Analiza słów kluczowych dla Twojej witryny - dlaczego warto?
Czym jest słowo kluczowe?
Najprościej mówiąc, słowem kluczowym nazywamy to, co ludzie wpisują w wyszukiwarki internetowe takie jak Google w celu poszukiwania informacji. Dzielimy je na kilka różnych rodzajów, z których najważniejszymi i najpopularniejszymi są:
- brandowe - słowa związane konkretnie i dokładnie z nazwą firmy, którą wpisujemy do wyszukiwarki zamiast adresu URL w pasku przeglądarki. Generalnie cechują się najmniejszą konkurencyjnością, jako że są ściśle związane z naszym przedsiębiorstwem.
- Short-tail - krótkie, jedno- lub dwuwyrazowe słowa kluczowe, cechujące się większą popularnością i co za tym idzie większą konkurencją. Z reguły są przy tym dużo bardziej ogólne od innych rodzajów słów kluczowych oraz nie oddają w pełni intencji wyszukującego. Przykładem jest tutaj fraza „buty”, która może odnosić się zarówno do poszukiwań sklepu internetowego z butami, wpisu blogowego na ten temat, jak i informacji dotyczącej historycznego rozwoju obuwniczej mody.
- Long-tail - słowa kluczowe zawierające więcej niż trzy wyrazy, przeważnie są skupione na wyraźnie określonej intencji. Zazwyczaj mniej popularne od “krótkoogonowych” słów kluczowych skupiają się za to bardziej na konkretnej intencji, np. „buty zamszowe na jesień”. Są też dużo mniej konkurencyjne, a ich wyniki są dużo dokładniejsze. Podsumowanie tego wszystkiego sprawia, że często są najlepszym wyborem na oparcie na nich strategii budowy treści dla mniejszych i średnich biznesów.
Istnieje oczywiście więcej rodzajów słów kluczowych (w zależności od podziału np. ze względu na intencję wyszukiwania czy popularność), a do tego dochodzą jeszcze własne nazewnictwo i podział, nierzadko stosowane przez osoby zawodowo zajmujące się analizą słów kluczowych. Te podane wyżej ograniczają się do podstawy, na której operuje się standardowo.
Jak sprawdza się słowa kluczowe?
Podstawą każdej analizy słów kluczowych jest najpierw przygotowanie listy interesujących nas zapytań. Całość zaczyna się od dobrej znajomości branży, w której chcemy pozycjonować nasz sklep lub witrynę (czy wiemy, czego szukają nasi klienci lub czytelnicy?). Warto zweryfikować te frazy pod względem ich popularności i konkurencyjności, korzystając z dedykowanych narzędzi. Przydatne dla firmy słowa kluczowe znaleźć można również analizując konkurencję lub też odkrywając to, na co ona jeszcze nie jest widoczna w wynikach wyszukiwania.
Jeżeli chcemy dowiedzieć się, czy dane słowo kluczowe będzie dla nas przydatne, najprostszym sposobem jest otworzenie wyszukiwarki internetowej w trybie incognito dowolnej oferującej to rozwiązanie przeglądarki (dzięki czemu unikniemy spersonalizowanych wyników) i wpisanie go w pole wyszukiwania. Jeżeli wyniki będą podobne do naszej strony albo sklepu istnieje wtedy możliwość, że warto pozycjonować się na właśnie te słowo kluczowe.
Dlaczego warto analizować słowa kluczowe?
Jest to podstawa jednego z najtańszych sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów. Część osób nie ufa już standardowym reklamom z powodu ich przesytu i dzięki naturalnemu ułożeniu listy stron w hierarchii traktuje organiczne wyniki wyszukiwania jako zdecydowanie bardziej zaufane źródło jakościowych produktów oraz informacji.
Analizę słów kluczowych warto powierzyć profesjonalnej firmie zajmującej się tym zagadnieniem na co dzień. Jedną z nich jest Develtio by Green Parrot, software house posiadający w swoich szeregach wielu doświadczonych specjalistów, działających z sukcesami w branży pozycjonowania od wielu lat. Sprawdź ofertę pozycjonowania stron: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: