Jak pozycjonować sklep online - najważniejsze zasady
Optymalizacja na wagę złota
Pozycjonowanie sklepu online (https://traffictrends.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/) powinno składać się z trzech głównych działań. Pierwszym z nich jest optymalizacja, co de facto oznacza budowę sklepu. Jak to zrobić, podpowiada Google, dostarczając rekomendacji ułatwiających stworzenie atrakcyjnego dla użytkowników i robotów Google miejsca. Najważniejsze więc, by postarać się, jak najbardziej popracować nad stworzeniem kompletnej konstrukcji, bo zaniedbania w tej sferze mogą wpłynąć negatywnie na kondycję naszej witryny. Żeby ocenić, czy optymalizacja spełnia swoje zadanie, należy przeprowadzić audyt SEO, czyli obszerną analizę strony internetowej. Podczas tego procesu ocenia się, co jest do wykonania, by poprawić jakość strony w oczach Google’a.
Treść jest kluczowa
Drugim istotnym działaniem jest to, by zadbać o regularne umieszczanie wartościowych tekstów na stronie internetowej. Google patrzy na to bardzo przychylnym okiem, doceniając firmy, które tworzą pomocne dla klientów opisy produktów, kategorii czy wpisy na blogu pomagających na przykład wybrać interesujący ich produkt.
Opisy powinny wyczerpywać temat - być długie, unikalne i atrakcyjne dla kupujących. To samo powiemy o blogu, w którym warto publikować ciekawe artykuły, które nie muszą mieć tylko formy tradycyjnego wpisu, bo świetnie sprawdzają się też dłuższe poradniki, testy produktów, rankingi itd. Istotne, by regularnie umieszczać tu treści i optymalizować je pod kątem pozycjonowania, pamiętać o nagłówkach czy dodawaniu linków wewnętrznych.
Linkowanie - dlaczego jest tak ważne?
Trzecim filarem jest linkowanie. Chociaż w przeszłości kojarzyło się ono jednoznacznie negatywnie, to dzisiaj jest zupełnie inaczej, bo rozbudowując profile linków, używa się tylko unikalnych artykułów mocno powiązanych z konkretną działalnością. Nie są w żaden sposób przypadkowe. Warto zdobywać je na bieżąco, biorąc pod uwagę najważniejsze cechy. Przede wszystkim profil linków musi być naturalny, dobrze więc dobierać zróżnicowane źródła. Istotne, by inwestować w strony mocne z realnym ruchem i odpowiednimi parametrami SEO. Koniecznie też dywersyfikujmy działania, czyli nie linkujmy wyłącznie pod ustalone frazy, lecz mieszkajmy działania.
Pamiętając o tych trzech obszarach, możemy być pewni, że pozycjonujemy sklep online zgodnie z najlepszymi praktykami.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: