Kampania Google Ads i jej ogromny potencjał reklamowy we współczesnym internecie

Ostatnia aktualizacja: 2021-10-05  |  Średni czas czytania: 02:46
Artykuł reklamowy
Kampanie Google Ads określane w przeszłości mianem Google AdWords, są doskonałą szansą dotarcia do potencjalnych klientów dla firm, które poszukują promocji swojej marki w internecie, a co za tym idzie oferowanych przez siebie produktów i usług.
Kampania Google Ads i jej ogromny potencjał reklamowy we współczesnym internecie

Nie ma znaczenie czy użytkownik korzysta z internetu za pomocą komputera, smartfona, tabletu czy telewizora. Reklama Google Ads potrafi wyświetlić się na każdym z tych urządzeń, co pozwala na maksymalizację zasięgu wyświetlenia reklamowanej marki.

Ogromną zaletą kampanii Google Ads jest mnogość kreacji reklamowych dostępnych w ramach tej niesamowitej platformy, jak chociażby:

  • reklamy tekstowe
  • reklamy graficzne
  • reklamy wideo
  • reklamy na mapach Google
  • reklamy produktowe w sekcji Zakupy Google

Korzystanie z nich umożliwia wyświetlenia reklam między innymi w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, na stronach partnerów Google, czy też w najpopularniejszej wyszukiwarce video na świecie jaką jest YouTube, z którego aktywnie korzysta 2,3 miliarda użytkowników na całym świecie.

Jakie są możliwości kierowania reklam Google Ads?

Google Ads oferuje niesamowity potencjał w kierowaniu reklam na precyzyjnie wybrane grupy odbiorców. Możemy dokładnie określić użytkowników, którym chcemy wyświetlać reklamy bazując chociażby na danych demograficznych, zainteresowaniach, czy remarketingu, czyli na odbiorach którzy weszli już w interakcję z promowaną witryną internetową.

Platforma pozwala również na kierowanie swojego przekazu reklamowego na strony o konkretnej tematyce, wyselekcjonowane słowa kluczowe, miejsca docelowe, a także wspomniane już wcześniej urządzenia.

Kampanie Google Ads to gwarancja dotarcia do klienta

Reklamy online mogą zwiększyć świadomość promowanej marki nawet o 80%, a kampanie Google Ads z roku na rok cieszą się coraz to większą popularnością. Jej główne zalety to skuteczność w dotarciu do potencjalnego klienta.

Dzięki reklamom Google Ads praktycznie każda firma może niemalże natychmiast dotrzeć do użytkowników internetu, a co za tym idzie wraz z odpowiednim przekazem reklamowym zachęcić takich użytkowników do odwiedzenia reklamowej strony internetowej lub sklepu online, a w konsekwencji do zrobienia zakupów lub zamówienie oferowanej usługi.

Właściwie i w przemyślany sposób realizowana kampania Google Ads pozwala osiągnąć spektakularne wyniki, które przekładają się na rozwój firmy wykorzystującej właśnie ten kanał promocji. O popularności tego rozwiązania świadczyć może fakt, że istnieje ponad 2 miliony kont Google Ads.

W jaki sposób prowadzić skuteczną kampanię Google Ads?

Pomimo tego, że platforma Google Ads jest cyklicznie rozwijana i posiada z każdym kolejnym rokiem coraz to szersze spektrum automatyzacji, to wciąż zdecydowaną większość tych automatyzacji należy traktować bardziej jako ciekawostkę, a nie fundament do realizacji promocji własnej marki w sieci.

Utworzenie kampanii Google Ads z przemyślaną i właściwą strukturą, a także zaawansowaną konfiguracją konta reklamowego, to nadal zajęcie wymagające dużego nakładu pracy oraz czasu. Jest to zdecydowanie złożony proces, do którego nie można przystąpić bez wcześniej ustalonego planu działań, a zwłaszcza bez sprecyzowanego celu kampanii Google Ads.

Cele, które możemy wybrać w ramach kampanii Google Ads, to chociażby:

  • zwiększenie sprzedaży,
  • kontakt z potencjalnymi klientami, którzy skontaktowali się z firmą wyrażając chęć wybrania oferty,
  • zachęcanie do wyrażenia zainteresowania oferowanymi produktami lub usługami poprzez na przykład subskrypcję newslettera,
  • zachęcanie użytkowników do odwiedzenia reklamowanej witryny,
  • zapoznawanie użytkowników z ofertą firmy, gdy ta wprowadza na rynek nowy produkt,
  • zwiększenie liczby instalacji aplikacji i zaangażowania w nią.

Trzeba również pamiętać o zdefiniowaniu grupy odbiorców reklam, czyli osób, do których reklamy będą kierowane oraz przygotowania budżetu reklamowego, który będzie uzależniony od tego, co chcemy promować i jak bardzo popularny jest to produkt bądź usługa. Dalsze kroki to wybór rodzaju kampanii reklamowej, formy reklamy oraz przygotowanie przekazu reklamowego.

Sama konfiguracja to nie wszystko i na tym nie kończą się działania w ramach prowadzenia kampanii reklamowej Google Ads. Każda aktywna kampania wymaga cyklicznej optymalizacji, jeżeli chcemy osiągać jak najlepsze wyniki i dążyć do realizacji wyznaczonego wcześniej celu przy maksymalnym zmniejszaniu kosztu pozyskania klienta.

Postaw na markę Divloy i skuteczne kampanie Google Ads

Jeżeli poszukujesz sposobu na promowanie swojej marki w internecie oraz zwiększenia sprzedaży oferowanych produktów i usług, a także dysponujesz odpowiednią wiedzą, zasobami czasowymi oraz posiadasz odpowiednie umiejętności, to oczywiście możesz samodzielnie spróbować skonfigurować własne reklamy Google Ads.

Musisz wiedzieć jednak, że wiedzę w tym obszarze buduje się na wieloletnim doświadczeniu, dlatego lepiej powierzyć te działania wykwalifikowanym ekspertom i pasjonatom tej dziedziny, którzy spędzili setki godzin na prowadzeniu skutecznych kampanii Google Ads mając wypracowane dobre praktyki, przykładem może być agencja Divloy!

Jesteśmy firmą, która opiera się na prawdziwym doświadczeniu i stale rozwijanej wiedzy od 2010 roku, dlatego też jesteśmy w stanie zaoferować prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych Google Ads.

Wszystkich naszych klientów traktujemy jak partnerów biznesowych, natomiast współpraca z nami i nasze reklamy pozwolą Ci rozwinąć Twój biznes, a w konsekwencji osiągnąć postawiony cel szybciej niż myślisz.

Dowiedz się więcej o tym, w jaki sposób działamy. Nie zwlekaj, skontaktuj się z nami i podejmijmy współpracę, abyśmy mogli wspólnie dotrzeć z Twoją ofertą do tysięcy potencjalnych klientów!

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: