu branżach niezwykle ważny aspekt codziennej działalności. W dzisiejszym świecie o firmie musi być głośno, żeby klienci zwrócili na nią uwagę. Dzisiaj opowiemy Ci o najważniejszych rodzajach agencji reklamowych i pomożemy wybrać tę, która będzie dla Twojego przedsiębiorstwa najlepsza. Zaczynamy!
Jak wybrać agencję reklamową?

Czym jest agencja marketingowa?

Definicja agencji reklamowej mówi, że jest to firma, która za swoją specjalizację obrała projektowanie oraz realizację kampanii reklamowych lub jednorazowych akcji dla innych marek. Agencja reklamowa ma do dyspozycji nośniki drukowane, telewizyjne, radiowe, internetowe, prasowe itd. Definicja agencji reklamowej zmienia się w czasie wraz z rozwojem nowych mediów oraz sposobów na promowanie usługi lub produktu. W dużym skrócie można jednak powiedzieć, że agencja marketingowa ma sprawić, by o Twojej firmie dowiedziało się jak najwięcej klientów.

Poznaj najpopularniejsze rodzaje agencji reklamowych

Poniżej przedstawimy Ci najczęściej wybierane przez klientów agencje reklamowe. Dzięki temu będziesz mógł łatwiej podjąć decyzję dotyczącą tego, czego potrzebujesz.

Agencja full service

Jak już sama nazwa wskazuje, tego typu agencja marketingowa zajmuje się świadczeniem usług reklamowych w pełnym zakresie. Marketing 360 dotyczy zarówno mediów tradycyjnych, jak i cyfrowych. Jeśli zdecydujesz się na agencję typu full service, możesz oczekiwać pełnej obsługi od planowania po kreację reklam oraz kampanii. Firmy świadczące takie usługi zatrudniają specjalistów z różnych dziedzin, co pozwala na tworzenie kompleksowych rozwiązań na klientów z różnych branż.

Co może dla Ciebie zrobić agencja full service?

  • reklamy w telewizji, radiu i prasie,
  • kampanie internetowe,
  • opracowanie strategii komunikacji,
  • influencer marketing,
  • buzz marketing,
  • tworzenie i zarządzanie profilami w mediach społecznościowych,
  • tworzenie contentu,
  • eventy,
  • PR/CSR,
  • materiały POSM,
  • tworzenie stron, sklepów i aplikacji,
  • działania SEO/SEM.

Agencja interaktywna

Agencja interaktywna to wynik zmieniającego się rynku oraz przejścia klienta do świata cyfrowego. Tego typu firmy zajmują się marketingiem internetowym i dbają o kreowanie wizerunku marki w sieci. Można więc powiedzieć, że agencja cyfrowa ogranicza swoje działania wyłącznie do Internetu. „Ogranicza” nie jest tutaj jednak słowem użytym w kontekście negatywnym. Większość klientów bowiem szuka produktów i usług online. Warto więc, by Twoja firma była widoczna w sieci.

Co może dla Ciebie zrobić agencja interaktywna?

  • kampanie reklamowe w Internecie
  • opracowanie strategii komunikacji,
  • influencer marketing,
  • email marketing,
  • e-commerce,
  • buzz marketing,
  • content marketing,
  • tworzenie i zarządzanie profilami w mediach społecznościowych,
  • tworzenie contentu,
  • tworzenie sklepów, aplikacji i stron internetowych,
  • działania SEO/SEM,
  • generowanie leadów,
  • marketing automation.

Agencja PR

Agencja PR różni się nieco swoim zakresem działania od tego, co opisywaliśmy wyżej. Jej kompetencje skupią się bowiem na dbaniu o wizerunek konkretnej firmy, usługi lub produktu. Agencja PR ma za zadanie polepszać relacje firmy z klientami, dziennikarzami, inwestorami, influencerami itp.

Co może dla Ciebie zrobić agencja PR?

  • nawiązywanie relacji z interesariuszami,
  • content marketing,
  • opracowanie strategii komunikacji,
  • copywriting,
  • działania SEO,
  • współpraca z blogerami i influencerami,
  • expert positioning,
  • komunikacja kryzysowa,
  • eventy,
  • tworzenie i administracja profili w mediach społecznościowych.

Agencja SEO/SEM

Zanim przejdziemy do tego, czy zajmuje się tego typu agencja marketingowa, warto wyjaśnić dwa podstawowe terminy:

SEM - marketing w wyszukiwarkach internetowych, którego zadaniem jest sprowadzenie ruchu na konkretną stronę WWW.

SEO - działania mające na celu sprawienie, że konkretna strona internetowa będzie widoczna w sieci i pojawi się wysoko na liście wyszukiwania.

Agencja SEO/SEM zajmuje się więc w dużej mierze tym, by Twoja firma, produkt lub usługa nie zaginęły w gąszczu internetowej konkurencji. Tego typu działania są dzisiaj bardzo ważne ze względu na to, że coraz więcej handlu koncentruje się w sieci. Klienci szukają najlepszych produktów oraz usług w Internecie i cenią sobie wygodę, wynikającą z e-zakupów.

Co może dla Ciebie zrobić agencja SEO/SEM

  • audyt strony,
  • optymalizacja kodu,
  • optymalizacja treści,
  • promocja,
  • remarketing,
  • content marketing,
  • analiza ruchu i konwersji.

Na co się zdecydować?

W tej kwestii najważniejsze jest to, jak działa Twoja firma i na jakich rynkach najbardziej Ci zależy. Jeśli funkcjonujesz wyłącznie w Internecie, agencja full service może okazać na wyrost. W takiej sytuacji skup się bardziej na wyspecjalizowanych agencjach interaktywnych, które promują marki w sieci. W przypadku, jednak gdy zależy Ci, by firma była obecna zarówno w świecie cyfrowym, jak i w tradycyjnych środkach przekazu marketing 360 jest czymś, co powinno spełnić Twoje oczekiwania. Podczas wyboru skup się również na renomie konkretnej agencji. Nie ma bowiem lepszej recenzji niż ta, którą napisał były lub obecny klient. Zrób mały researach i wybierz najlepsze dla siebie rozwiązanie.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: