Kurs Maya - od teksturowania do animacji
Informacje na temat kursu:
Maya to program z praktyczną wiedzą na temat teksturowania, tworzenia animacji i renderowania. Kurs Maya pomaga zgłębić wiedzę niezbędną do pracy w tym programie.
Poziom średniozaawansowany, 83 wykłady.
Dla kogo jest ten kurs?
Jeśli szukasz kursu gdzie mógłbyś poszerzyć swoją wiedzę z zakresu teksturowania, renderowania czy tworzenia animacji w oprogramowaniu Maya, to trafiłeś w dobre miejsce. Może wiesz już jak modelować ale chcesz poznać techniki, które pozwolą Ci na osiągnięcie niesamowitych wizualnych rezultatów? Jesteś zaznajomiony z oprogramowaniem ale potrzebujesz rozwinąć i podsumować dotychczasową wiedzę? To wszystko i wiele więcej znajdziesz na naszym Kursie Maya.
Czego nauczysz się z kursu?
Na kursie możesz poszerzyć swoją wiedzę z zakresu animacji, teksturowania czy renderowania, która może przydać Ci się w codziennej pracy.
Poniżej możesz znaleźć streszczony program nauczania:
- Kamery - praca z kamerą, kontrola kamery, długość ogniskowej i skala, składniki kamery, narzędzia nawigacji kamery
- Światła - wprowadzenie świateł, praca z cieniami, zarządzanie kolorami
- Materiały - wszystko o Hypershade, kolor i rozproszenie, odbicia, łączenie materiałów
- Tekstury proceduralne - nakładanie, położenie i zagnieżdżenie tekstury, mapowanie światła, tekstury 3d
- Nakładki UV i tekstury - metody projekcji nakładek, importowanie tekstury, edycja UV
- Rendering - opcje Render View, warstwy renderingu, render przebiegów
- Animacja - budowa i ustawienia linii czasu, opcje wstawiania, kopiowania i wklejania klatek, przekształcanie i interpolacja klatek
Poznasz jak osiągnąć efekt realistycznego oświetlenia. Pokażemy Ci triki jak jak właściwie oświetlić scenę i osiągnąć spektakularny efekt.
Dowiesz się jakie są kluczowe koncepcje tekstury, jak czerpać korzyści z możliwości tekstur proceduralnych, czym jest edycja UV, projekcja, bump map oraz wiele innych zagadnień.
W szkoleniu znajdziesz aż 83 filmy instruktażowe, na których przedstawione są techniki z zakresu teksturowania, animacji, renderowania, oświetlenia, kamer oraz wiele więcej. Po kursie osiągniesz niesamowite efekty, które zadziwią Twoich odbiorców.
Dodatkowo, ważne żeby pamiętać o 4 rzeczach. Kamery pomogą Ci zadbać o właściwy odbiór Twojej pracy dzięki szerokim możliwościom kamer. Za ich pomocą można przekazać swoim odbiorcom to co najlepsze i w doskonały sposób przedstawić swoją koncepcję. Będziesz wiedział jak dokładnie pracować z kamerą i odpowiednio ją kontrolować. Pokażemy Ci czym jest Render View i jak manipulować długością ogniskowej oraz skalą. Powiemy co to jest Film Back i jak uzyskać odpowiednią rozdzielczość. Dowiesz się na co składa się kamera i jak używać narzędzi do nawigacji kamery. W kursie będą zawarte informacje na temat Bookmarks, 2D Pan/Zoom oraz ImagePlane.
Jeśli chodzi o światło, oferujemy szczegółowe przedstawienie różnych rodzajów światła: Ambient Light, Area Light, Directional Light, Point Light, Spot Light oraz Volume Light. Zrozumiesz jak pracować z cieniami oraz jak wykorzystać DepthMap Shadow i Raytrace Shadow. Pokażemy Ci prosty model oświetlenia oraz jak użyć Light Linking. Będziesz potrafił zarządzać kolorami i stworzyć fizyczne niebo i słońce.
Materiały, które wyglądają realistycznie i wiarygodnie możesz uzyskać przy użyciu narzędzi do tworzenia i edycji tych materiałów. Na szkoleniu rozwiniemy tematykę Hypershade między innymi jaki jest jego obszar roboczy. Zrobimy szybki przegląd shaderów. Zdobędziesz wiele dodatkowych informacji na temat materiałów, na przykład jak nakładać materiały i je łączyć. Będziesz potrafił używać koloru i rozproszenia, odbić, przezroczystości i przepuszczalności oraz jak cieniować szminki. Dowiesz się czym są materiały X Mental Ray i jak tworzyć szkło z materiałem Mental Ray oraz płyn z materiałem Mental Ray. Dowiesz się jaki ma kontakt płyn ze szkłem. Dodatkowo rozwiniemy takie zagadnienia jak: Ambient Occlusion, Subsurface Scattering, Anisotropic, Connetcion Editor.
Z zakresu tekstur proceduralnych dowiesz się jak nakładać i zagnieździć tekstury oraz jakie powinno być położenie tekstur. Terminy takie jak tekstura warstwowa, mapowanie atrybutów, Bump Map czy Displacement Map nie będą Ci obce. Dodatkowo powiemy więcej o mapowaniu światła i teksturach 3D.
Rozwiniemy również temat nakładek UV i tekstur. Przedstawimy metody projekcji nakładek, łączenia metod projekcji, importowania tekstur i eksportowania nakłądek UV. Będziesz wiedział czym jest edycja UV i MIA Material X.
Fotorealistyczne rendery są kolejną ważną rzeczą, o której nie można zapominać. Przy pomocy odpowiednich narzędzi możesz poprawić zarówno jakość renderingu jak i skrócić czas na oczekiwany rezultat. Dowiesz się więcej o Maya Software i Mental Ray. Pokażemy Ci opcje Render View i zrobimy przegląd ustawień renderingu. Rozwiniemy zagadnienia takie jak Global Illumination, Final Gathering. Powiemy o mapach GI i FG (i światło) oraz Image Base Lightning. Zrozumiesz jak tworzyć efekty kaustyczne, wykorzystać warstwy renderingu oraz czym jest render przebiegów.
Aby nadać Twoim pracom trochę życia, posłuż się animacją. Dzięki szerokiemu zakresowi narzędzi możesz tworzyć niesamowite animacje. Dowiesz się jak budować i ustawiać linię czasu. Będziesz umiał wstawiać klatki kluczowe i wykorzystać ich opcje. Przedstawimy Ci czym są automatyczne klatki i jak edytować klatki na linii czasu. Powiemy o klatkach w Dope Sheet i Graph Editor. Pokażemy krok po kroku jakie są opcje kopiowania i wklejania klatek - jak je przekształcać, łamać styczne klatek i czym jest interpolacja klatek. Dodatkowo na naszym szkoleniu znajdziesz filmik instruktażowy odnośnie animacji atrybutów.
Cały kurs jest oparty na programie Autodesk Maya 2013. Praktycznie całą wiedzę możesz wykorzystać zarówno po pracy z poprzednimi wersjami jak i nowszymi.
Co zyskasz dzięki temu szkoleniu?
Szkolenie to oferuje Ci kompletną wiedzę o kursie Maya. Po tym kursie zdobędziesz niezbędne informacje o:
- praktycznych technikach pracy z kamerami
- różnych typach świateł wraz z przykładami użycia
- licznych opcjach materiałów, które będą szczegółowo omówione
- wykorzystaniu tekstur proceduralnych
- nakładkach UV i teksturach
- różnych opcjach realistycznego renderingu
- przydatnych technikach tworzenia animacji
Zobacz także inne kursy:
Przydatne linki:
- Numer NIP
- Jednoosobowa działalność gospodarcza
- Jak napisać biznesplan
- Jak wybrać najlepsze konto dla firmy?
- Numer REGON
- Spółka cywilna
- Dotacje z Urzędu Pracy na założenie firmy
- Ranking kont bankowych
- Podatek VAT
- Spółka jawna
- Dotacje z UE na otwarcie własnej firmy
- Program do wystawiania faktur
- Składki ZUS
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Kto, kiedy i gdzie może założyć firmę
- Faktoring
- Podatek PIT
- Spółka partnerska
- Franczyza
- Dlaczego warto zastrzec znak towarowy?
- Podatek CIT
- Spółka komandytowa
- Działalność nierejestrowana, czyli firma na próbę
- Samozatrudnienie