Organizujemy domowe biuro. Sprawdź jak się do tego zabrać

Ostatnia aktualizacja: 2022-07-26  |  Średni czas czytania: 02:12
Artykuł promowany
firmino
Praca zdalna stała się już codziennością wielu osób. Jeżeli jesteś jedną z nich, warto pomyśleć o wydzieleniu przestrzeni na swoje domowe biuro. W odpowiednio zaaranżowanym miejscu dłużej utrzymasz skupienie i będziesz pracować o wiele efektywniej. Sprawdź jak urządzić swoje domowe biuro.
Organizujemy domowe biuro. Sprawdź jak się do tego zabrać
źródło grafiki: Kartony24.eu

Odpowiednie miejsce

Jeżeli mieszkasz w domu jednorodzinnym, sprawa jest prosta - najprawdopodobniej możesz przeznaczyć na swoje biuro oddzielny pokój. To najbardziej optymalne rozwiązanie. Zamykasz drzwi i odcinasz się od wszystkich hałasów. Możesz do woli pracować w skupieniu. Niestety, taki scenariusz nie zawsze jest możliwy. Jeżeli nie masz pokoju do zagospodarowania, musisz wydzielić przestrzeń na biurko w salonie lub w sypialni. Weź pod uwagę swój tryb pracy. Jeżeli lubisz pracować w dzień, sypialnia może okazać się strzałem w dziesiątkę, ponieważ domownicy zaglądają tam zazwyczaj dopiero wieczorem. A co jeżeli najczęściej pracujesz w nocy? W takim razie to właśnie salon może okazać się najlepszym miejscem. Kiedy już wszyscy położą się spać, będziesz mieć tam optymalne warunki do pracy.

Funkcjonalne meble

Podstawowym meblem w każdym biurze jest oczywiście biurko. Najlepiej, żeby miało funkcję regulacji wysokości. Wówczas możesz dostosować mebel do swojego wzrostu, co jest bardzo ważne dla Twojego zdrowia, jeżeli spędzasz codziennie wiele godzin przed komputerem. Od czasu do czasu możesz też pracować w pozycji stojącej. Biurko powinno być także dość głębokie, żeby można było swobodnie ułożyć pod nim nogi. Na pewno przydadzą się wysuwana półka na klawiaturę oraz szuflady i szafeczki do przechowywania różnego rodzaju akcesoriów. Zainwestuj także w dobry fotel biurowy. Powinien mieć ergonomiczny kształt, tak, aby plecy nie były zanadto obciążone w trakcie siedzenia. Duży regał na dokumenty i kartony archiwizacyjne też okaże się przydatny.

Konto PEKAOInfo

Kartony archiwizacyjne do dokumentów

No właśnie, dokumenty. Zazwyczaj ich przechowywanie nastręcza wiele trudności. Zachowywanie porządku w papierach to prawdziwe wyzwanie, dlatego najlepiej już zawczasu zaopatrzyć się w akcesoria ułatwiające porządkowanie dokumentacji. Oprócz segregatorów, teczek i organizerów z półeczkami przydatne będą pudełka do archiwizacji. Są o wiele lżejsze od segregatorów, można składować je w pionie lub w poziomie, a ponadto są wygodne w użytkowaniu. Mają jednolitą szatę graficzną, dzięki czemu dobrze prezentują się na regale i nie zaburzają wystroju pomieszczenia. Co więcej, można składować je w specjalnych zbiorczych kartonach do archiwizacji. Jeżeli więc nie masz miejsca na półkach, możesz umieścić pudełka w kartonie zbiorczym i wynieść do piwnicy lub schować w szafce.

Kartony archiwizacyjne tanio

Gdzie kupić dobrej jakości kartony archiwizacyjne? Najłatwiej zamówić je przez Internet. Możesz zamawiać pojedyncze sztuki lub większe ilości. Zestaw sześciu pudełek do archiwizacji to koszt zaledwie kilkunastu złotych. Zestaw pudełek z kartonem to koszt ponad dwudziestu złotych. Takie pudełka i kartony są więc dostępne dla każdego.

Dobre oświetlenie

Biurko powinno być dobrze oświetlone. Dzięki temu łatwiej będzie Ci czytać dokumenty i nie będziesz zanadto nadwerężać wzroku. Lampka biurowa to podstawa. Najlepiej wybierać modele elastyczne, ponieważ można umieszczać je w dowolnej pozycji np. tuż nad dokumentami lub nad klawiaturą komputera. Lampki LED będą najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem.

Funkcjonalne akcesoria

W każdym biurze powinny znaleźć się akcesoria ułatwiające utrzymywanie porządku. Warto pomyśleć chociażby o zakupie organizerów na przewody. Poplątane kable to niestety częsty problem w pomieszczeniach biurowych, gdzie znajduje się przecież wiele sprzętów. Specjalne osłonki, skrzyneczki i spirale rozwiążą ten problem. Niezbędne będą również przyborniki na długopisy oraz różnego rodzaju organizery na karteczki, zszywki, pinezki itp.

Najważniejszą zasadą przy projektowaniu biura jest dobre rozplanowanie przestrzeni. Potem wystarczy już tylko zakupić odpowiednie meble i sprzęty, a stworzysz idealne miejsce do pracy w swoim domowym zaciszu.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:

erp-xt

Zobacz także artykuły podobne:

Zakładanie
Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: