Czym jest storytelling w marketingu?

Ostatnia aktualizacja: 2023-12-18  |  Średni czas czytania: 01:23
Artykuł reklamowy
Storytelling jest często nazywany sztuką opowieści; zresztą w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza opowiadanie historii. Jaka jest jednak rola storytellingu w marketingu i dlaczego warto się nim posługiwać?
Czym jest storytelling w marketingu?

Storytelling digital marketing: czym jest i dlaczego jest tak ważny?

Można śmiało zaryzykować tezę, że jako ludzie mamy słabość do dobrze opowiedzianych historii – o czym świadczy powszechna miłość społeczeństwa do seriali, filmów, komiksów czy książek. Obejrzane, zasłyszane czy przeczytane historie motywują nas do przemyśleń, skłaniają do wyrabiania własnych poglądów, a niekiedy… przekonują do zakupu. Tak jest w przypadku storytellingu wykorzystywanego w marketingu.

Storytelling, będący formą marketingu narracyjnego, może zostać wykorzystany na różne sposoby. Najczęściej firmy wykorzystują kreatywne opowieści do budowania własnej marki i tworzenia u odbiorców określonych skojarzeń. Nierzadko storytelling może też posłużyć bezpośredniemu przekonaniu konsumenta do zakupu.

W jaki sposób działa storytelling? Opowiedziane historie (zarówno w formie tekstów, grafik, muzyki czy form wideo) mają w pierwszej kolejności wzbudzić zainteresowanie odbiorcy i wywołać w nim określone emocje. Kolejnym celem storytellingu jest zachęcenie odbiorcy do podjęcia określonych działań (przy czym nie zawsze chodzi bezpośrednio o zakup danego towaru). Warto też przy okazji zaznaczyć, że historie opowiadane w ramach storytellingu nie zawsze są prawdziwe – często jednak ilustrują pewne zjawiska społeczne i sytuacje dobrze znane dużemu kręgu odbiorców. Storytelling ma też za zadanie skracać dystans między marką a odbiorcami, stworzyć poczucie bliskości czy budować poczucie wspólnoty. To wszystko wpływa na późniejszy odbiór marki i oferowanych przez nią produktów.

Nie da się również ukryć, że storytelling jest uważany za niezwykle skuteczne narzędzie, po które wcześniej sięgały głównie duże firmy. Obecnie moc storytellingu doceniają też mniejsze marki, co sprawia, że rośnie popyt na specjalistów zajmujących się tym obszarem marketingu.

Content marketing, digital storytelling – studia podyplomowe

Osoby, które pracują w marketing, ale do tej pory nie miały okazję zajmować się storytellingiem (a chciałyby spróbować) mogą zapisać się na studia podyplomowe Data Driven Content Marketing & Digital Storytelling (studia online) prowadzone przez Uniwersytet WSB Merito Toruń. Co istotne, uczestnicy studiów nauczą się nie tylko wykorzystywać storytelling w kampaniach marketingowych, ale też dowiedzą się więcej o projektowaniu i przeprowadzaniu badań i testów marketingowych, tworzeniu różnego rodzaju treści czy wykorzystywania narzędzi AI. Z tego względu dla osób, które interesują się storytellingiem, a w dodatku chciałyby nabyć jeszcze inne praktyczne umiejętności niezbędne w digital marketingu, studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu mogą być świetnym wyborem.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: