6 kroków, by odnieść sukces w content marketingu

Ostatnia aktualizacja: 2021-12-10  |  Średni czas czytania: 02:25
Artykuł reklamowy
Teraz, gdy Internet jest potężnym narzędziem marketingowym, twoja witryna powinna zapewnić więcej niż absolutne minimum. Odbiorcy chcą poznać markę, zaufać jej i polubić, zanim cokolwiek kupią, dlatego content marketing jest świetną opcją na zwiększenie sprzedaży. Aby móc z powodzeniem stosować te działania, dobrze jest uczyć się i rozwijać różne pomysły. Jak odnieść sukces w marketingu treści i jakie korzyści on przynosi?
6 kroków, by odnieść sukces w content marketingu

Czym jest content marketing?

Na początek krótkie przypomnienie. Marketing treści to tworzenie wartościowych materiałów, by przyciągnąć, pozyskać i zaangażować użytkowników. Formy contentu mogą być różne - blogi, biuletyny, whitepapery, posty w social mediach, infografiki, filmy wideo i wiele innych. Działania content marketingowe to wyjątkowe podejście do nawiązywania relacji z klientami, które pomogą rozwiązać problemy takie jak dotarcie do większej liczby klientów czy zwiększenie liczby bezpłatnych wyników wyszukiwania. Odpowiednio przeprowadzone działania content marketingowe przyniosą wiele korzyści dla twojej firmy.

Co daje dobry marketing treści?

Powyżej wspomnieliśmy o kilku zaletach, więc czas na dokładniejsze przyjrzenie się temu tematowi. Co możesz zyskać poprzez zastosowanie strategii content marketingu?

Zwiększony potencjał konwersji

Twoje główne cele związane z treścią to informowanie, angażowanie i edukowanie swoich czytelników. Gdy już to zrobisz, możesz śmiało wykorzystywać treści do prezentacji swoich produktów. Nienachalny sposób przedstawienia usług może łatwo zwiększyć liczbę konwersji. 

Wyższy autorytet witryny

Jakościowe treści zwiększą autorytet, pozycję i zadanie do twojej strony. Użytkownicy mocno cenią specjalistyczną wiedzę, co automatycznie czyni markę ekspertem w konkretnej dziedzinie. Wyższy autorytet domeny silnie koreluje z wyższymi rezultatami w rankingach wyszukiwania, więc im więcej przydatnej treści tworzysz, tym większą widoczność uzyskasz w wynikach wyszukiwania organicznego. 

Dotarcie do odbiorców poprzez wiele kanałów

Każdy klient ma inne potrzeby i nie ma uniwersalnego formatu, który odpowiadałby jednocześnie wszystkim potrzebom. Jedną ze zdecydowanych zalet content marketingu jest jego różnorodność, dzięki czemu można elastycznie oferować formaty spełniające wiele różnych potrzeb odbiorców.

Jak odnieść sukces w marketingu treści?

Niezależnie od tego, czy szukasz wskazówek dotyczących content marketingu dla małych firm, czy jesteś już w grze - warto sprawdzić, jakie wskazówki przygotowaliśmy poniżej. 

Określ swoje cele biznesowe

Tworzenie treści musi powstawać w jakimś celu, dlatego wyznaczenie go, to spory krok do przodu. Cele muszą być realistyczne i osiągalne, warto też podzielić je na długo i krótkoterminowe, co pomoże stworzyć dobre i rzetelne treści. Czy działania mają budować świadomość marki czy przekonywać do zakupu? Czy ten tekst pomógłby rozwiązać klientowi problem? Miej cel we wszystkim, co tworzysz, by wszystko było ze sobą spójne i mierzalne.

Poznaj swoich odbiorców

Dobry contentowiec jest świadom swojej grupy docelowej, a wiedza o tym, do kogo się pisze daje bardziej wiarygodne treści, skupione na klientach. Odpowiednia treść doprowadzi także do lepszej oceny, ponieważ będzie dopasowana do odbiorcy i zapewni mu przyjemniejsze doświadczenia.

Zbadaj konkurencję

Sam content marketing nie jest czymś wyjątkowym - korzysta z niego zdecydowana większość Twojej konkurencji, dlatego pamiętaj o tym, że prawdopodobnie nie jesteś jedyną firmą w swojej branży, która próbuje tym sposobem przyciągnąć klientów. I chociaż oznacza to, że masz konkurencję, to oznacza to również możliwość sprawdzenia, co tworzą inni.

Istnieje wiele narzędzi do sprawdzenia contentu swojej konkurencji. Jednak samo jej wykrycie nie gwarantuje sukcesu. Trzeba przemyśleć konkretną strategię optymalizacji swoich treści, aby dorównać czołowym graczom. Dobrze pójść po pomoc do agencji specjalizującej się w działaniach content marketingowych: https://smartbuzz.pl/uslugi/content-marketing. Eksperci będą w stanie doradzić wiele szczegółów: o jaką liczbę znaków rozszerzyć tekst, jakich słów kluczowych użyć, czy w treści warto dodać infografiki/grafiki.

Pamiętaj o potrzebach klienta

Podczas tworzenia, priorytetem powinny być potrzeby klienta. Autorzy tekstów czy filmów wideo muszą upewnić się, że ich materiały są angażujące i edukacyjne. Powinny zawierać też szczegóły istotne dla czytelników, dlatego warto poznać wymagania odbiorców, by lepiej dopasować komunikację.

Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami

Trendy często się zmieniają i trzeba zdawać sobie z tego sprawę, ale też zapewniać tempo podczas rywalizacji z innymi firmami. Bycie na bieżąco i odchodzenie od tradycyjnych działań, może być sposobem na rozgłos i większe zainteresowanie użytkowników.

Wykorzystuj dane, by ulepszać strategię

Korzystanie z danych zapewnia nieodparty dowód na sukces lub porażkę podejmowanych aktywności. Tylko statystyki dostarczają niezbędnych informacji, na podstawie których powinno się podejmować przyszłe decyzje, zapewniając odpowiedni kierunek swojej firmie.

Jedną z kluczowych cech dobrego content marketingu jest umiejętność rozwiązywania problemów i uczenia się nowych rzeczy. Marketing treści nie jest czymś niebywale skomplikowanym, jednak wymaga analitycznego myślenia, cierpliwości oraz kreatywności. Mamy nadzieję, że nasze wskazówki okażą się pomocne podczas twojej przygody z tworzeniem treści i z czasem, z wyprzedzeniem będziesz myśleć o nowych rozwiązaniach, które warto wdrożyć do swojego biznesu.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: