8 powodów, dlaczego warto wybrać konkurs na grafikę zamiast agencji reklamowej!

Ostatnia aktualizacja: 2022-11-14  |  Średni czas czytania: 04:14
Artykuł reklamowy
Szukasz najlepszego grafika? Ciekawą opcją jest zlecenie pracy w formie konkursu, w którym to Ty jesteś jurorem. Sprawdziliśmy, jak działa portal Designer zrzeszający grafików, w którym zleceniodawca może wybrać najlepszy projekt spośród nawet kilkudziesięciu propozycji!
8 powodów, dlaczego warto wybrać konkurs na grafikę zamiast agencji reklamowej!

Jak znaleźć dobrego grafika? Znamy ciekawe rozwiązanie!

Jeśli zajmujesz się swoją marką, zapewne wiesz, jak trudno znaleźć dobrego wykonawcę. Nieważne, czy chodzi o dostawcę, obsługę klienta czy agencję marketingową - powierzenie części firmy w ręce nieodpowiedniej osoby jest ryzykowne.

Podobnie z materiałami graficznymi. Identyfikacja wizualna jest bardzo ważną częścią strategii każdej firmy. Niestety znalezienie dobrego grafika-freelancera lub pracownika agencji reklamowej jest trudne. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców szuka nieszablonowego podejścia i nowych rozwiązań.

Jednym z nich jest portal Designer, który zrzesza grafików z całej Polski. Zamiast typowego zlecenia, możesz założyć tam “konkurs”, w wyniku którego wybierzesz najlepszą grafikę.

Portal Designer i konkurs na grafikę - jak to działa?

Potrzebujesz grafiki zgodnej z Twoją wizją? Zależy Ci na szybkim terminie wykonania? Chcesz mieć pewność, że praca będzie trafna? Konkurs na Designerze to coś dla Ciebie.

Jak dokładnie działa to rozwiązanie? Na portalu ustalasz dokładny budżet i w kilku słowach opisujesz wymaganą grafikę, a zainteresowani graficy stają do konkursu. Na koniec wybierasz najlepszą pracę, opłacasz ją i zyskujesz do niej prawa majątkowe.

To proste, a oprócz tego ma jeszcze kilka innych zalet, które poznasz poniżej.

1. Samodzielnie określasz budżet

Na portalu do zamawiania grafiki Designer ustalasz dokładny budżet, jaki chcesz przeznaczyć na nagrodę dla grafika i część dla serwisu.

Bez negocjacji, bez kruczków i bez wymagań ze strony zleceniobiorcy. W całości na Twoich zasadach.

Zwykle zasady współpracy ustalane przez agencje reklamowe lub freelancerów zabezpieczają tylko interes wykonawcy, nie dbając o zadowolenie zleceniodawcy. Tak na przykład niektóre agencje reklamowe zaznaczają, że do danego projektu wykonują 2-3 propozycje, a ilość poprawek jest ograniczona do 2-3. Każda dodatkowa jest płatna. W designer - otrzymujesz wiele pomysłów od różnych grafików, a ilość poprawek jest ograniczona tylko… cierpliwością Twoją i grafika z którym rozmawiasz!

2. Jedno zlecenie to niezliczona ilość propozycji

Zakładając zlecenie na grafikę, masz pewność, że zgłosi się do niego wiele osób ze swoimi propozycjami. Jeden konkurs oznacza najczęściej kilkadziesiąt, a w niektórych przypadkach nawet kilkaset projektów graficznych.

Ta mnogość propozycji gwarantuje, że każda z nich będzie w innym stylu. Słowem: będziesz miał z czego wybierać.

Natomiast zlecenie takiej pracy agencji lub pojedynczemu grafikowi, często oznacza kilka propozycji tylko nieznacznie różniących się elementami. Co w przypadku, jeśli dany styl nie będzie Ci odpowiadał, a grafik nie zrozumie Twojej wizji lub uparcie będzie forsował własną? Nic! Musisz to zaakceptować albo pogodzić się ze stratą pieniędzy.

Z kolei w Designer możesz po prostu przedłużyć konkurs i dać grafikom więcej czasu.

3. Graficy i projektanci z wielu dziedzin

Nie musisz szukać specjalisty, który wykonuje pracę w konkretnym stylu. Z portalem Designer on sam się znajdzie!

Ta baza grafików łączy ekspertów czujących się najlepiej w różnych działkach (od tworzenia e-booków, etykiet i całych strategii wizualnych, aż po pojedyncze grafiki lub logo firmy).

Podobnie ze stylistyką twórców: każdy z nich jest inny. Możesz mieć pewność, że projektu do firmy z branży militariów nie wykona osoba, najlepiej czuje się we florystyce i delikatnych kolorach. Prawdopodobnie taka wcale nie zgłosi się do tego typu zlecenia. Oszczędzi tym swój czas, a także czas zleceniodawcy. Na Designerze po konkursie możesz nawiązać ze zwycięzcą dalszą współpracę na warunkach, jakie między sobą określicie.

4. Realizacja zleceń każdego rodzaju

Nieważne, czy szukasz etykiety na produkt, logo dla firmy, nowej strony internetowej, pojedynczej grafiki na posta dla marki działającej w social mediach czy grafiki wektorowej. Mamy wszystko!

Na jednej stronie znajdziesz ekspertów każdej rodzaju grafiki. Wystarczy, że opiszesz w kilku słowach czego oczekujesz - nawet bez specjalistycznych pojęć, a graficy ruszą do konkursu.

5. Samodzielnie określisz wytyczne… lub skorzystasz z pomocy

Jeśli nie masz pomysłu, jak powinien wyglądać projekt, zawsze możesz zostawić otwartą furtkę dla grafików z konkursu, a oni na pewno nie zawiodą Cię swoimi realizacjami. Każdy z nich pracuje na swój rachunek, dlatego starają się jak najlepiej spełnić prośbę zawartą w ogłoszeniu.

Kto współpracował z agencją graficzną, ten wie, jak trudno porozumieć się z grafikami. Zwykle uważają swoją wizję za jedyną prawdziwą opcję, a prośby klienta kwitują niezadowoloną miną.

W efekcie zleceniodawca często otrzymuję wariację grafika na temat dokładnie określonego przez klienta projektu. Często niestety niespójne z estetyką zamawiającego.

Na portalu Designer, graficy starają się jak najlepiej oddać zamysł klienta. W ten sposób mogą nawiązać z nim dalszą, stałą współpracę, a Ty będziesz zadowolony z efektów. To absolutne win-win!

6. Zapłacisz tylko za wybraną pracę

Nieważne, ile propozycji dostaniesz - płacisz z góry tylko ustaloną kwotę. Nie obawiaj się, kiedy na swoim koncie zobaczysz 100 nadesłanych prac - po prostu wybierz jedną z nich.

Reszta nie może zostać przez Ciebie użyta, ale nie zapłacisz też za propozycje innych osób. Nieważne, czy dostaniesz 3, 40 czy 150 propozycji - płacisz tylko za te, które wybierzesz do użycia. Dla szybkiej obsługi, rozpoczynając konkurs, ustawiasz liczbę nagród i prac. FInalnie zależy od Ciebie, ile prac odkupisz albo ile osób nagrodzisz.

Inaczej jest w przypadku opłat za projekt, który nie spełnia oczekiwań w agencji reklamowej. W agencji mimo wątpliwości i negatywnej opinii z Twojej strony i tak należy uiścić grafikowi opłatę za jego pracę - często taką, która i tak musi być zlecona kolejnej osobie.

7. Zyskasz pełne prawa autorskie do projektu graficznego

Po wybraniu projektu, podpisujesz z grafikiem umowę, według której 100% praw do grafiki przechodzi na Ciebie. Otrzymasz wszystkie pliki źródłowe, stając się w ten sposób jedynym prawnym właścicielem danej pracy.

Nie musisz bawić się w papierologię i przygotowywać umowy zlecenie lub o dzieło dla grafika i portalu. To Designer zajmuje się wszystkimi formalnościami - może nawet wspomóc Cię w rejestracji znaku towarowego.

8. Pełna obsługa graficzna

Portal do organizacji konkursów na grafikę Designer, daje gwarancję, że zamówiony projekt będzie przygotowany w nawet najdrobniejszym szczególe.

Droga od ogłoszenia zlecenia do odbioru gotowego produktu jest szybka. W porównaniu do agencji reklamowych, tutaj nie musisz odbywać rozmowy wstępnej, czekać na wycenę itp. Całość odbywa się ekspresowo - gotowe do użytku grafiki otrzymasz w około 7 dni.

Proces przygotowywania pliku do druku także nie jest na głowie zleceniodawcy. Projekty, która mają zostać wydrukowane, są przygotowane w taki sposób, aby już bez poprawek złożyć je w drukarni. Przy całym procesie masz kontakt z grafikiem oraz serwisem. Zyskujesz podwójną gwarancję, że materiały zostaną przygotowane poprawnie.

Designer to dobre rozwiązanie typowych problemów!

Portal Designer to innowacyjne rozwiązanie, zdecydowanie warte do przetestowania. Oprócz wyżej wymienionych zalet, zadowolenie zwiększają:

  • ilość typów grafik do zlecenia (według strony można złożyć zamówienie nawet na: opakowania, etykiety, papier firmowy, bannery reklamowe i wiele więcej typów grafik),
  • wiele odpowiedzi na wysokim poziomie na dane ogłoszenie,
  • czytelny panel obsługi,
  • rozbudowane portfolio realizacji,
  • bezpłatna wycena i opiekun zamówienia.

Warta uwagi jest także polityka zamówień. Portal zaznacza, że w niektórych przypadkach określonych w regulaminie nagrodę można wycofać, jeśli żadna z proponowanych przez grafików opcji nie spełni oczekiwań zleceniodawcy.

Całość transakcji to klient dostosowuje do siebie - zarówno pod kątem budżetu, zasad, terminu, jak i ilości prac, które zostaną wybrane w rozstrzygnięciu.

Zastanawiasz się, czy to rozwiązanie zadziała też w Twoim przypadku? Po prostu przekonaj się!

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: