Dlaczego ludzie wyrzucają foldery reklamowe do kosza?
Natłok informacji i wszechobecny nadmiar reklam
Rozwijające się społeczeństwa są obecnie zalewane reklamami w niemalże każdym obszarze życia. Przekazy nakłaniające do zakupu określonych produktów zauważalne są nie tylko w środkach masowego przekazu, ale także w przestrzeni miejskiej. Ogromna ilość bodźców sprawia, iż odbiorcy stają się uodpornieni na próby przekonania ich do nabywania towarów lub usług. Dotyczy to szczególnie tradycyjnych form reklamy, która jest zwyczajnie nudząca dla dużej części odbiorców. Taki argument mógłby tłumaczyć ograniczone zainteresowanie wręczanymi folderami reklamowymi. Nie zawsze jest to główny powód. Nic nie stoi bowiem na przeszkodzie, aby broszura zyskała interesującą formę. Tylko wysokojakościowa ulotka w formie folderu będzie w stanie przykuć uwagę i zaintrygować czytelnika. Co zatem zrobić, aby nadrukowany przekaz reklamowy stał się świeży i przyciągający?
- Postaw na personalizację. Komunikaty muszą być skierowane do określonej grupy docelowej. Zbyt ogólna ulotka, która ma rozmytą formę przekazu, najpewniej trafi do kosza. Zadbaj także o przejrzystą formę graficzną i umieszczenie najważniejszych informacji o produkcie lub usłudze.
- Wybierz profesjonalny druk folderów. Odbiorcy mogą stracić zainteresowanie po chwyceniu folderu w rękę. Jeśli jest on kiepsko wykonany, a w dodatku gniecie się i zawija, wówczas szanse na znalezienie folderu w najbliższym miejskim koszu rosną. Warto tutaj skorzystać z pomocy sprawdzonej drukarni jaką jest np. https://lotos-poligrafia.com/, która nie tylko zajmie się procesem drukowania, ale również doradzi odnośnie doboru właściwych materiałów.
- Typografia i kształt folderu ma znaczenie. Jak wyróżnić swoją broszurę w tłumie? Można to zrobić poprzez nietypowy projekt, który uwzględnia niestandardową formę papieru. To kolejna szansa na zaciekawienie odbiorcy.
Jak stworzyć atrakcyjny projekt folderów do druku?
Broszura jest atrakcyjna wizualnie, a druk folderów przebiegł pomyślnie? W takim razie szanse na zaciekawienie odbiorcy rosną. O ile łatwo sobie wyobrazić jakościowy druk, to jednak co można rozumieć przez termin "atrakcyjny"? W końcu gusta mogą być różne, a atrakcyjność rozumiana na wiele sposobów. W kontekście folderów reklamowych słowo to możemy powiązać z czymś ładnym, interesującym i zachęcającym. Oprócz procesu drukowania, najistotniejsze znaczenie dla atrakcyjności broszur reklamowych ma projekt. To właśnie na etapie projektowym rozstrzyga się to, czy układ elementów, dobór czcionki, zestawienie grafik i szereg innych części składowych będą w ogólnym postrzeganiu atrakcyjne. Odbiorca nie zaciekawi się drukiem, który nie jest po prostu ładny. Co jednak można zrobić, aby nadać folderom taką cechę?
- Skorzystaj z szablonów online. W Internecie można znaleźć kilka ciekawych narzędzi, które pozwolą wygenerować darmowe projekty folderów reklamowych. Na niektórych stronach można także zakupić stworzone już wcześniej foldery. Wśród aplikacji wyróżnić można: Canva, Brochure Market czy Scribus.
- Zleć wykonanie projektu grafikowi. Brak pomysłu na ciekawą formę folderu? Nawiąż kontakt z profesjonalistą i powierz mu to zadanie. Możesz także skontaktować się ze sprawdzoną drukarnią i introligatornią, które z pewnością współpracują z grafikami.
- Zorientuj się, jakie projekty przyciągają uwagę. Ciekawe projekty znajdziesz nie tylko w sieci, ale także w skrzynce pocztowej czy na ulicy. W końcu - nie wszystkie broszury trafiają do kosza. Te najciekawsze są chętnie odbierane przez przechodniów.
Foldery reklamowe trafiają do kosza ponieważ niektóre z nich są: nudne, sztampowe i powtarzalne. Aby przyciągnąć uwagę odbiorcy, należy postawić na profesjonalny projekt i druk folderów. Istotne są m.in. kwestie typografii, grafiki i ogólnej estetyki wykonania.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: