Abonament telefoniczny dla firm - jakie są wady i zalety takiego rozwiązania?
Najważniejsze zalety abonamentu telefonicznego dla przedsiębiorstw
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością zaopatrzenia się w niezbędny sprzęt. Bez względu na branżę, w której działa dana firma, każdy przedsiębiorca musi zadbać o sprawną komunikację z klientami oraz współpracownikami. Aby ułatwić sobie to zadanie, może zaoferować swoim podwładnym służbowe telefony. Gdy zdecyduje się na takie rozwiązanie, powinien wykupić stosowny abonament dla firm. Tego typu oferty są bowiem często bardzo atrakcyjne.
Choć w przeszłości abonament kojarzył się z wysokimi opłatami, czasy, gdy faktycznie był drogi, odeszły już na szczęście do przeszłości. Operatorzy kuszą dziś różnymi ofertami, które bez trudu można dostosować do potrzeb własnego przedsiębiorstwa i jego pracowników. Najlepiej wybrać specjalny pakiet przeznaczony dla biznesu, taki, który daje dostęp do wielu przydatnych usług i gwarantuje dobre przełożenie jakości do ceny.
Dobry abonament dla firm jest więc bardzo ekonomicznym rozwiązaniem. Co istotne, rozlicza się go na podstawie faktury, która stanowi koszt dla przedsiębiorcy. Tym samym abonament pozwala na zmniejszenie wartości podatku, a przez to przynosi jeszcze większe oszczędności. Daje również pracodawcy dużą kontrolę nad wydatkami.
Najważniejszą kwestią jest jednak to, że dzięki abonamentowi pracodawca i jego podwładni przez cały okres trwania umowy mają dostęp do wszystkich potrzebnych usług. Wśród nich znajdują się przede wszystkim takie udogodnienia, jak m.in. nielimitowane rozmowy telefoniczne i SMS-y, dostęp do dużego pakietu Internetu mobilnego (w sieci 3G, 4G czy 5G) oraz międzynarodowy roaming pozwalający na wykonywanie połączeń za granicą. Przedsiębiorca nie musi się przy tym martwić, że jakieś konto telefoniczne zostanie zablokowane z powodu braku środków, jak może mieć to miejsce w przypadku oferty na kartę. W abonamencie wszystkie proponowane usługi będą cały czas aktywne.
Warto również pamiętać, że niektórzy operatorzy oferują możliwość wyboru abonamentu dla grupy numerów i rozliczenia ich na jednej fakturze. Stanowi to bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ pozwala na ograniczenie zbędnych formalności i nadmiernej papierologii.
Czy abonament dla firm ma jakieś wady?
Abonament to kompleksowe rozwiązanie, które jest cenione zarówno przez małe firmy, jak i duże przedsiębiorstwa. Mimo to ma również pewną wadę. Największym minusem takiego rozwiązania jest konieczność podpisania długoterminowego zobowiązania. Czas trwania umowy z danym operatorem komórkowym trwa zazwyczaj od 12 do 24 miesięcy. W tym okresie przedsiębiorca ma ograniczoną możliwość zrezygnowania z abonamentu, ponieważ wiąże się to z przymusem zapłacenia kary umownej.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: