SXO zamiast osobnego pozycjonowania i UX - sprawdź czy warto?
SXO - krótkie wprowadzenie
Warto wyjaśnić pojęcie SXO, gdyż kryje się pod nim wiele znaczeń oraz istotnych szczegółów, a jednocześnie powstaje coraz więcej mitów z nim związanych. SXO dzieli się na pozycjonowanie oraz UX. Łączy więc w sobie marketing w wyszukiwarkach internetowych, jaki opiera się na zdobywaniu jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce pod określonymi frazami oraz użyteczność, czyli wygodę korzystania ze strony. Pozycjonowanie dba o czas wczytywania się strony, dostarczanie treści SEO, optymalizowanie witryny pod roboty wyszukiwarek, techniczne aspekty witryny, link building, linkowanie wewnętrzne i kilka innych kwestii. Wszystkie one mają na celu maksymalne ulepszenie witryny, by spełniała ona najwięcej wymagań wyszukiwarki. Dzięki temu strona jest wyróżniana przez Google, które chce dostarczać odbiorcom strony jak najbardziej dopasowane pod wyszukiwane frazy. UX maksymalnie zwiększa potencjał biznesowy tego, co jest wypracowane przez działania SEO. Bada się mapy ciepła, które ukazują zachowania użytkowników na stronie i pokazują problematyczne momenty korzystania ze strony. Sprawdza i analizuje porzucane koszyki, dba o optymalne skonstruowanie ścieżki zakupowej. Przy tym skupia się na takim dopasowaniu witryny, by była ona jak najlepsza pod kątem intuicyjności, łatwości korzystania, czytelności elementów, estetyce i odpowiedniemu rozmieszczeniu danych przycisków czy części witryny. SXO, jako połączenie UX oraz pozycjonowania, maksymalizuje zyski z wypracowanego ruchu i zwiększonej widoczności. Dzięki temu użytkownik, który trafi na stronę z wyszukiwarki nie tylko znajdzie na witrynie to, czego szukał. Będzie on zainteresowany zawartością strony, produktami lub usługami i chętnie pozna ofertę, skorzysta z niej, a nawet pozostawi pozytywną opinię. Coraz więcej biznesów dba nie tylko o pozycjonowanie witryny, ale właśnie również o to, by była ona nastawiona w jak największym stopniu na doświadczenia użytkownika. To zwiększa zysk, ale też satysfakcję klientów i pozostawia pozytywne wrażenie o marce.
SXO - a może tylko SEO lub UX?
Skoro zarówno pozycjonowanie, jak i UX są korzystne, to czy lepiej wybrać SXO, czy skupić się wyłącznie na UX lub pozycjonowaniu? W większości przypadków najkorzystniejsze będzie SXO, jednak istnieją sytuacje, w których lepiej będzie zdecydować się wyłącznie na jedną z tych usług. Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że SXO nie jest tanie, gdyż wymaga wiele pracy specjalistów z różnych dziedzin. Dlatego też biznesy, które dopiero startują, działają wyłącznie lokalnie lub mają mały budżet, mogą skupić się głównie na pozycjonowaniu. Samo UX niewiele da, gdyż nawet najbardziej użyteczna, atrakcyjna i intuicyjna strona nie przyniesie zysków, jeśli nie będzie widoczna, a potencjalni klienci nie znajdą jej w wyszukiwarce Google. Najlepszą kolejnością rozwoju marketingu w sieci jest początkowe inwestowanie w SEO. Dzięki temu witryna będzie widoczna, zyska ruch, a jej finanse się poprawią. Wraz ze zwiększeniem zysków warto rozwinąć SEO do SXO, aby zarobić na biznesie jeszcze więcej.
Pozycjonowanie w jednej firmie, a UX w drugiej, czy SXO z jedną agencją?
Oba rozwiązania mają zalety, ale także wady. Przede wszystkim UX i SEO powinny być prowadzone w porozumieniu. Wiele aspektów obu dziedzin łączy się i eksperci z różnych firm w idealnym świecie powinny ze sobą współpracować. Jednak są znaczne trudności w tym, aby dwie różne firmy, które dbają o marketing klienta, działały w porozumieniu i konsultowały ze sobą każdy aspekt. W przypadku, kiedy SXO jest wykonywane przez jedną firmę, nie ma ryzyka nieporozumień. Wszyscy specjaliści współpracują oraz na bieżąco konsultują konkretne działania i projekty. Wybór SEO i UX w jednej agencji SXO, jak na przykład Semcore, jest korzystny z wielu względów. Wszelkie zmiany i optymalizacje będą wdrażane według dopracowanego, spójnego planu. Ponadto specjaliści będą ze sobą współpracować, a wybór jednej firmy to także oszczędność pieniędzy, ale przede wszystkim czasu. Wszystko będzie ustalane tylko z jednym przedsiębiorstwem, co powoduje mniej telefonów i maili.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: