5 najważniejszych elementów pozycjonowania sklepów internetowych
Znaczniki meta
Kiedy przeglądasz wyniki wyszukiwania w Google, każda strona wyświetla Ci się pod postacią linku i jego opisu. To właśnie meta title i meta description – strategiczne czynniki rankingowe. Algorytmy biorą pod uwagę jedynie tytuł podstrony, lecz użytkownicy kierują się już także jej opisem. To, czy w znacznikach znajdą się najważniejsze słowa kluczowe, zdecyduje o pozycji Twojej strony w wyszukiwarce. To zaś, jak zachęcające będą te niedługie treści, wpłynie na współczynnik klikalności, a więc – na ruch w Twojej witrynie.
Adresy URL
Strategiczne słowa kluczowe muszą znaleźć się także w adresach URL Twoich podstron. Struktury te powinny być jak najbardziej przejrzyste i spójne. Będą się nimi kierować przede wszystkim roboty Google, oceniające, czy zawartość stron jest wartościowa dla użytkowników. Sami użytkownicy jednak również mogą sugerować się wyglądem adresów URL. Stanowią one przecież informację na temat tego, co znajduje się na każdej podstronie.
Treści i nagłówki
Pozycjonowanie sklepów internetowych obejmuje przede wszystkim opisy kategorii oraz produktów. To treści, które są naturalnym nośnikiem najważniejszych dla Twojej działalności słów kluczowych. Na ich podstawie Google ocenia stronę i indeksuje ją w wynikach wyszukiwania. Podczas tworzenia tekstów należy zwracać uwagę także na ich poprawność oraz atrakcyjność dla użytkownika. Powinny być one przejrzyste i pisane językiem korzyści. Do uporządkowania treści warto wykorzystywać nagłówki, na które Google zwraca szczególną uwagę podczas indeksowania stron.
Certyfikat SSL
Certyfikat SSL jest dziś podstawowym elementem każdego sklepu internetowego. To rodzaj szyfrowania, które zabezpiecza wrażliwe dane przesyłane przez klientów na Twoją stronę. W certyfikat trzeba zaopatrzyć się przede wszystkim właśnie z tego względu – aby chronić posiadane informacje przed ewentualnymi wyciekami. Jest to kwestia na tyle istotna, że Google uczynił z niej jeden ze swoich czynników rankingowych. Jeśli zależy Ci na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, koniecznie musisz więc zadbać o certyfikat SSL w swoim sklepie internetowym.
Responsywność strony
Współcześnie już zdecydowanie ponad połowa internautów robi zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Nic więc dziwnego, że Google od lat kieruje się zasadą mobile first. W jej myśl najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania przypadają tym stronom, które są responsywne – a więc poprawnie wyświetlają się nie tylko na desktopach, ale także na smartfonach.
Znasz już 5 najważniejszych elementów pozycjonowania sklepów internetowych. Jeśli zależy Ci na tym, by wdrożyć je w swojej firmie, rozpocznij współpracę z doświadczoną agencją SEO!
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: