6 kroków do reklamy na Instagramie - kluczowe elementy kampanii reklamowej

Ostatnia aktualizacja: 2021-09-26  |  Średni czas czytania: 01:09
Artykuł promowany
erp-xt
Reklama na Instagramie to sposób na dotarcie do milionów użytkowników w Polsce i na świecie. Poznaj podstawowe informacje na temat tworzenia kampanii reklamowych w tym kanale.
6 kroków do reklamy na Instagramie - kluczowe elementy kampanii reklamowej

Aplikacja Instagram należy do tzw. ekosystemu giganta z Menlo Park. Jest mocno powiązana z Facebookiem - a jednym z ich punktów wspólnych jest system reklamowy. Mimo że Instagram pozwala na tworzenie prostych reklam z poziomu aplikacji, to dostęp do profesjonalnych ustawień reklamowych jest możliwy dopiero w Menedżerze reklam.

Z tej publikacji dowiesz się, jakie kroki należy podjąć, aby skonfigurować kampanię reklamową i wyświetlać reklamy na Instagramie.

Krok 1 - Wybierz cel kampanii

Pierwszy krok to wybór celu kampanii. W tym zakresie istnieje kilkanaście możliwości - należy dopasować je do tego, jakie rezultaty chcesz osiągnąć.

reklamy na Instagramie 2

Krok 2 - Ustaw budżet i harmonogram

Aby ustawić budżet, najpierw należy wybrać jedną z dwóch opcji - budżet dzienny lub budżet całkowity. W zależności od tego wyboru, następnie określisz, jaką kwotę chcesz wydawać każdego dnia lub przez cały okres trwania kampanii.

Ustawienia harmonogramu to sekcja, w której zdecydujesz o dacie rozpoczęcia i zakończenia kampanii.

reklamy na Instagramie 3

Krok 3 - Określ grupę docelową

Wykorzystaj różne kryteria, aby określić, do jakich osób chcesz dotrzeć. Możesz ustawić między innymi wiek, płeć czy też zainteresowania odbiorców. Jeżeli chcesz wykorzystać bardziej zaawansowane możliwości ustawienia grupy docelowej, dowiedz się więcej na temat niestandardowych grup odbiorców oraz grup podobnych odbiorców

reklamy na Instagramie 4

Krok 4 - Wybierz umiejscowienie

Standardowo w sekcji służącej do ustawienia umiejscowienia reklamy, zaznaczone jest pole “Automatyczne umiejscowienia (zalecane). Jeżeli jednak chcesz zdecydować o tym, w których miejscach Twoje reklamy będą wyświetlane - wybierz opcję “Ręczne umiejscowienia”.

reklamy na Instagramie 4

Jeżeli chcesz, aby Twoje reklamy były wyświetlane wyłącznie na Instagramie - odznacz pozostałe opcje. Pamiętaj, że pozostawiając automatyczne umiejscowienia, system samodzielnie zdecyduje, gdzie pojawią się reklamy - i może na przykład wyświetlać je głównie na Facebooku.

Krok 5 - Wskaż cel optymalizacji

Z dostępnych opcji wybierz tę, względem której powinna być optymalizowana kampania reklamowa.

reklamy na Instagramie 6

Krok 6 - Wprowadź kreację reklamową

Zdecyduj - czy w kampanii chcesz wyświetlać reklamę formie opublikowanego wcześniej posta, czy utworzysz nowy materiał reklamowy. Jeżeli zdecydujesz się na wybór istniejącego posta - pamiętaj o tym, by wybrać post, który został opublikowany na Instagramie. Jeżeli wybierzesz utworzenie nowego materiału reklamowego - uzupełnij wszystkie wymagane pola i wybierz obraz lub film.

reklamy na Instagramie 1

Jeżeli wszystkie pola zostały prawidłowo uzupełnione, potwierdź przyciskiem zakończenie konfiguracji kampanii reklamowej. Wówczas automatycznie przejdzie ona w etap weryfikacji, a następnie zostanie wyświetlana zgodnie z ustawionym przez Ciebie harmonogramem.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Zakładanie
Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: