6 kroków do reklamy na Instagramie - kluczowe elementy kampanii reklamowej
Aplikacja Instagram należy do tzw. ekosystemu giganta z Menlo Park. Jest mocno powiązana z Facebookiem - a jednym z ich punktów wspólnych jest system reklamowy. Mimo że Instagram pozwala na tworzenie prostych reklam z poziomu aplikacji, to dostęp do profesjonalnych ustawień reklamowych jest możliwy dopiero w Menedżerze reklam.
Z tej publikacji dowiesz się, jakie kroki należy podjąć, aby skonfigurować kampanię reklamową i wyświetlać reklamy na Instagramie.
Krok 1 - Wybierz cel kampanii
Pierwszy krok to wybór celu kampanii. W tym zakresie istnieje kilkanaście możliwości - należy dopasować je do tego, jakie rezultaty chcesz osiągnąć.
Krok 2 - Ustaw budżet i harmonogram
Aby ustawić budżet, najpierw należy wybrać jedną z dwóch opcji - budżet dzienny lub budżet całkowity. W zależności od tego wyboru, następnie określisz, jaką kwotę chcesz wydawać każdego dnia lub przez cały okres trwania kampanii.
Ustawienia harmonogramu to sekcja, w której zdecydujesz o dacie rozpoczęcia i zakończenia kampanii.
Krok 3 - Określ grupę docelową
Wykorzystaj różne kryteria, aby określić, do jakich osób chcesz dotrzeć. Możesz ustawić między innymi wiek, płeć czy też zainteresowania odbiorców. Jeżeli chcesz wykorzystać bardziej zaawansowane możliwości ustawienia grupy docelowej, dowiedz się więcej na temat niestandardowych grup odbiorców oraz grup podobnych odbiorców
Krok 4 - Wybierz umiejscowienie
Standardowo w sekcji służącej do ustawienia umiejscowienia reklamy, zaznaczone jest pole “Automatyczne umiejscowienia (zalecane). Jeżeli jednak chcesz zdecydować o tym, w których miejscach Twoje reklamy będą wyświetlane - wybierz opcję “Ręczne umiejscowienia”.
Jeżeli chcesz, aby Twoje reklamy były wyświetlane wyłącznie na Instagramie - odznacz pozostałe opcje. Pamiętaj, że pozostawiając automatyczne umiejscowienia, system samodzielnie zdecyduje, gdzie pojawią się reklamy - i może na przykład wyświetlać je głównie na Facebooku.
Krok 5 - Wskaż cel optymalizacji
Z dostępnych opcji wybierz tę, względem której powinna być optymalizowana kampania reklamowa.
Krok 6 - Wprowadź kreację reklamową
Zdecyduj - czy w kampanii chcesz wyświetlać reklamę formie opublikowanego wcześniej posta, czy utworzysz nowy materiał reklamowy. Jeżeli zdecydujesz się na wybór istniejącego posta - pamiętaj o tym, by wybrać post, który został opublikowany na Instagramie. Jeżeli wybierzesz utworzenie nowego materiału reklamowego - uzupełnij wszystkie wymagane pola i wybierz obraz lub film.
Jeżeli wszystkie pola zostały prawidłowo uzupełnione, potwierdź przyciskiem zakończenie konfiguracji kampanii reklamowej. Wówczas automatycznie przejdzie ona w etap weryfikacji, a następnie zostanie wyświetlana zgodnie z ustawionym przez Ciebie harmonogramem.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: