7 sposobów jak zwiększyć ruch na Twoim sklepie internetowym
Aktywne wdrożenie strategii e-mail marketingowej
Nie od dzisiaj wiemy, że wielokanałowość naszych działań marketingowych stanowi klucz do pozyskania większej liczby klientów. Oczywiście to zawsze nasz sklep internetowy będzie bazą i podstawą, w którą zainwestujemy najwięcej budżetu. Nie możemy jednak zapomnieć o tym, że dotarcie do klienta to główne zadanie, gdy zależy nam na zwiększonym ruchu.
A jak dotrzemy do potencjalnych i tych dotychczasowych klientów? Oczywiście za pomocą ich skrzynek pocztowych. E-mail marketing to doskonale znana, choć ostatnimi laty niesłusznie niedoceniana forma promocji z ekspozycją na szerokie grono użytkowników - wszystkich, którzy każdego dnia zaglądają na swoją skrzynkę e-mail nawet kilkadziesiąt razy.
Wdrożenie regularnego e-mail marketingu, czy to w postaci newsletterów, czy informacji o nowych promocjach ma wiele korzyści. Przede wszystkim niski koszt połączony z wysoką skutecznością. Efektywność ta oczywiście zależy od jakości naszej bazy klientów - jednak ta, stworzona w oparciu o inne kanały komunikacji pozwoli nam znacznie poprawić wskaźnik konwersji i zaangażować obecnych i nowych klientów. Na przestrzeni lat e-mail marketing ewoluuje i obecnie daje nam możliwość wysokiej personalizacji treści, która pojawi się na ekranie odbiorcy końcowego. To zapewnia jeszcze większy potencjał nie tylko do zwiększenia ruchu w naszym sklepie, ale także zbudowania odpowiedniego brandu i zwiększenia zaufania.
Unikalne i atrakcyjne dla czytelnika treści w naszym sklepie
Ruch na stronie, szczególnie ten organiczny bierze się przede wszystkim z pozycjonowania i SEO, o którym opowiemy później. To jednak, o czym warto wspominać kilkukrotnie to wysokiej jakości, unikalne treści, stanowiące trzon każdego sklepu internetowego i strony w ogóle. To właśnie treści kształtują charakter naszego biznesu i pozwalają stworzyć własny, niepowtarzalny styl, który przekona klientów nawet wtedy, gdy nasz produkt lub usługa nie jest rewolucyjna i niczym nie odbiega od konkurencji.
Co w treściach, takich jak opis produktu, czy artykuły na blogu firmowym jest najważniejsze? By były zrównoważone zarówno pod użytkownika, jak i algorytmy Google. Dlaczego? Z jednej strony piszemy treści po to, by ktoś je przeczytał. Jeśli content będzie ciekawy, nasz sklep zyska wiernego odwiedzającego, który być może nie zawsze zrealizuje zakup, ale chętnie dowie się czegoś nowego i zdobędzie wiedzę, która może w przyszłości skłoni go do zakupu. Z drugiej strony treści powinny być zoptymalizowane pod algorytmy Google, by robot potraktował je jako unikalny tekst wysokiej jakości. To wpływa bezpośrednio na wyższą pozycję w wyszukiwaniach Google, a to z kolei pozwoli na zwiększenie ruchu na stronie internetowej.
Zwiększenie ruchu w gorącym okresie? Płatne reklamy to strzał w dziesiątkę
Jak zwiększyć potencjał swojego sklepu w gorących momentach, takich jak Black Friday czy okres przedświąteczny? Wprawdzie pozycjonowanie strony i aktywność w social mediach odpowiadają za stały, napływ nowych użytkowników, ale od czasu do czasu chcemy jeszcze bardziej wzmocnić nasze działania i zapewnić sobie dodatkowy ruch.
W takich sytuacjach sklep prestashop może być wspierany przez dodatkowe, płatne reklamy. To świetne rozwiązanie, które może być wykorzystywane symultanicznie zarówno w Google, jak i na Facebook. Czym dokładnie są płatne reklamy?
To forma promocji, która pozwoli nam w ramach danego budżetu reklamować swoje produkty i usługi w wyszukiwarce Google oraz na tysiącach stron internetowych, które udostępniają swoją powierzchnię w tym celu. Analogicznie, płatne reklamy Facebook pozwalają na dotarcie do większej liczby użytkowników, którzy zostali dopasowani jako segment docelowy danej kampanii.
Kampanie płatne w internecie są relatywnie przystępne cenowo i bardzo skuteczne w zwiększaniu ruchu na stronie internetowej. Jeśli zatem chcemy wykorzystać pik popytu na zakupy online, warto zainwestować w tego typu formę zwiększania ruchu na naszej stronie.
Aktywność w social-mediach
Już wcześniej wspominaliśmy o tym, że działanie wielokanałowe potęguje nasz potencjał reklamy w internecie i zapewnia dostęp do jeszcze większej liczby klientów. Co dla świeżo upieczonych właścicieli sklepu internetowego będzie naturalną kontynuacją rozwoju? Oczywiście założenie profili w mediach społecznościowych. Instagram, Facebook, Twitter, YouTube - to najpopularniejsze miejsca, w których w praktyce skupia się zdecydowana większość ruchu internetowego każdego dnia.
Jeśli zatem nasza strategia e-marketingowa zakłada przede wszystkim wzrost ruchu na stronie, warto w tym celu wykorzystać social media i wzmóc aktywność na tym polu, budując wierną społeczność followersów, którzy w przypadku odpowiedniego podejścia, prędzej czy później skorzystają z naszej oferty. Oczywiście social media to duże wyzwanie dla przedsiębiorców, którzy ledwo wyrabiają się czasowo z realizacją podstawowych procesów związanych z obsługą sklepu. Każdy serwis to nieco inny klient docelowy, do którego warto dotrzeć za pomocą innego przekazu. Harmonijne prowadzenie kilku fanpage'ów w jednym czasie to zadanie, na które trzeba poświęcić wiele czasu. Dobrze jest więc od samego początku wspierać swoją aktywność za pośrednictwem narzędzi dedykowanych zarządzaniu serwisami społecznościowymi. Sukces i znaczny wzrost ruchu w naszym sklepie gwarantowany.
Regularne aktywności w obszarze pozycjonowania strony
Pozycjonowanie strony internetowej to zdaniem ekspertów e-commerce najlepszy sposób, na długoterminowy sukces w zakresie pozyskiwania ruchu organicznego. W ramach pozycjonowania i działań SEO musimy jednak działać wielotorowo i zająć się nie tylko wcześniej wspomnianymi treściami, ale także słowami kluczowymi, link-buildingiem, technicznymi aspektami strony i dziesiątkami innych elementów, które wpływają na naszą pozycję w wyszukiwarce.
Z jednej strony perspektywa takiego wysiłku może zniechęcić, tym bardziej że nie zobaczymy efektów od razu. Z drugiej strony jednak możemy zlecić zadanie optymalizacji naszej strony profesjonalnej agencji SEO, która będzie dbała o jakość strony i uwzględniała nasze potrzeby względem strategii marketingowej. Zakładając sklep internetowy cena usługi SEO wykonywanej przez agencje zależy od wielu czynników, jednak możemy być pewni, że nie będą to pieniądze wyrzucone w błoto.
Porównywarki cenowe - sprawdzone źródło nowych klientów
Już na etapie planowania naszego biznesu e-commerce powinniśmy zastanowić się nad tym, co będzie wyróżniało naszą ofertę na tle konkurencji. Jakość produktów, a może ich cena? Bez względu na to, co jest naszą silną stroną, musimy pokazać klientowi nasze atuty i pozwolić im porównać naszą propozycję z ofertami innych sklepów.
W tym celu warto zintegrować swój sklep postawiony na silniku PrestaShop z porównywarkami cen. To kolejny element strategii marketingu wielokanałowego pozwalający zdobyć ruch na stronie ze strony klientów, którzy w żaden inny sposób nie byliby w stanie dowiedzieć się o naszym istnieniu.
Porównywarki cenowe to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich firm, które oferują niższe niż konkurencja ceny. Wciąż to pieniądze stanowią jeden z kluczowych czynników decyzyjnych przy zakupie dowolnych produktów i usług. Porównywarki pozwolą nam uwypuklić nasz atut i zapewnić wzmożony ruch, nawet gdy nie inwestujemy za dużo w pozycjonowanie czy płatne reklamy.
Rabaty i benefity za polecenie - budowanie zaufania i zwiększenie ruchu w jednym
Od zawsze wiadome było, że klient zadowolony to klient powracający. Dlatego też budowa relacji z klientami i odpowiednie działania PR zagwarantują nam efekty znacznie większe niż potencjalne koszty związane z takimi działaniami.
W jaki sposób możemy zwiększyć ruch na stronie? Poprzez okazjonalne wyprzedaże, konkursy w social mediach, akcje promocyjne czy program poleceń. Te wszystkie przykłady działań umożliwią nie tylko powrót dotychczasowych klientów, ale też pośrednio zapewnią dostęp do nowych klientów - znajomych i bliskich, którzy właśnie z ust stałych klientów dowiedzą się o nas i naszej świetnej akcji.
To najważniejsze sposoby na to, by zwiększyć ruch na stronie i zapewnić sobie potencjał do dalszego rozwoju naszego biznesu e-commerce. Oczywiście nie musimy korzystać ze wszystkich sposobów w jednym czasie. Doskonale wiemy, że budżety na marketing nie rozmnażają się w magiczny sposób. Warto jednak wziąć pod uwagę nasze cele i zapewnić sobie ich realizacją poprzez stosowanie kilku z tych porad. Która z nich jest najlepsza? Na to nie ma jednej odpowiedzi. Pozostaje nam eksperymentować, łączyć je i stale monitorować efekty. Takie działania pozwolą nam rozwijać sklep i zdobywać coraz większy udział w rynku - a o to nam przecież chodzi, prawda?
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: