Pozycjonowanie - skoncentruj się na użytkownikach

Ostatnia aktualizacja: 2022-09-25  |  Średni czas czytania: 01:56
Artykuł reklamowy
Aby biznes się rozwijał, musi zarabiać. Ważne więc, by zyski były większe niż koszty, a wizyta klienta na stronie www zakończyła się konwersją w postaci zakupu. Jaką rolę w rozwoju biznesu odgrywa pozycjonowanie strony? Dlaczego w centrum działań zawsze powinniśmy stawiać użytkownika? Zachęcamy do lektury!
Pozycjonowanie - skoncentruj się na użytkownikach

Pozycjonowanie a zyski Twojej firmy

Widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania którą osiąga się za pomocą pozycjonowania, to sposób, by docierać z ofertą do klientów. Regularne, przemyślane działania sprawią, że gdy klient wpisze w wyszukiwarkę ważne dla naszego biznesu słowa kluczowe, w TOP10 wyświetli się mu nasza witryna. Możemy się tutaj posłużyć przykładową frazą “pozycjonowanie stron internetowych” gdzie użytkownicy mogą odnaleźć interesujące ich wyniki wyszukiwania np. adres https://1stplace.pl/pozycjonowanie. Sama wizyta nie sprawi jednak, że zyski wzrosną. Co więcej, jeśli nasza strona nie będzie w prawidłowy sposób zoptymalizowana, użytkownik opuści ją w błyskawicznym tempie, a to przełoży się na wysoki współczynnik odrzuceń i spadek pozycji.

Właśnie dlatego powinniśmy skupiać się na tym, by strona była przyjazna dla odwiedzających, zoptymalizowana pod standardy UX i UI.

UX i UI a współczynnik konwersji

Powinniśmy wyeliminować wszystkie elementy, które mogą sprawić, że użytkownik zniechęci się do naszej strony, wyłączy ją i ucieknie do konkurencji. Pomyślmy, jakie błędy na stronach, które sami odwiedzamy, irytują nas najbardziej i zadbajmy o to, by nie pojawiły się na naszej witrynie. O jakich błędach mowa?

  • Zbyt wolna prędkość ładowania.
  • Niezgodne z intencją użytkownika przesunięcia elementów. 
  • Kiepskiej jakości kontent, na przykład treści, w których brakuje najważniejszych dla użytkownika informacji.
  • Zła struktura strony, nie intuicyjny podział kategorii, który sprawia, że klient gubi się na stronie www i rezygnuje z zakupu. 

Wiele witryn nie jest także zoptymalizowanych pod kątem UX i UI. Taka optymalizacja obejmuje rozmieszczenie tekstu, elementów graficznych, buttonów, poprawę funkcjonalności i użyteczności, wybór fontów, design.

Analiza zachowań użytkowników

Warto na bieżąco sprawdzać, jakie elementy na stronie www cieszą się największym zainteresowaniem i umieścić je w widocznych miejscach. Jeśli klienci interesują się cennikiem usług, umieśćmy link do cennika na podstronie usługi lub na stronie głównej. Przemyślana sieć linków wewnętrznych będzie ułatwieniem dla użytkowników, ale też robotów, wpłynie również na jakość indeksacji.

Przemyślana optymalizacja strony

Przyjazna dla użytkownika strona www będzie procentować na każdym kroku. Mimo że prace wykonywane są w ramach pozycjonowania, z witryny korzystają także użytkownicy pozyskani z innych kanałów, na przykład z mediów społecznościowych, z reklam Google Ads. Upieczemy więc dwie pieczenie na jednym ogniu.

Dodatkowym źródłem ruchu są także artykuły publikowane na portalach zewnętrznych. Zadbajmy więc o publikacje treści na portalach, które są tematycznie zbliżone do naszego biznesu. Budowanie profilu linków zewnętrznych to nie tylko sposób na dotarcie do użytkowników, ale również istotny czynnik rankingowy Google.

Pamiętajmy, że strona www jest przede wszystkim dla użytkowników. To oni mają być zadowoleni. Wykonując jakiekolwiek działania z zakresu pozycjonowania, powinniśmy więc zapomnieć o robotach Google i skupić się na odbiorcach.

1stplace.pl ‒ e-marketing dla Ciebie

1stplace.pl to agencja e-marketingu internetowego, która od lat zajmuje się optymalizacją stron www firm o różnej specyfice działania. Pozycjonowanie i duża koncentracja na użytkownikach to sposób, by prześcignąć konkurencję i pomnożyć zyski.

1stplace.pl zapewnia kompleksową obsługę, począwszy od budowy i projektowania stron www po działania on-site, w tym optymalizację pod standardy UX i UI, działania off-site, a także kampanie Google & Fb Ads.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: