Sklep internetowy dla małej firmy - 6 rzeczy, bez których się nie obejdzie
![Sklep internetowy dla małej firmy - 6 rzeczy, bez których się nie obejdzie](/img/article/1932.jpg)
- Dobry hosting (sprawdź koszt odnowienia!)
Zanim założysz sklep potrzebujesz dobrego hostingu. To tam będzie znajdował się Twój sklep, dlatego musi to być pojemny i szybki hosting. Podczas wybierania uważaj na trafiające do ludzi slogany reklamowe. O wiele ważniejsze od ceny hostingu jest to, ile będzie kosztowało odnowienie za rok oraz wykup SSL. Nie każdy hosting oferuje darmową wersję Let's Encrypt. Przed wyborem sprawdź w rankingu jaki hosting wybrać i porównaj oferty różnych firm.
- Silnik sklepu internetowego (czy jest rozwijany?)
Sklepy internetowe muszą być wyposażone w silnik, który decyduje o wszystkich funkcjonalnościach, takich jak: wyświetlanie produktów, proces składania i przetwarzania zamówień, możliwość tworzenia dedykowanej oferty oraz wiele, wiele więcej. Do wyboru masz darmowe silniki jak Prestashop, WooCommerce oraz odpłatne w systemie SaaS. Najważniejsze to sprawdzić, czy oprogramowanie jest nadal rozwijane a potem czuwać nad aktualizacjami.
- Szybkie płatności (sprawdź prowizje!)
Klienci są już przyzwyczajeni do szybkich i wygodnych metod płatności za zakupy. Aby zaoferować w swoim sklepie szybkie płatności, musisz nawiązać współpracę z jedną z wiodących platform oferujących płatności online. W czołówce najpopularniejszych platform wymienimy: Blue Media, Przelewy24, Dotpay, Tpay czy PayU. Przed wyborem sprawdź prowizje jakie oferują, bo mogą się znacząco różnić.
- Wybór usług kurierskich
Jeśli chcesz samodzielnie wysyłać sprzedany towar do odbiorcy, to warto podpisać umowę z jedną firmą kurierską. Firmy mają z reguły dedykowane oferty dla firm, o które musisz zapytać konsultanta. W Polsce bardzo popularne są Paczkomaty, które z uwagi na wygodę prawie całkowicie wyparły tradycyjne usługi pocztowe.
- Copywriting – dobrze napisane opisy produktów i kategorii
Od strony marketingowej warto, aby sklep posiadał dobrze napisane opisy produktów i kategorii. Nie tylko dla klientów ale i dla bota Google, który wędruje po stronach i sprawdza, kto dba o dobre i tematyczne opisy. Kopiowanie opisów od producenta i poprzestanie na tym to nie jest dobry pomysł.
- Unikalne zdjęcia i video produktów
Klienci bardzo często kupują oczami. W tym celu sprzedawcy małych firm prowadzący sklepy internetowe starają się robić autorskie zdjęcia. Możesz zatrudnić do tego profesjonalny zakład fotograficzny lub samodzielnie zabawić się w fotografa. Sprawdzą się również recenzje filmów, które możesz wrzucić do opisu produktu.
Sklep internetowy dla swojej firmy możesz postawić sam lub skupić się na biznesie i zlecić stworzenie fachowcom. Jedną z najskuteczniejszych firm, które tworzą sklepy internetowe jest Agencja Internetowa XZT.PL. Sklep internetowy kosztuje od 2999 zł przy najprostszych rozwiązaniach do nawet 12000 zł przy skomplikowanych. Wybór należy do Ciebie!
![Gotowe biznesplany](/img/rkl/contact-box/biznesplany.png)
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: