Audyt SEO – 3 korzyści, o których musisz wiedzieć
Czym jest audyt SEO?
Podczas audytu SEO eksperci przeprowadzają szczegółowy przegląd elementów badanej witryny w celu oceny atrakcyjności serwisu dla robotów Google, wykrycia błędów oraz sformułowania rekomendacji w kwestiach merytorycznych i technicznych. Większość z nas wpisuje szukaną frazę i przegląda jedynie pierwszą stronę otrzymanych wyników. Jeśli Twoja witryna znajduje się daleko poza TOP 10 możesz stracić wielu klientów.
Warto, jak najszybciej wykonać Audyt SEO. Strona cały czas się rozrasta – im jest większa, tym więcej czasu zajmie przeprowadzenie audytu i optymalizacja. Dodatkowo im dłużej działasz bez profesjonalnego wsparcia, tym dłużej popełniasz te same błędy.
Audyt SEO i jego korzyści
Regularne przeglądanie zawartości Twojej witryny może zwiększyć sprzedaż, a także wpłynąć na wizerunek firmy, którą reprezentujesz. Poznaj 3 powody, dla których warto zainwestować w audyt SEO.
Poprawa wydajności strony internetowej
W każdym momencie możesz wpłynąć na efektywność działania Twojej strony internetowej. Audyt SEO zapewnia dostęp do informacji o problemach technicznych na stronie. Przykładowo przy zwiększonym ruchu, Twoja witryna może być bardzo obciążona, co z kolei może być spowodowane źle zoptymalizowanym kodem. Audyt SEO nie tylko wykryje taki błąd, ale da jedno z możliwych rozwiązań.
Optymalizacja treści
Każda branża ma swoje specyficzne usługi, którymi się zajmuje. Najlepiej wybrać jedno lub kilku słów kluczowych dla każdej podstrony. Słowa te powinny dokładnie opisywać Twoją branżę. Podczas analizy specjalista wskaże frazy o najwyższej wartości. Dodatkowo otrzymasz kilka bonusów, np. jak formatować artykuł pod kątem SEO.
Większa satysfakcja klienta
Wdrożenie poszczególnych rekomendacji zawartych w audycie SEO sprawi, że Twoja witryna będzie funkcjonalna i przyjazna dla odwiedzających ją użytkowników. Notoryczne błędy występujące na stronach mogą zniechęcać do korzystania z nich, co może skutkować zmniejszoną sprzedażą nawet o połowę. Prawidłowe funkcjonowanie witryny zachęci potencjalnego klienta do pozostania na dłużej, wpływając tym samym na pozycję Twojej strony w przeglądarce.
Czy audyt SEO wystarczy przeprowadzić tylko raz?
Po przeprowadzeniu audytu SEO i wdrożeniu zmian ważne jest, aby regularnie powtarzać ten proces. Pomaga to nie tylko śledzić postępy, ale także daje lepsze wyobrażenie o tym, co możesz zrobić dalej. Branża wyszukiwarek zmienia się bardzo szybko i to, co działa dzisiaj, może nie działać za sześć miesięcy. Pamiętaj, że przestrzeganie dobrych praktyk SEO jest niezbędne, aby Twój serwis utrzymał najwyższą pozycję w wyszukiwarce.
Podsumowanie
Jedną z głównych strategii w zakresie optymalizacji strony internetowej jest przeprowadzenie audytu SEO, który dostarczy niezbędnych danych. Kompleksowy raport optymalizacyjny przeniesie Twoją witrynę na wyższy poziom. Audyt SEO warto zlecić specjalistom, którzy zajmują się tym na co dzień. Ich doświadczenie usprawni proces optymalizacji Twojej strony internetowej i przyniesie oczekiwane rezultaty, a także pomoże wyprzedzić konkurencję.
Autor: Karolina Burda, SEO Assistant w DevaGroup. Prywatnie miłośniczka tańca towarzyskiego, sztuki współczesnej i podróż.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: