Marketing w wyszukiwarkach, opłaca się czy nie?

Ostatnia aktualizacja: 2022-11-04  |  Średni czas czytania: 01:36
Artykuł reklamowy
Każdy, kto prowadzi firmę, wie, jak istotne jest pozyskiwanie nowych klientów. Nawet jeżeli masz grupę stałych kupujących, nigdy nie wiadomo, kiedy ich sytuacja się zmieni – stąd pozyskiwanie nowych jest wręcz kluczowe. Skąd ich zdobyć? Internet wydaje się najbardziej oczywistym kierunkiem, ponieważ właśnie tam można dotrzeć z przekazem do osób praktycznie z całego kraju – a w przypadku biznesów międzynarodowych również i ze świata.
Marketing w wyszukiwarkach, opłaca się czy nie?

Myśl strategicznie

Jeśli ktoś wyraża się o marketingu internetowym sceptycznie, prawdopodobnie po prostu źle dobierał metody działania względem zakładanych celów. Jeśli jednak dobrze dopasujemy kanały marketingowe, uwzględniając to, który z nich sprawdzi się, gdy chcemy osiągnąć cele szybko, a który, gdy chodzi o dłuższy horyzont czasowy – zyskamy bardzo wiele.

Przykładowo do osiągnięcia zysków „tu i teraz” świetnie sprawdzają się reklamy Google Ads oraz Facebook Ads. Z kolei gdy zależy nam na korzyściach długofalowych, dobrze jest inwestować w pozycjonowanie, które pomimo początkowych nakładów, w skali roku lub dwóch zaczynają być najtańszą formą promocji.

Co wybrać – Google Ads czy pozycjonowanie?

Odpowiedź jest prosta – najlepiej jedno i drugie. Te kanały po prostu się doskonale uzupełniają. I to nie tylko kwestia tego, że linki sponsorowane sprowadzają klientów w czasie, w którym pozycjonowanie się dopiero rozpędza. To również kwestia tego, że dzięki nim uzyskujemy pewne informacje na temat tego, które obszary naszej oferty są szczególnie cenne pod kątem skupiania właśnie na nich działań związanych z SEO. Co więcej, linki sponsorowane to doskonały sposób na testowanie nowych nisz.

Warto też zauważyć, że coraz częściej kupujący, zanim dokonają transakcji, przeglądają informacje w różnych miejscach. To dodatkowy argument za tym, aby jednocześnie stosować kilka kanałów marketingowych. Pozycjonowanie z Pikseo sprawi, że użytkownik dużo łatwiej znajdzie Twój sklep w wyszukiwarce Google. Ale jeśli mimo wszystko z niego wyjdzie bez przeprowadzenia zakupów, możesz później go „dogonić” za pomocą remarketingu w Google Ads i ponownie zainteresować rozważeniem Twojej oferty.

Widoczność w internecie to tez kwestia wizerunku

O tym wiele osób zapomina, ale marketing w wyszukiwarkach pomaga w podtrzymywaniu świadomości marki. To bardzo ważne, ponieważ jeżeli na rynku pojawi się nowy gracz, dysponujący ogromnym budżetem reklamowym, dzięki któremu sprawi, że będzie się o nim dużo i głośno mówić, „cisi” konkurenci mogą zacząć tracić swoje udziały. Natomiast te firmy, które będą ciągle w zasięgu wzroku internautów, pojawiając się w wynikach wyszukiwania na różne frazy, nadal będą brandami, do których konsumencie będą wracać – choćby po to, aby porównać ceny albo zweryfikować dodatkowe informacje. Po prostu w trakcie wyszukiwania będą pojawiać się odpowiednio wysoko i zgarniać kliknięcia.

No i pozostaje jeszcze jeden aspekt sprawy. Pozycjonowanie sprawia, że Twoja firma jest widoczna w wyszukiwarce cały czas – a przecież trendy zainteresowań danym tematem czasami wybuchają nagle. Dobrze wtedy być na odpowiednich miejscach, zamiast martwić się tym, że wszystko zbiera konkurencja.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: